Vega Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 (edytowane) Witam, napisze krótko ;). Jak robić najlepiej niebo? Dawać to jako tło czy zrobić plane i dać na niego jakąś texturkę? Przykład nieba: http://siwy.niewnikaj.pl/wrzuta/niebo/1.jpg Edytowane 26 Marzec 2009 przez Vega
Hynol Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 Plane to nie jest dobre wyjście - kłopot z kontrastami i dobraniem odpowiedniej jasności i brak możliwości późniejszej zmiany. Renderuj z enviromentem żeby obiekty załapały dobry kolor na AA a potem dodawaj w PSie według alfy renderingu.
Vega Napisano 27 Marzec 2009 Autor Napisano 27 Marzec 2009 (edytowane) Jest problem :) Ponieważ wychodzi coś takiego http://www.fototube.pl/pictures/nieboeproeba2.jpg. Niebo jest zbyt Ciemne porównując budynek do nieba :) Edytowane 27 Marzec 2009 przez Vega
Temporal Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 dodawanie pozniej w PSie tla ma jedna wade nia ma to juz wplywu na odbicia dla materialow
Hynol Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Po kolei - Vega - podkręć RGB level w ustawieniach bitmapy env do odpowiedniego poziomu. Temporal - dlatego dobiera się tło w PS pod HDRke w env - konia z rzędem temu kto wykryje niezgodność...
Vega Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 Po kolei - Vega - podkręć RGB level w ustawieniach bitmapy env do odpowiedniego poziomu. No tak zapomniałem, że tą bitmapę mogę sobie wrzucić do materiałów :) // Edit: Czyli lepiej dać HDRke w env?? :D
Hynol Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 HDRka zawsze najlepiej się sprawuje bo ma dużą dynamikę i można nią kręcić do woli. Ale zazwyczaj trzeba ją podmienić w post produkcji na zwykłego jpga tła ze względu na pikselizację - Nawet wielkie HDRki w trybie spherical rzadko dają radę...
al3r Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 jest jeszcze taka fajna mapa jak Environment/Background switcher jeżeli renderujemy w mentalu. Pozwala załadować inną mapę dla tła i inną dla environment.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się