tulips24 Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 Witam, Na początek zaznaczę, że przeglądałem forum, próbowałem "Merge" ze sceny, kombinowałem z ustawieniami karty co do viewportu. Przeglądałem także zagraniczne fora, stronę autodesku. Kilka tyg temu tworzyłem scenę, projekt domu w 3Ds max 9 na xp professional 32 bit. Ostatnio przeinstalowałem system na xp ale 64 bitowego.Nowa Wersja 3Ds max 2009 obecnie. Prędzej sądziłem ze to wina Ramu (miałem 2 GB) obecnie 6 GB i nadal problem występuje. Przy scenie obciążenie ramu to zaledwie 2 GB więc myślę ze nie w tym tkwi problem. Sądziłem że moze jakiś obiekt sprawia problemy, ale przy innych scenach i bardzo duzej ilości obiektów w nich, dzieje się to samo. Gdy jest dużo obiektów scena zwalnia do 2-3 Fps (nawet 0,3 FPS) i podczas obracania kamery, widoku w viewporcie wyskakuje "An error has occured adn the aplication will now close". Gdy otwieram tą scene z powrotem i trochepoobracam widokiem znów to samo. Lub gdy nie obracam kamerą, ale ukrywam elementy sceny w pewnym momencie znów to samo. Przypuszczam, że to wina słabej karty graficznej. Ogólna konfigóracja Phenom II 920 4x2.80 Ghz Gigabyte GA-MA78GM-US2H Karta HD3200 zintegrowana z wyżej wymienioną płytą DDR2 800mhz 3x2 GB Dual Chanel Zasilacz Tracer 4life 450 Watt Mam więc pytanie. Czy zmiana karty graficznej na lepszą np HD4670 lub HD 4850 przyniesie jakies efekty? W końcu HD3200 orłem nie jest:) Jeśli to nie wina karty graficznej to czego? Proszę o pomoc każdego kto miał stycznosć z tym problemem.
Shogun 3D Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 Sprawdź ustawienia grafiki w maxie: czy masz Open GL czy Direct X. Powinienes mieć Dir X i hardware acceleration, o ile się nie mylę... 1 1
uncle Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 problem z ramem, przeloz z dual chanel na single i nie bedzie sie sypac, przynajmniej u mnie kiedys tak bylo 1
tulips24 Napisano 9 Kwiecień 2009 Autor Napisano 9 Kwiecień 2009 (edytowane) Sprawdź ustawienia grafiki w maxie: czy masz Open GL czy Direct X. Powinienes mieć Dir X i hardware acceleration, o ile się nie mylę... Ten sposób też próbowałem, ale nie pomogło. Próbowałem i z Open GL i Direct X (obecna wersja 9.0c). Akceleracja oczywiscie jest na Hardware. Kożystam z Vraya adv 1.50 sp2 (wer x64) ale nawet na standardowym renderze i bez obiektów vrayowskich występuje problem). Przekładałem też karte graficzną ze starego komputera GF6600GT i problem równierz występował. jednak 6600gt jest podobna wydajnościowo do HD3200 więc nie jestem w stanie ocenić czy wydajność karty graf ma na to wpływ. Postaram się dzisiaj pożyczyć HD3650 od znajomego i wtedy moze coś się zmieni. generalnie- występuje ten problem przy dużej ilości obiektów na scenie, bardzo dużej. Scenę też przetestuje jeden z forumowiczów, który zaproponował swojapomoc. Waga sceny 128mb przy usunieciu elemnt. V-raya i rend standardowym. "uncle"- co do Ramu to wyjąłęm tą 3 kosć by działało na na 2 kosciach w trybie Dual. Narazie nie moge wyłączyć kompa ale sprawdze potem jak będzie działał max na 2 kosciach na tym samym kanale. Jednak testowałem różne obciażenie Ramu i przy 1,5 GB obciążenia ale duzej ilosci wyświetlanych obiektów w scenie problem też występuje. edit- Sprawdziłem już ramy w trybie jedno kanałowym i to samo. Sprawdzałem działanie 3 kości pamięci i dwóch. Problem wciąż się powtarza. Dane Ramu- Goodram PC6400 800Mhz CL5 (2 kości) CL6 1 kosć. Sprawdzałem czy to wina różneg oopóźnienia CL kosci ale nawet przy działąniu kosci z CL 5 teżto samo. i w 1 i 2 kanałowym działaniu. Dziękuje tym którzy próbują mi pomóc. Macie u mnie repa. Edytowane 9 Kwiecień 2009 przez tulips24
chudy Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 a zainstalowałeś Service Packa do 2009? Bo mi się co chwile wysypywał bez SP. 1
tulips24 Napisano 9 Kwiecień 2009 Autor Napisano 9 Kwiecień 2009 a zainstalowałeś Service Packa do 2009? Bo mi się co chwile wysypywał bez SP. Zainstalowałem SP 1 pod 2009 x64 i testowałem różne sceny. No i ani razu mi nie wywaliło Maxa:). Obciążyłęm scene aż do pliku stronicowania i też nie wyżuciło maxa ani nie wyskoczył żaden błąd. Jak narazie wszystko ok. Chudy dziękuję za pomoc, repa masz murowanego. I wszystkim tym którzy próbowali. Poprzednie posty też były trafne i pomagają w niektórych przypadkach wyskakiwania tego błędu. Jutro dokładnie przetestuje sceny i popracuje nad nimi i zobacze czy już na 100% wszystko działa. A co do karty graficznej to bym itak musiał kupić lepszą bo na 1-3 Fps za bardzo nie da się pracować przy złożonych scenach:) pozdrawiam
Luchu Napisano 9 Kwiecień 2009 Napisano 9 Kwiecień 2009 przy scenach z kilkoma milionami poly nie dziwne ze zacznie Ci ciąc, nawet przy bardzo dobrej karcie. By umilić sobie życie, elementy w scenie ktore są już skończone możesz wyświetlać jako Box (we wlaściwościach). Przegladanie sceny odrazu stanie się szybsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się