Skocz do zawartości

"An error has occured adn the aplication will now close" przy złożonych scenach.


tulips24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początek zaznaczę, że przeglądałem forum, próbowałem "Merge" ze sceny, kombinowałem z ustawieniami karty co do viewportu. Przeglądałem także zagraniczne fora, stronę autodesku. Kilka tyg temu tworzyłem scenę, projekt domu w 3Ds max 9 na xp professional 32 bit. Ostatnio przeinstalowałem system na xp ale 64 bitowego.Nowa Wersja 3Ds max 2009 obecnie. Prędzej sądziłem ze to wina Ramu (miałem 2 GB) obecnie 6 GB i nadal problem występuje. Przy scenie obciążenie ramu to zaledwie 2 GB więc myślę ze nie w tym tkwi problem. Sądziłem że moze jakiś obiekt sprawia problemy, ale przy innych scenach i bardzo duzej ilości obiektów w nich, dzieje się to samo. Gdy jest dużo obiektów scena zwalnia do 2-3 Fps (nawet 0,3 FPS) i podczas obracania kamery, widoku w viewporcie wyskakuje "An error has occured adn the aplication will now close". Gdy otwieram tą scene z powrotem i trochepoobracam widokiem znów to samo. Lub gdy nie obracam kamerą, ale ukrywam elementy sceny w pewnym momencie znów to samo.

Przypuszczam, że to wina słabej karty graficznej. Ogólna konfigóracja

Phenom II 920 4x2.80 Ghz

Gigabyte GA-MA78GM-US2H

Karta HD3200 zintegrowana z wyżej wymienioną płytą

DDR2 800mhz 3x2 GB Dual Chanel

Zasilacz Tracer 4life 450 Watt

 

Mam więc pytanie. Czy zmiana karty graficznej na lepszą np HD4670 lub HD 4850 przyniesie jakies efekty? W końcu HD3200 orłem nie jest:)

Jeśli to nie wina karty graficznej to czego?

Proszę o pomoc każdego kto miał stycznosć z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Sprawdź ustawienia grafiki w maxie: czy masz Open GL czy Direct X. Powinienes mieć Dir X i hardware acceleration, o ile się nie mylę...

 

Ten sposób też próbowałem, ale nie pomogło. Próbowałem i z Open GL i Direct X (obecna wersja 9.0c). Akceleracja oczywiscie jest na Hardware. Kożystam z Vraya adv 1.50 sp2 (wer x64) ale nawet na standardowym renderze i bez obiektów vrayowskich występuje problem). Przekładałem też karte graficzną ze starego komputera GF6600GT i problem równierz występował. jednak 6600gt jest podobna wydajnościowo do HD3200 więc nie jestem w stanie ocenić czy wydajność karty graf ma na to wpływ. Postaram się dzisiaj pożyczyć HD3650 od znajomego i wtedy moze coś się zmieni. generalnie- występuje ten problem przy dużej ilości obiektów na scenie, bardzo dużej. Scenę też przetestuje jeden z forumowiczów, który zaproponował swojapomoc. Waga sceny 128mb przy usunieciu elemnt. V-raya i rend standardowym.

"uncle"- co do Ramu to wyjąłęm tą 3 kosć by działało na na 2 kosciach w trybie Dual. Narazie nie moge wyłączyć kompa ale sprawdze potem jak będzie działał max na 2 kosciach na tym samym kanale. Jednak testowałem różne obciażenie Ramu i przy 1,5 GB obciążenia ale duzej ilosci wyświetlanych obiektów w scenie problem też występuje.

 

edit- Sprawdziłem już ramy w trybie jedno kanałowym i to samo. Sprawdzałem działanie 3 kości pamięci i dwóch. Problem wciąż się powtarza. Dane Ramu- Goodram PC6400 800Mhz CL5 (2 kości) CL6 1 kosć. Sprawdzałem czy to wina różneg oopóźnienia CL kosci ale nawet przy działąniu kosci z CL 5 teżto samo. i w 1 i 2 kanałowym działaniu.

Dziękuje tym którzy próbują mi pomóc. Macie u mnie repa.

Edytowane przez tulips24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zainstalowałeś Service Packa do 2009? Bo mi się co chwile wysypywał bez SP.

 

Zainstalowałem SP 1 pod 2009 x64 i testowałem różne sceny. No i ani razu mi nie wywaliło Maxa:). Obciążyłęm scene aż do pliku stronicowania i też nie wyżuciło maxa ani nie wyskoczył żaden błąd. Jak narazie wszystko ok. Chudy dziękuję za pomoc, repa masz murowanego. I wszystkim tym którzy próbowali. Poprzednie posty też były trafne i pomagają w niektórych przypadkach wyskakiwania tego błędu. Jutro dokładnie przetestuje sceny i popracuje nad nimi i zobacze czy już na 100% wszystko działa. A co do karty graficznej to bym itak musiał kupić lepszą bo na 1-3 Fps za bardzo nie da się pracować przy złożonych scenach:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy scenach z kilkoma milionami poly nie dziwne ze zacznie Ci ciąc, nawet przy bardzo dobrej karcie. By umilić sobie życie, elementy w scenie ktore są już skończone możesz wyświetlać jako Box (we wlaściwościach). Przegladanie sceny odrazu stanie się szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności