Napisano 14 Kwiecień 200915 l Właśnie mam do Was pytanie odnośnie referek: daję radę w maxie i blenderze ustawić background dla kamery, żeby potem zrobić podstawowy model podłogi. Jak ustawie kamerę, jego FOV itd. to potem przystępuję do modelowania. No i tu widać że nic nie idzie zgodnie z referką - są spore odchylenia, nienaturalne wydłużenie plane'a - za długie, i w ogóle to nie potrafię dostosowac scenki do referu. Pomóźcie :/ Kto ma dokładne, konkretne rady dla początkujacego w modelowaniu wnętrz wg. referek?
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Ja to z refkami robie zazwyczaj tak: W maxie w widoku np. front Wciskasz alt+B (viewport background) wrzucasz refke w background source, zaznaczasz match bitmap i lock zoom/pan Refka bedzie miała w viewporcie naturalne proporcje i bedzie reagowala na zoomowanie i przesuwanie razem z modelem. Mam nadzieje ze pomoglem Pozdrawiam Edytowane 14 Kwiecień 200915 l przez Apollo
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor dzięki. RA, masz prosty język :P Rep. Apollo - genialnie ;) EDIT: CZŁOWIECZE!!! OSZALAŁEM :( Chodzi mi o widoczek w perspektywie albo kamery, a nie rzuty płaskie, pomóźcie ;/ Edytowane 14 Kwiecień 200915 l przez Camel
Napisano 14 Kwiecień 200915 l No ale match camera od tego właśnie jest. A jak nie działa, to trzeba "na oko".
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor Pokażę mój shit ;/ Teraz może będzie jasno. Dorysowałem parę rozśmieszaczy, heh.
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Próbowałeś w ogóle zrobić to match'em? To jest niemal książkowy przykład dla użycia tej funkcji.
Napisano 14 Kwiecień 200915 l 3 razy o tym pisałem i jak to znaleźć. Sam sobie nie chcesz pomóc. Przykro mi.
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor Kurczę. Chcę mieć konkreta. W razie czego przepraszam Cię i skorzystam z tego co juz jest w tym wątku. Niech przemyślę. Pozdro :)