Gość fado Napisano 19 Kwiecień 2009 Share Napisano 19 Kwiecień 2009 Uczę się 3 ds MAX 2009 i ... Chciałem zamodelować pomieszczenie, więc zrobiłem box, ustawiłem odpowiednie parametry, włączam edit mesh, włączam polygon, select all, flip, i wyłączam polygon. A moje pudełko zamiast przybrać kształt pomieszczenia z cieniowanymi ścianami zrobiło się czarne. Co zrobiłem źle? Prawdopodobnie jakiś parametr mam ustawiony błędnie - pytanie, który parametr i jak ustawić ten parametr prawidłowo ? Będę zobowiązany za pomoc. Fado P.S. Podobny problem komunikował już Heads Hunter 12.03.2008, ale nie uzyskał precyzyjnej odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viz.k Napisano 19 Kwiecień 2009 Share Napisano 19 Kwiecień 2009 jesli z zewnatrz sciany sa czarne to jest ok, wstawisz kamere do srodka i bedzie ok, bo wlasnie od wewnatrz sciany beda wygladac dobrze, na tym polega odwracanie normalnych a poza tym sa duzo lepsze sposoby na modelowanie wnetrz;) obrysuj z gory linia 2d ksztalt pokoju, modyfikator extrude, odznacz cap start i cap end, podziel siatke jak chcesz (sub-object edge, wybierasz odpowiednie krawedzie i "connect") usun polygony gdzie beda okna i drzwi i modyfikator shell na calosc sufit i podloge dorobisz juz dowolnym sposobem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fado Napisano 19 Kwiecień 2009 Share Napisano 19 Kwiecień 2009 Dziękuję ! Postaram się zastosować drugą metodę. Pierwszą metodę zastosowałem na podstawie przykładu z książki "3ds max 9. Modelowanie i animacja". Zdaniem autorki daje ona poprawny rezultat, czego dowodzą ilustracje. fado Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 19 Kwiecień 2009 Share Napisano 19 Kwiecień 2009 Warto też nadawać scianą grubość np. kozystająć z modyfikatora "shell" zeby uniknąć artefaktów przy renderingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paul Napisano 20 Kwiecień 2009 Share Napisano 20 Kwiecień 2009 Po odwróceniu normali w object properities zaznacz backface cull. Dzięki temu ściany nie będą zasłaniały tego co jest w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fado Napisano 20 Kwiecień 2009 Share Napisano 20 Kwiecień 2009 Dziękuję bardzo ! Zadziałało ! Pozdrowienia ! Fado. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi