Napisano 19 Kwiecień 200915 l Uczę się 3 ds MAX 2009 i ... Chciałem zamodelować pomieszczenie, więc zrobiłem box, ustawiłem odpowiednie parametry, włączam edit mesh, włączam polygon, select all, flip, i wyłączam polygon. A moje pudełko zamiast przybrać kształt pomieszczenia z cieniowanymi ścianami zrobiło się czarne. Co zrobiłem źle? Prawdopodobnie jakiś parametr mam ustawiony błędnie - pytanie, który parametr i jak ustawić ten parametr prawidłowo ? Będę zobowiązany za pomoc. Fado P.S. Podobny problem komunikował już Heads Hunter 12.03.2008, ale nie uzyskał precyzyjnej odpowiedzi :)
Napisano 19 Kwiecień 200915 l jesli z zewnatrz sciany sa czarne to jest ok, wstawisz kamere do srodka i bedzie ok, bo wlasnie od wewnatrz sciany beda wygladac dobrze, na tym polega odwracanie normalnych a poza tym sa duzo lepsze sposoby na modelowanie wnetrz;) obrysuj z gory linia 2d ksztalt pokoju, modyfikator extrude, odznacz cap start i cap end, podziel siatke jak chcesz (sub-object edge, wybierasz odpowiednie krawedzie i "connect") usun polygony gdzie beda okna i drzwi i modyfikator shell na calosc sufit i podloge dorobisz juz dowolnym sposobem
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Dziękuję ! Postaram się zastosować drugą metodę. Pierwszą metodę zastosowałem na podstawie przykładu z książki "3ds max 9. Modelowanie i animacja". Zdaniem autorki daje ona poprawny rezultat, czego dowodzą ilustracje. fado
Napisano 19 Kwiecień 200915 l Warto też nadawać scianą grubość np. kozystająć z modyfikatora "shell" zeby uniknąć artefaktów przy renderingu.
Napisano 20 Kwiecień 200915 l Po odwróceniu normali w object properities zaznacz backface cull. Dzięki temu ściany nie będą zasłaniały tego co jest w środku.