Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Uczę się 3 ds MAX 2009 i ...

Chciałem zamodelować pomieszczenie, więc zrobiłem box, ustawiłem odpowiednie parametry, włączam edit mesh, włączam polygon, select all, flip, i wyłączam polygon. A moje pudełko zamiast przybrać kształt pomieszczenia z cieniowanymi ścianami zrobiło się czarne. Co zrobiłem źle? Prawdopodobnie jakiś parametr mam ustawiony błędnie - pytanie, który parametr i jak ustawić ten parametr prawidłowo ?

 

Będę zobowiązany za pomoc.

Fado

P.S. Podobny problem komunikował już Heads Hunter 12.03.2008, ale nie uzyskał precyzyjnej odpowiedzi :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jesli z zewnatrz sciany sa czarne to jest ok, wstawisz kamere do srodka i bedzie ok, bo wlasnie od wewnatrz sciany beda wygladac dobrze, na tym polega odwracanie normalnych

 

a poza tym sa duzo lepsze sposoby na modelowanie wnetrz;) obrysuj z gory linia 2d ksztalt pokoju, modyfikator extrude, odznacz cap start i cap end, podziel siatke jak chcesz (sub-object edge, wybierasz odpowiednie krawedzie i "connect") usun polygony gdzie beda okna i drzwi i modyfikator shell na calosc

sufit i podloge dorobisz juz dowolnym sposobem

Napisano

Dziękuję ! Postaram się zastosować drugą metodę.

Pierwszą metodę zastosowałem na podstawie przykładu z książki "3ds max 9. Modelowanie i animacja". Zdaniem autorki daje ona poprawny rezultat, czego dowodzą ilustracje.

 

fado

Napisano

Warto też nadawać scianą grubość np. kozystająć z modyfikatora "shell" zeby uniknąć artefaktów przy renderingu.

Napisano

Po odwróceniu normali w object properities zaznacz backface cull. Dzięki temu ściany nie będą zasłaniały tego co jest w środku.

Napisano

Dziękuję bardzo ! Zadziałało ! Pozdrowienia ! Fado.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności