Jump to content

Fotografia: Ex3 i Foto anallllogowe - Update 31.VII.09


Ex3
 Share

Recommended Posts

Powiem szczerze, że całkiem spoko, zwłaszcza jak na analoga, którego ciężko okiełznać i pierwsze kroki kończąsię na trzaskania murków i ławeczek pod blokiem ;)

 

4 zdecydowanie najlepsza, w 11 prosi się o poziomy kadr, 7... straszne szumy. Co to za film? Obrabiałeś jakoś w PS?

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze dwa jak cyfrowe. Ciekawa sprzecznośc pozornej głębi tego gąbczastego czegoś na pierwszym planie ze ścianą zaraz za tym.

Czwórka trochę pokrzywiona, w takich kompozycjach lubię podkreślenie geometrii scenerii przez zachowanie pionów, poziomów, może większy kontrast? Lub cokolwiek innego, co odpłaszczy zdjęcie.

Leżące deski nie za bardzo.

 

Mi najbardziej podoba się ósemka. Fajny zafarb.

Ostatnie zdjęcie też ciekawe, ale uwaga na paluszki.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

Foty nawet ;)

Przy dobrym ustawieniu puszki nie ma bata by było prześwietlone lub niedoświetlone.

Tylko powiem...

Paskudna jakość skanów :P

A Rikenony to bardzo ostre szkiełka.

 

Tutaj foty zrobione tą puszką i Rikenon 50mm/f.2

http://picasaweb.google.pl/sadowski25/Analog?authkey=Gv1sRgCP3gzuLziPfahwE&feat=directlink

Wszystkie negatywy i odbitki samodzielnie wywoływałem.

Edited by Sadowski25
Link to comment
Share on other sites

Ale się dzisiaj wnerwiłem o te zdjęcia.

Koleś ocenił je na 3.5 a ludzie z dużo gorszymi fotami z cyfrówek dostawali po 5.

Wrrrrrrrrrrrrrrr.....

K... Myślałem że chociaż doceni mój wysiłek i za sam fakt że robię analogowo będę miał jakieś łagodniejsze spojrzenie na moje prace. Dwie osoby w grupie robią na analogach i wcale jakoś nie mają lekkiego życia w związku z tym.

Nie wiem, może chodzi o to że tamte zdjęcia są lepsze bo na lepszym sprzęcie ?

No bo skoro jak ktoś wydał te 2k na aparat to cholera musi robić dobre zdjęcia..

Aaaarrggghhhh....

zły jestem strasznie idę się napić.

Link to comment
Share on other sites

21 - " The Rise of Omen " ?

Ex: Według znajomego fotografa przez którego załatwiałem sobie tą puszeczke, to by tak zbytnio nie oceniać baaaaarddzzzzooooo długa droga przed tobą.

A oceny są po to by zmotywować cię byś jeszcze bardziej się postarał.

Spróbój spojrzeć inaczej na świat by zdjęcie przedstawiało cosw sobie miało duszę.

Na świecie jest pełno zdjęć miejsc i widoczków itp...

A przy foto to że robisz analogowo nie ma nic do rzeczy, oczywiście analog na duzy plus, jak dla meni cyfra jeszcze nie prześcignęła analoga w kolorach i tonalności. Nie ma że padła ci bateria w pół-automacie gdyż batka światłomiarki starczy na minimum 6 miesiecy jak nie rok. Ja gdy zrobie ciemnię na nowo, wracam do analoga.

Cyfra dla mnie to poprostu nowoczesny Polaroid.

Ja zmierzam w fotografię Hybrydową.

Połączenie fotografi cyfrowej i technik alternatywnych.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, ja wiem że moje zdjęcia nie są jakieś super i w ogóle, zdaje sobie sprawę z tego.

Mi chodziło tylko o to że koleś ma jakiś swój magiczny sposób oceniania i uważam że jest często krzywdzący w stosunku do ludzi którzy chcieliby się nauczyć ale potrzebują wsparcia a nie siekiery w plecy.

Mnie to nie zmotywowało nic a nic.

Link to comment
Share on other sites

Ex3, samo to że robisz zdjęcia analogiem nie daje żadnych podstaw do tego, by Cię łagodniej oceniać. Sam wybrałeś taki sprzęt, więc chyba jesteś świadom zarówno jego zalet jak i wad. W zasadzie chyba jedyną wadą analogów jest brak możliwości obróbki rawów, co z kolei ja uważam za plus, bo niewiele potem zostaje z prawdziwego zdjęcia. W każdym razie, prowadzący ocenia nie aparat, a to co Ty z nim potrafisz zrobić. Wściekasz się, że dostałeś 3plus, a ja Ci powiem, że zdjęcia od 14 do 22 z wyjątkiem 19 są jedynie pozytywnie przeciętnymi pozycjami nadającymi się do albumu rodzinnego. Ani w nich nic szczególnie interesującego nie przedstawiasz, ani wykonanie nie jest rewelacyjne, chociaż, tutaj widać zaletę kliszy; są mimo swej zwyczajności fajne przez klimat analoga (jak super wygląda to na 19stce ). Wyobraź sobie te same zdjęcia ale spłaszczone i jeszcze bardziej bezduszne – takie by były, gdyby były robione cyfrą.

24 mi się podoba, bo lubię kratownice, a gdyby nie wystawał reflektor zza skrzydła, mogłoby być też ciekawie

26 super retro wyszło, klimatycznie :}

Nagrobki fajne, ale niepotrzebnie wybrałeś kadr z latarnią na 32.

Ostatnie zdjęcie jest wycieczkowe jakieś. Nie wiem, kto Ci to oceniał i czy to szkoła jakaś jest, że stawia się oceny za zdjęcia, ale myślę, że facet się zna na rzeczy i jeśli nie ocenia Cię bardzo wysoko to dlatego, że masz nad czym pracować, co nie oznacza, że prace są złe.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

W poprzednim poscie wrzucilem duzo lepsze zdjecia. Mialy klimat, te sa troche jakby zwykle.

Skad ta winnie na 1 i 6? podpiales szklo dx na fx?

Jak skanowales te zdjecia tzn z kliszy w domu, z odbitek, a moze juz w labie?

W ogole te Twoje zdjecia mnie napalily, zeby uruchomic mojego starego Nikon'a N80, zwlaszcza ze teraz mam obiektyw 50mm f/1.8, wiec standard jak znalazl :) Problem jednak taki, ze ten aparat zostal w Polsce... wiec musze jeszcze troche na niego poczekac.

Link to comment
Share on other sites

Winieta celowo UV+Polar+osłonka przeciwsłoneczna do tele.

Od ludzi musiałem trochę odpocząć bo do szkoły ciągle mnie gonią żeby robić super hiper mega portrety a że mi takie nie wychodzą to mi się odechciewa ich robić :|

Link to comment
Share on other sites

No i powrót do mono-koloru.

Pierwsze to skateboarding day a reszta to Basia :)

(Full resy dam jak cholerny fotosik zacznie działać normalnie)

1

bd16c6292d884797med.jpg

2

f5d2645a1f06acdbmed.jpg

3

9e9ac2334a0e77eemed.jpg

4

Jak wszedłeś (weszłeś według nowego hardkorowego slangu ;) ) tu w poszukiwaniu dup to tu masz jedną :P

ad60798d198cb596med.jpg

5

5df907ceb57e7ffcmed.jpg

6

bf2dc5b984ff11cdmed.jpg

7

511e4059b7ea127fmed.jpg

8

504a030ae653ed85med.jpg

9

03a476a7c7004891med.jpg

10

54789cedbb1002eamed.jpg

11

9ba43ea1b2ddd1bemed.jpg

12

794ebbc24b68a582med.jpg

13

cbec8e3e0dab3834med.jpg

Edited by Ex3
Link to comment
Share on other sites

To ja tak w skrócie napiszę tylko o tych co mi najbardziej wpadły w oko:

 

post #6 - zdjęcie nr 26, genialne,

post #22 - fajna ta Basia ;) zdjęcie nr 9 według mnie ciekawie by wyglądało, gdybyś zrobił zbliżenie na samą twarz,

post #26 - zdjęcie nr 2 świetne, super klimacik.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy