Skocz do zawartości

modelowanie terenu w maxie oczywiscie;)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam taki problem jak w temacie, chciałabym wymodelować teren, mam podkład w jpgu i cadzie, próbowałam robić za pomocą plane-> vertex->use soft selection, ale to się ciężko robiło, jeśli poziomice mają różne kształty... i nie wiem też czy jest taka możliwość by te vertexy można było zaznaczać po linii obłej a nie tylko po prostokącie... byłabym wdzięczna za pomoc,

 

z góry dziękuję,

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Poziomice obrysowane splajnem i połączone w jeden. Każda na odpowiedniej wysokości. Na to modyfikator terrain z compound object. Jak gęste poziomice to może być ok jak rzadkie to wyjdzie kupa. Wtedy na to warto opuścić plane z modyfikatorem cloth który się dopasuje do terenu, ładna siatka wyjdzie i wysokości będą jak trzeba.

Napisano

hm, nie do końca mi o to chodziło... wolałabym żeby te wertexy można było tworzyć po linii obłej;) a nie je tylko zaznaczać po takiej krzywej, gdy robimy plane i dzielimy na segmenty (segs) to wychodzą vertexy po prostokącie, a ja bym chciala zeby były po krzywej, ale nie wiem czy się tak da... (w archicadzie robi się np teren, o dowolnym kształcie, potem można dodać punkty, i jedzie się po poziomicach, i te pkty wznosi sie na wysokość dowolną, może da sie tutaj cos podobnego zrobić?)

Napisano

może spróbuj tak: splajny z poziomicami połączone w jeden. potem narzędziem cross section łączysz kolejne poziomice ze sobą. Na koniec na to modyfikator saurace.

Napisano

połączyłam slpajny (ctrl), potem cross section (i tutaj, jak mialam polaczyc w jedno, to teraz jak mam kolejno połączyć poziomice?) modyfikatora saurace nie znalazłam(w helpie tez nie bylo) i zroibłam surface, ale wyszła powierzchnia płaska....

Napisano

surface, jasne. przekręciłem litery. a z cross section spróbuj najpierw jak to działa na prostych splajnach bo na złożonych nie zawsze działa jak powinno.

powodzenia

Napisano

Mam jeszcze takie pytanie, da się zrobić takie coś że jak już mam surface, to można dodać wewnątrz punkty czy krzywe żeby można było podnieść na wysokość? bo tak, to vertexy można tylko z pbrzegu surface podnieść... ale dzięki Siwy za pomoc.

Napisano

jak masz już siatkę to dalej ją edytujesz. krzywe można "odciskać" na siatce narzędziem shape merge z compound obj. Ręcznie możesz edytować w editable poly nacinając np. siatkę narzędziem cut.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności