Jump to content

modelowanie terenu w maxie oczywiscie;)


aniaa
 Share

Recommended Posts

mam taki problem jak w temacie, chciałabym wymodelować teren, mam podkład w jpgu i cadzie, próbowałam robić za pomocą plane-> vertex->use soft selection, ale to się ciężko robiło, jeśli poziomice mają różne kształty... i nie wiem też czy jest taka możliwość by te vertexy można było zaznaczać po linii obłej a nie tylko po prostokącie... byłabym wdzięczna za pomoc,

 

z góry dziękuję,

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Poziomice obrysowane splajnem i połączone w jeden. Każda na odpowiedniej wysokości. Na to modyfikator terrain z compound object. Jak gęste poziomice to może być ok jak rzadkie to wyjdzie kupa. Wtedy na to warto opuścić plane z modyfikatorem cloth który się dopasuje do terenu, ładna siatka wyjdzie i wysokości będą jak trzeba.

Link to comment
Share on other sites

hm, nie do końca mi o to chodziło... wolałabym żeby te wertexy można było tworzyć po linii obłej;) a nie je tylko zaznaczać po takiej krzywej, gdy robimy plane i dzielimy na segmenty (segs) to wychodzą vertexy po prostokącie, a ja bym chciala zeby były po krzywej, ale nie wiem czy się tak da... (w archicadzie robi się np teren, o dowolnym kształcie, potem można dodać punkty, i jedzie się po poziomicach, i te pkty wznosi sie na wysokość dowolną, może da sie tutaj cos podobnego zrobić?)

Link to comment
Share on other sites

połączyłam slpajny (ctrl), potem cross section (i tutaj, jak mialam polaczyc w jedno, to teraz jak mam kolejno połączyć poziomice?) modyfikatora saurace nie znalazłam(w helpie tez nie bylo) i zroibłam surface, ale wyszła powierzchnia płaska....

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze takie pytanie, da się zrobić takie coś że jak już mam surface, to można dodać wewnątrz punkty czy krzywe żeby można było podnieść na wysokość? bo tak, to vertexy można tylko z pbrzegu surface podnieść... ale dzięki Siwy za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

jak masz już siatkę to dalej ją edytujesz. krzywe można "odciskać" na siatce narzędziem shape merge z compound obj. Ręcznie możesz edytować w editable poly nacinając np. siatkę narzędziem cut.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy