Napisano 25 Kwiecień 200915 l Witam mam do wymodelowania stary pędzel do golenia. Ma może ktoś pomysł jak zrobic włosie do niego? Próbowałem Hair and Fur próbowalem Scatter. Pędzel ma być stary i w trzech wariantach suchy, zamoczony w mleku i w soku. Wiec potrzebuje możliwości modelowania przynajmniej cześci włosow i możliwości teksturowania ich. Hair jest ciężko wymodelowac nie mówiąc o teksturowaniu, a scatter obraca włosy tak jak mu sie podoba i zawsze tak jak mi nie pasuje. Ma może ktoś pomysł jak to zrobić? Ja skłanialbym sie za Scatterem tylko jak sprawic zeby włosy obracaly sie wokół osi środkowej pędzla a nie wokół własnej.
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Suchy: hair&fur, ale w oparciu o splajny, jakie sam zdefiniujesz. To da ci kontrolę nad kształtem włosia. Mokre włosy proponuję wymodelować na poligonach, dodać do tego odpowiedni bump, może kilka tekstur z alphą na plane'ach i ewentualnie kilka luźnych włosków hair&fur'em lub samymi splajnami.
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Autor Hmmm... Ciekawy pomysł, całkiem inne spojżenie na tą sprawe. óki dzięki zobaczymy co z tego wyjdzie :). Pozdrawiam.
Napisano 25 Kwiecień 200915 l w hairu tez mozesz za pomoca szczoty wyczesac odpowiedni ksztalt z reki wiec nie mozna narzekac ze w hairze nie ma sie kontroli bo ma sie napewno wieksza niz w scatrze
Napisano 26 Kwiecień 200915 l Autor Tak, tylko czasem malo mnie szlak nie trafi z tymi wlosami :) a gdyby scatter mial troszke wiecej mozliwosci kontroli to napewno bylby bardzo urzyteczny.
Napisano 27 Kwiecień 200915 l Autor Pomocy!!!! Jak nadac teksture wlosom (hair and fur)?? Probowalem przez mape->bitmap itd. podkladlem to pod korzen i koncowke nawet pod mutant ale nie działalo. Jest jakas mozliwosc zeby włosy miały taka tekstore jak sie chce ?? Kolejne pytanie dotyczy tez wlosow "node" gdy wybieram swojego splajna to wlosy przechodza przez powierzchnie w dol i chyba w nieskonczonosc... co robie zle ??