szlogoon Napisano 25 Kwiecień 2009 Napisano 25 Kwiecień 2009 Witam mam do wymodelowania stary pędzel do golenia. Ma może ktoś pomysł jak zrobic włosie do niego? Próbowałem Hair and Fur próbowalem Scatter. Pędzel ma być stary i w trzech wariantach suchy, zamoczony w mleku i w soku. Wiec potrzebuje możliwości modelowania przynajmniej cześci włosow i możliwości teksturowania ich. Hair jest ciężko wymodelowac nie mówiąc o teksturowaniu, a scatter obraca włosy tak jak mu sie podoba i zawsze tak jak mi nie pasuje. Ma może ktoś pomysł jak to zrobić? Ja skłanialbym sie za Scatterem tylko jak sprawic zeby włosy obracaly sie wokół osi środkowej pędzla a nie wokół własnej.
Shogun 3D Napisano 25 Kwiecień 2009 Napisano 25 Kwiecień 2009 Suchy: hair&fur, ale w oparciu o splajny, jakie sam zdefiniujesz. To da ci kontrolę nad kształtem włosia. Mokre włosy proponuję wymodelować na poligonach, dodać do tego odpowiedni bump, może kilka tekstur z alphą na plane'ach i ewentualnie kilka luźnych włosków hair&fur'em lub samymi splajnami.
szlogoon Napisano 25 Kwiecień 2009 Autor Napisano 25 Kwiecień 2009 Hmmm... Ciekawy pomysł, całkiem inne spojżenie na tą sprawe. óki dzięki zobaczymy co z tego wyjdzie :). Pozdrawiam.
Temporal Napisano 25 Kwiecień 2009 Napisano 25 Kwiecień 2009 w hairu tez mozesz za pomoca szczoty wyczesac odpowiedni ksztalt z reki wiec nie mozna narzekac ze w hairze nie ma sie kontroli bo ma sie napewno wieksza niz w scatrze
szlogoon Napisano 26 Kwiecień 2009 Autor Napisano 26 Kwiecień 2009 Tak, tylko czasem malo mnie szlak nie trafi z tymi wlosami :) a gdyby scatter mial troszke wiecej mozliwosci kontroli to napewno bylby bardzo urzyteczny.
szlogoon Napisano 27 Kwiecień 2009 Autor Napisano 27 Kwiecień 2009 Pomocy!!!! Jak nadac teksture wlosom (hair and fur)?? Probowalem przez mape->bitmap itd. podkladlem to pod korzen i koncowke nawet pod mutant ale nie działalo. Jest jakas mozliwosc zeby włosy miały taka tekstore jak sie chce ?? Kolejne pytanie dotyczy tez wlosow "node" gdy wybieram swojego splajna to wlosy przechodza przez powierzchnie w dol i chyba w nieskonczonosc... co robie zle ??
Rekomendowane odpowiedzi