Jump to content

Render z zapisanym LC i IR


vinc
 Share

Recommended Posts

robie render 2000x1000

zapisuje jak skonczy LIGHT CAHE i IRRANCE MAP - po prepassach.

startuje od nowa z wczytanymi z plikow, ale teraz w rozmiarze 8000x4000

pytanie - czy dobrze zczyta w 4x wiekszym renderze LC i IR?

dzieki z gory

Link to comment
Share on other sites

A czemu miałoby nie zczytać dobrze ? Te dane nie są powiązane z rozdzielczością, tylko z geometrią.

 

serio myślałem że Irr jest powiązana z rozdzielczością po pamiętam że w tutorialu na stronie ChaousGroup było napisane że jak się robi próby a później renderuje duży render to powinno się obniżyć ustawienia IrrMap,

 

W LC tez chyba się ustawia thresold w stosunku do pixela

 

może się mylę ?

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo to chyba obaj mamy racje :) - np. dla irr mapy ilość branych sampli jest zależna od rozdzielczości z którą renderujemy, tylko finalnie te sample są zapisywane dla punktów w przestrzeni - czyli duża rozdziałka z niskim min/max subdiv da zbliżony efekt jak mniejsza rozdziałka z wyższym subdiv. Zresztą podobnie jest dla LC - więc jeżeli kolega weźmie pliki z rozdziałki 4x wyższej to ilość sampli prawie na pewno będzie wystarczająca do nowego rendera (może być ich nawet za dużo - ale to tylko w przypadku małej ilości RAM'u wyjdzie, gdy system zacznie korzystać z swap'a, a samo przetwarzanie tych plików zajmie pare(naście) sekund dłużej)

Link to comment
Share on other sites

Zresztą podobnie jest dla LC - więc jeżeli kolega weźmie pliki z rozdziałki 4x wyższej to ilość sampli prawie na pewno będzie wystarczająca do nowego rendera ...

 

No tak, ale kolega chce wyrenderowac wieksza rozdzielczosc przy uzyciu plikow z mniejszej a tutaj juz moze nie starczyc tych sampli. Tak z ciekawosci - po co wogole jest mozliwosc zapisywania sampli do plikow skoro i tak nawet podczas animacji trzeba wyliczyc wszystkie w kazdej klatce? Nawet dla stilii - zmiana jakiegos obiektu rowniez wiaze sie z ponownym wyliczeniem irr i lc.

Link to comment
Share on other sites

No tak, ale kolega chce wyrenderowac wieksza rozdzielczosc przy uzyciu plikow z mniejszej a tutaj juz moze nie starczyc tych sampli. Tak z ciekawosci - po co wogole jest mozliwosc zapisywania sampli do plikow skoro i tak nawet podczas animacji trzeba wyliczyc wszystkie w kazdej klatce? Nawet dla stilii - zmiana jakiegos obiektu rowniez wiaze sie z ponownym wyliczeniem irr i lc.

 

właśnie jak nic się nie rusza w scenie oprucz kamery to można zapisać LC i IR i zaoszczędzić sporo czasu

 

zobacz do

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm

Link to comment
Share on other sites

Gdzies juz widzialem ten tutorial. Czy ja dobrze rozumiem? LC, ktore zapisywane jest do pliku liczone jest tylko dla jednej klatki (dzieki trybowi fly-through bierze pod uwage calosc) a potem wykorzystywane dla wszystkich?

Link to comment
Share on other sites

przed renderem liczy się IRR lub LC dla na przykład co dziesiatej klatki, zależy od sceny, bez renderowania obrazków, automatycznie zapisuje się te obliczenia do pliku

 

później renderuje się tylko obrazek bez liczenia GI

Link to comment
Share on other sites

Widze ze zainteresowanie jest...ale jednoznacznie nie wiemy co i jak.

Czy możemy przyjąć, że 4x wiekszy render na IR i LC z mniejszego bedzie ok?

aaa i nie chodzi o animacje...robie zwykle pojedyńcze ujęcie (arch)

Z góry dzięki i czekam na więcej...;]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy