Cubius Napisano 19 Maj 2009 Napisano 19 Maj 2009 Kończą mi się powoli pomysły, a w zasadzie już jestem w kropce. Chcę zrobić figurę - dość prostą - box, na to twist około 40st, potem bend w jedną stronę i bend w drugą stronę i jeszcze na koniec bend lekko w trzecią (patrz załączony obrazek). I dalej zaczyna się trudno - na takiej figurze potrzebuję wygrawerować zdanie, ale tak, żeby nie ulegało deformacji w trakcie zginania bryły. Początkowo robiłem box + tekst > shape merge > edit mesh (extrude ujemne tekstu) > twist > bend, bend, bend. Efekt jest taki że słowa na wygiętych fragmentach bryły są rozciągnięte. Pomyślałem o wymodelowaniu figury ze wszystkimi modyfikatorami i dopiero potem 'shape merge' wycinać zdanie dopasowując poszczególne słowa do krzywizny słupka. Z tym że to zajmie sporo czasu jak mam takich boxów zrobić 10 z różnymi sentencjami i o różnych wygięciach. Czy ktoś ma może pomysł jak coś takiego zmontować? pozdrawiam
Cubius Napisano 19 Maj 2009 Autor Napisano 19 Maj 2009 No też o tym pomyślałem. Jutro z tym powalczę. Dzięki.
Gość Isee Napisano 20 Maj 2009 Napisano 20 Maj 2009 możesz spróbować splinem i PathDeform na text rysujesz spline , na text dajesz modyfikator PathDeform i w pick path wybierasz tego splina
Ex3 Napisano 22 Maj 2009 Napisano 22 Maj 2009 Najlepiej użyj mapki displacement (ewentualnie bump w zależności od efektu jaki chcesz osiągnąć)
Rekomendowane odpowiedzi