Jump to content

Cubius

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Cubius

  • Rank
    Member
  • Birthday September 9
  1. Do exportu ze sketchupa spróbuj formatu collada (ewentualnie fbx) i w opcjach eksportu odznacz okienko o triangulacji. FBX jest zdecydowanie cięższy, a przy dae jest sporo czyszczenia normalsów przy bardziej skomplikowanych bryłach. No i polecam zachowanie hierarchii w dae, zamieni wszystkie komponenty na instance. Z kolei fbx ma opcję odwrócenia osi obiektów tak, żeby Y było pionem.
  2. Kilka ostatnich fotek. Jakoś się zupełnie przypadkowo złożyło, że krążę wokół tematów katedralnych. Naszło mnie na zabawę czernią i bielą. Takie obrazki udało się wyprodukować 5. 6. 7. Diabeł tkwi w detalu...jak mawiają 8. 9. Jedno ze zdjęć zrobiłem nawet na próbę w technice HD. Jako, że to pierwsze kroki w tej niezrozumiałej dla mnie gałęzi fotografii pewnie nie widać różnicy. Następnych kroków raczej nie będzie, chyba, że znajdę zastosowanie dla tego typu zdjęć.
  3. Warto rozwazyc jak logo bedzie sie prezentowac w B&W, czy da sie je latwo przerobic czy nie. Z dlonimi moze byc chyba lekki problem (dwie czarne beda sie inaczej czytac). Moim zdaniem dlonie teraz wygladaja jak jedna + cien. Czemu tlo jest czerwone? Jesli to logo ma byc wykorzystywane w jakims szerokim zakresie lepiech chyba je zaprezentowac na bialym tle (najczestszy druk na papierze). No i dobrze jest sprawdzic czy wszystko sie bedzie dobrze czytac po druku na ciezarowce, na wizytowce i na papierze gazetowym (male czcionki sie zlewaja). Poza tym podoba mi sie. Ladna czcionka, calosc pasuje do profilu dzialalnosci. Chociaz chyba nie wchodzilbym 'teuszem' na 'e'. pozdrawiam
  4. Dzieki Ex3, ja tez pro nie jestem i kazda opinia cos wnosi. Zyrandola nie zauwazylem nawet, dopoki nie wspomniales. :) ale jakby go usunac z kadru to musial bym obciac sporo luku. I tak brakuje gory. Ciemne jest bo tak mi sie podobalo, osobiste preferencje, no i to swiatlo na koncu kaplicy, ale moze masz racje, ze troche jasniej bylo by lepiej. A czy kwadrat bez bokow nie bylby zbyt nudny? To bylo w baardzo malej kapliczce, dosc wysoko (aparat na 1,7m trzymany) i ciagle ktos sie tam szwendal. Strzelilem tylko 2 fotki. Figurki z osobna nie mialy by spojnosci, na jednej widac ze to jest jakas seria postaci. Tak mi sie wydaje. A ostania - robione po ciemku, z reki na zoomie przez wyrwe w okienkach jakis. Ciagle widac lekkie poruszenie, stad kadr nienajlepszy. Ale lampka dodaje chyba troche 'niepokoju?'. Znow - czy bez niej nie bylo by sztampowo i nudno?
  5. Jakoś do tej pory nie zauważyłem działu fotografia na tym forum :) A może nie zwróciłem uwagi. Ale jak już tu trafiłem to wrzucę zdjęcióweczki, może ktoś coś ciekawego na ich temat powie. 1. 2. 3. 4. Ostatnia działa tylko z podpisem: Sio.
  6. Update. Strasznie się wlecze ten model.
  7. Mozesz zaznaczyc model i wybrac selekcje 'sub-object' (lub, jesli to zaznacza caly model - to 'face'), wybrac odpowiednie elementy i uzyc opcji 'detach'. To pierwsze co przychodzi do glowy. Byc moze bedzie trzeba konwertowac lozko na 'editable poly' wczesniej. Opcje selekcji poszczegolnych elementow znajdziesz w panelu 'modify' po prawej stronie. Mozna tez w cadzie poumieszczac elementy skladowe na osobnych warstwach, lub zmienic opcje importu pliku dwg w maxie tak, zeby traktowal kazdy obiekt osobno i nie laczyl w grupy wg warstw. Czy to co napisalem jest w miare jasne?
  8. No też o tym pomyślałem. Jutro z tym powalczę. Dzięki.
  9. Kończą mi się powoli pomysły, a w zasadzie już jestem w kropce. Chcę zrobić figurę - dość prostą - box, na to twist około 40st, potem bend w jedną stronę i bend w drugą stronę i jeszcze na koniec bend lekko w trzecią (patrz załączony obrazek). I dalej zaczyna się trudno - na takiej figurze potrzebuję wygrawerować zdanie, ale tak, żeby nie ulegało deformacji w trakcie zginania bryły. Początkowo robiłem box + tekst > shape merge > edit mesh (extrude ujemne tekstu) > twist > bend, bend, bend. Efekt jest taki że słowa na wygiętych fragmentach bryły są rozciągnięte. Pomyślałem o wymodelowaniu figury ze wszystkimi modyfikatorami i dopiero potem 'shape merge' wycinać zdanie dopasowując poszczególne słowa do krzywizny słupka. Z tym że to zajmie sporo czasu jak mam takich boxów zrobić 10 z różnymi sentencjami i o różnych wygięciach. Czy ktoś ma może pomysł jak coś takiego zmontować? pozdrawiam
  10. Witam, Jakiś czas temu zabrałem się za przerobienie wizek do projektu kamienicy ze studiów. Praca jest w toku, choć trochę ugrzązłem w kilku miejscach - i tu proszę o komentarze, sugestie nad czym warto popracować. Z tego co mnie martwi na początek to na pewno po pierwsze partery - wnętrza usługowe - coś trzeba dodać, żeby nie było tak pusto, ale z drugiej strony to nie jest projekt wnętrz. Jakiś szybki pomysł na zapełnienie tej dziury? Dwa - ulica i chodniki - to jakaś masakra, z asfaltem się na razie poddałem, ściągnąłem kilka materiałów z netu, ale nie mogę ich doustawiać. Trzy - chcę dodać drzewka, ale nie mam jeszcze żadnych oteksturowanych. Tree Storm działa, choć nie umiem go poustawiać, żeby robił co chcę (jeszcze). Cztery - oświetlam VraySun + Sky, w związku z tym nie mam chmurek do odbicia w oknach, ktoś wie jak to pogodzić? Poszukam jeszcze i może coś sam wymyślę. Kamera - dodałem lekką korekcję, ale czy jest dobrze? Całkowite wyeliminowanie zbiegu wygląda sztucznie, moim zdaniem powinno trochę zostać, tylko ile? No i generalnie, jeśli ktoś ma jakieś sugestie co i jak podciągnąć to bardzo proszę.
  11. Chcialbym dodac cos od siebie, postaram sie w miare spojnie: Raz. Jak ktos chce modelowac / renderowac i kierowac sie w strone grafiki niz architektury to niech sie nauczy takiego programu jaki mu bardziej pasuje. To tylko narzedzie, jednemu lepiej lezy 3ds drugiemu c4d a trzeci jest "daltonista" i nie opanuje fotorealistycznych wizek wcale. :) To tez troche jak z rysowaniem - jednen olowkiem drugi tuszem a trzeci wcale bo nie ma talentu. 3ds ma najwieksze wsparcie, podobnie vray i przez to mozna szybko opanowac podstawy. Polecam. Dwa. Warto opanowac generalne zasady CAD / Modelowania, a potem odszukac odpowiednie ikonki w programie. Jakimkolwiek. Uczylem sie kreslic i modelowac na autocadzie ale wiedzac o co chodzi, co to jest ofset i jak sie z grubsza kresli nie mialem problemu z praca na microstation. Przede mna przejscie z maxa na c3d i vectorworks, zobaczymy jak bedzie, ale nie spodziewam sie klopotow. Dwa i pol. Dobrym pomyslem sa pakiety: Autodesk (cad + max), Vectorworks + c4d, nie wiem jakie jeszcze. Zaleta jest taka ze nie ma problemow z przenoszeniem plikow, linkowaniem, podlaczniem plikow referencyjnych - kompatybilnoscia. Trzy. Sketchup to rzeczywiscie niesamowity program. Ale dla architektow nie dla grafikow. Poza konkursami i prestizowymi projektami gdzie trzeba zrobic naprawde zapierajce dech w piersiach prezentacje dla zwyklego inwestora wystarczy przekazanie idei 3d w ciekawej oprawie graficznej. W sketchupie modeluje sie blyskawicznie (trzeba wlaczyc sobie zaawansowane paski, uzywac warstw i sprytnie wykorzystac wiedze ogolna o modelowaniu), mozna szybko przejzec projekt z klientem, zrobic interaktywna animacje - spacej po budynku, a jak trzeba wiecej to dorzucic vraya i zrobic render. Na ronet.pl widzialem niedawno prace konkursowe, wyroznione, robione w sketchupie. Skp ma poza tym (mozna lubic lub nie) swoja specyficzna, wciaz atrakcyjna estetyke wyswietlania. Nie jest to fotoreal ale przyjemne dla oka i pozwala czysto i szybko zaznajomic sie z przestrzenia projektowana. Ostatnio zaczelismy w biurze robic modele detali w skp i wysylac je do podwykonawcow - mniej czasu to zajmuje niz tlumaczenie ze tam nie moze byc tej belki. Cztery. Do wlasnego biznesu i do architektury zaden program nie jest potrzebny. Za to trzeba miec odpowiednio zmysl biznesowy i glowe pelna pomyslow. :) Dodatkowo gadane jest mile widziane. Reszte zrobisz ludzmi, ktorzy nie chca sie doskonalic i siedzenie po nocach w biurze i dziubanie rzutow im wystarcza. Siedem. Do architekta droga daleka. Ile to juz lat temu powiniennem miec uprawnienia...? :) pozdrawiam i zycze sukcesow w 3d
  12. Nie chodziło mi o śmietnik a o śmietki - w sensie jakieś drobne kwiatki, chwasty. zawsze coś się w trawie wyhoduje :) Z samochodem błędu nie ma, to tylko taka sugestia żeby zwrócić uwagę na tego typu rzeczy w przyszłości. Robiąc zdjęcie nie mamy na to wpływu co gdzie stoi ale już na wiz mamy całkiem spory. Chwilowo drugi model mi się nie otwiera więc nic nie nie powiem na jego temat. PS. W temacie ludzików - http://www.3dxtras.com - tu możesz znaleźć kilka fajnych postaci 3d do wrzucenia na dalsze plany w wiz. Masz pewność, że będą dobrze zeskalowane w perspektywie.
  13. Jak na początek to gratuluję. Fajnie wygląda. Od siebie dodam że można by trochę ludzi bardziej wtopić w tło żeby się tak nie wybijali (zmniejszyć saturację, coś pokręcić), może zdjąć niebieskiego trochę z chodnika. Trawka fajna, można wrzucić jakieś białe / kolorowe śmietki (kwiatki) coby nie była taka nudna. Ludki na balkonie zdecydowanie zmniejszyć. I taki detal na przyszłość - nie stawiał bym zielonego samochodu przy zielonej trawce :) Poza tym balkony ładnie, tynk, firaneczki w oknach, dachy mogą być, niebo trochę dziwne ale może być. :)
  14. Chwilowo oznacza że może pomóc, ale i tak nie znamy przyczyny i problem może się powtórzyć. Wrzuć plik, to najszybciej coś poradzimy. :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy