Cubius Napisano 19 Maj 2009 Share Napisano 19 Maj 2009 Kończą mi się powoli pomysły, a w zasadzie już jestem w kropce. Chcę zrobić figurę - dość prostą - box, na to twist około 40st, potem bend w jedną stronę i bend w drugą stronę i jeszcze na koniec bend lekko w trzecią (patrz załączony obrazek). I dalej zaczyna się trudno - na takiej figurze potrzebuję wygrawerować zdanie, ale tak, żeby nie ulegało deformacji w trakcie zginania bryły. Początkowo robiłem box + tekst > shape merge > edit mesh (extrude ujemne tekstu) > twist > bend, bend, bend. Efekt jest taki że słowa na wygiętych fragmentach bryły są rozciągnięte. Pomyślałem o wymodelowaniu figury ze wszystkimi modyfikatorami i dopiero potem 'shape merge' wycinać zdanie dopasowując poszczególne słowa do krzywizny słupka. Z tym że to zajmie sporo czasu jak mam takich boxów zrobić 10 z różnymi sentencjami i o różnych wygięciach. Czy ktoś ma może pomysł jak coś takiego zmontować? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 19 Maj 2009 Share Napisano 19 Maj 2009 Ja bym teksturą pojechał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cubius Napisano 19 Maj 2009 Autor Share Napisano 19 Maj 2009 No też o tym pomyślałem. Jutro z tym powalczę. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Isee Napisano 20 Maj 2009 Share Napisano 20 Maj 2009 możesz spróbować splinem i PathDeform na text rysujesz spline , na text dajesz modyfikator PathDeform i w pick path wybierasz tego splina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ex3 Napisano 22 Maj 2009 Share Napisano 22 Maj 2009 Najlepiej użyj mapki displacement (ewentualnie bump w zależności od efektu jaki chcesz osiągnąć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi