Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam takie mały pytanko odnośnie skalowania po osiach. Zdarza mi się że podczas opisanej wyżej operacji obiekt rozszerza się w jedną stronę, a czasami w dwie. Powiedzcie od czego to zależy i jak nad tym zapanować? Z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 979
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zależy w którym miejscu jest pivot - przestaw na środek obiektu i będzie się skalował w dwie.

 

PZDR

Napisano

szysia565, zalezy w którym miejscu "Scale Gizmo" klikniesz przyciskiem myszy. Zauważ, że można "złapać" za jedną oś - wtedy skalowanie odbywa się w jednej osi. Można złapać za belkę pomiędzy dowolnymi dwiema osiami - wtedy skalowanie następuje w tych dwóch osiach. Jeśli złapiesz gizmo blisko punktu przecięcia wszystkich osi (obszar wypełniony na żółto) to obiekt będzie skalowany we wszystkich trzech osiach.

Edytowane przez arev

Napisano

To nie kwestia pivota. On zawsze jest ustawiony domyślnie i w tym wypadku nie ma po co go zmieniać. A co do posta arev'a to to wiem... Chodzi mi o to że jak np skaluję tylko po osi X, czyli łapię za jedną oś, to czasami obiekt rozszerza mi się w jedną stronę a a czasami w obie. Dla przykładu:

 

Mam sobie taką scenkę i chcę przeskalować po osi X znajdujący się na górze cylinder.

24260974.jpg

 

I podczas skalowanie pokazuje mi się albo

40808447.jpg

 

albo

38715856.jpg

 

No i pytanie od czego zależy?

Napisano

To zależy od tego ile obiektu "wystaje" poza układ skalowania z każdej strony.

Napisano

jak chcesz skalowac tak jak jest na 2 zdjeciu to zrob jakis cylinder przejdz w HIERARCHY pozniej wcisnij AFFECT PIVOT ONLY, a nastepnie CENTER TO OBJECT wtedy pivot bedzie sie znajdowal na srodku a nie na brzegu.

Napisano

No dobra... Widocznie ja się nie znam. Po prostu używam pivota to innych rzeczy ;p W każdym razie dzięki za pomoc :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności