mamoulian Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 (edytowane) Opis: In far future huge flying machines are moving out cities. http://img197.imageshack.us/img197/1118/wersjajeden.jpg Mam nadzieje, że uda mi się skończyć ;). Życze powodzenia wszystkim i ukończenia prac. Mapa drogowa [postęp] : -mechanizm proceduralnego wycinania fragmentów z terenu 3d w oparciu o położenie i kształt latających maszyn, podział siatki geometrii według metody teksturowania(dwie grupy: tekstury uv-podłoże i proceduralne - ziemia ) [podstawowy mechanizm gotowy] -wstępna kompozycja -modelowanie i teksturowanie terenu -mechanizm proc. tworzenia maszyn latających -modelowanie i teksturowanie fragmentów maszyn -finalna kompozycja -detale i optymalizacja -renderowanie finalnego obrazka mechnizm wycianania terenu w oparciu o dowolny kształt, przewiduje kształty kuliste i stożkowe i oczywiście dowolną liczbę wyciętych fragmentów. maly test podziału na dwa rodzaje shaderów: Edytowane 9 Czerwiec 2009 przez mamoulian
sewcio Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 ciekawie się zapowiada. Jeszcze nic nie można skomentować, więc czekam na kolejne updaty. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
tutomash Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 fajny pomysl z tymi przeprowadzkami, jakis czas temu w focusie czytałem o tym, że w przyszłości mają się pojawić miasta wyspy, ogramne samowystarczalne metropolie mają się znajdować na ekologicznych wyspach, wszystkie budynki, rozwiązanie energii, mediów ma tak być rozwiązane żeby miasta same wytwarzały odnawialna energie, były samowystarczalne, a unosząc się na wodzie mogą przenosić się z miejsca na miejsce, w każdym razie życze powodzenia,
mamoulian Napisano 1 Czerwiec 2009 Autor Napisano 1 Czerwiec 2009 Dzięki za komentarze :). Dziś znowu pracowałem na mechanizmem. Dodałem obsługę tekstur(terenu-w teście zdjęcie kaczki :) ) i map, którymi kontroluje obszary wycinania i wysokość statków. Dodatkowo pracowałem nad laserami. Jeszcze przemyśle w jaki sposób je użyje No i dziury po terenie zapełniają się wodą.
mamoulian Napisano 3 Czerwiec 2009 Autor Napisano 3 Czerwiec 2009 Dziś opracowałem taki prosty algorytm tworzenia macek, sięgających ze statku do dowolnych punktów podłoża. Zdecydowałem, że statek będzie jeden, ale duży. Początkowo chciałem zrobić chmarę statków ze śmigłami, ale po testach okazało się, że śmigła w ruchu nie byłyby zbyt dobrze widoczne.
mamoulian Napisano 9 Czerwiec 2009 Autor Napisano 9 Czerwiec 2009 hej, w pierwszym poście znajduje się wersja 1.0 pracy. Czy do niej wrócę przed 30? nie wiem. na razie muszę odpocząć od tego projektu i realizować inne ;). Przez większość czasu mój viewport wyglądał skromniej niż tak: Po opracowaniu wszystkich elementów i namalowaniu tekstury 4k wykonałem 4 rendery całości, czwarty jest wersją 1.0. pierwszy: drugi: Tekstura: Przez te 9 -10 dni sukpiałem się właściwie jedynie na tej pracy. Historia plików: Czas renderowania całości to ok 6 godzin. Zrezygnowałem z optymalizacji, renderowania w passach(miałem problemy z kanałami alpha i zdepth), czy używania innych renderów jak renderman. W pracy jest pełno prostych rozwiązań, chciałem skończyć jak najszybciej.
eco Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 troche nie czuc wielkosci przy tym ujeciu - moze nieco kadr z dolu ?? - bedzie chyba nawet latwiej wybrnac z horyzontem -no i nieco czysto to wyglada -kiedy kamera zeszlaby nizej moznaby pokazac jedna z tych "wysepek" w wiekszym detalu - moglaby zsypywac sie grudami gleba itp - ogolnie to spory projekt i dobrze byloby go zobaczyc w finale bo jest potencjal choc sam pomysl przeprowadzki rodem z kozackiego filmu "Kapuśniaczek" :D
mancubus Napisano 10 Czerwiec 2009 Napisano 10 Czerwiec 2009 (edytowane) Podoba mi sie design statku, przypomina meduze - bardzo fajne. Jednak zgodze sie z eco nie za bardzo czuc skale - moze inny obiektyw kamery? Albo zmiana troche skali tych wysepek, zeby byly na nich widoczne pojedyncze drzewa, moze jakies domki, kawalek drogi albo nawet i jakies zwierzatko, cos co bedzie latwo rozpoznawalne i odrazu pokaze rozmiar obiektu. Dobrym pomyslem moze byc zwiekszenie mgly - to rowniez powinno pomoc z glebia. Edytowane 10 Czerwiec 2009 przez mancubus literowki :[
Ania Napisano 10 Czerwiec 2009 Napisano 10 Czerwiec 2009 Pomysł bardzo ciekawy, wykonanie też dobre ale mam kilka uwag. Poustawiałabym jakieś budynki na niektórych wyspach. Te czerwone coś - na renderach testowych widać że są to jakieś światełka unoszące się nad wyspami, ale na renderze końcowym w pierwszym poście bardziej przypomina pole maków albo jesienne drzewa. Trochę bardziej bym rozmyła plan tylni. Trawka bardziej z przodu jest ładna gładka, a tam nagle zaczynają się jakieś kropki i kreski. To urządzenie na którym wszystko wisi - chyba za dużo szumu na tym, lepiej wyglądałoby wypolerowane i żeby chmurki się odbijały, albo lekko przezroczyste. Jaki to program?
mamoulian Napisano 30 Czerwiec 2009 Autor Napisano 30 Czerwiec 2009 Jestem na etapie renderowania wersji nr 2. Zmiany: -nowe miasta - szklane kopuły -zwiększenie liczby wysepek z 96 do 855 (to prawie zabiło mój komputer ;) ) -polepszone tekstur - większa ilośc detali -większa mgła -nowy model statku -małe statki krążące w okół większego Tutaj tylko mały fragment(5% obrazu) bo pracuje nad oświetleniem, a później będę renderował w częściach całosc
Rekomendowane odpowiedzi