kuro Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Witam. Moim dzisiejszym problemem jest ów wspomniany w tytule plugin - Ornatrix 1.5, oraz jego nie do końca zrozumiałe dla mnie działanie. Głównym problemem jest, uwaga... uzyskanie jakiegokolwiek innego koloru niż jadowicie czarny. Niby tak banalne, a jednak nie potrafię dojść do jakiegokolwiek sensownego rozwiązania. Nie pomaga ani szperanie w opcjach "Hairfx Renderer", ani w żadnych "OX Modach"... Nie reaguje ani na standardowy Maxowy materiał, ani Vray mat, jednokolorowy ani z mapą diffuse ustawioną na Ox Hair... a puszczanie hair na czystą geometrię z kolorem to polygonowe samobójstwo. >_ Przeszukałem już google oraz forum, ale jedyne na co natrafiam to dziwne tutoriale z opisanymi WSZYSTKIMI innymi opcjami niż właśnie ustawianie koloru lub 404-ki. Wsparcie ze strony Ephere jest praktycznie żadne, a strona Jeffa Pattona który zajmował się opisywaniem tego produktu (już) nie istnieje... Wobe tego zwracam siedo Was z gorącą prosbą o pomoc. :) PS. Słyszałem gdzieś o niejakim Ox Material czy też Hairfx Material... lecz nie znajduję go w moim edytorze, nawet jako niekompatybilny...
kuro Napisano 5 Czerwiec 2009 Autor Napisano 5 Czerwiec 2009 No i tak.. wiedziałem że tak będzie. :) Kocham to forum za to, że dopóki nie napiszę tu postu z pytaniem, to nie rozwiążę danego problemu. :P Napiszę odpowiedź, gdyby ktoś kiedyś był tego ciekawy. 1. [standard Material + Diffuse Map = Ox Hair] dodać na obiekt Hair 2. Dodać światło typu Standard, przypisać Shadows któryś z Ox Hair Shadows 3. Włączyć cienie w Standard light'cie, Excludować wszystko inne poza włosami 4. Pod Environment and Effects -> Atmosphere dodać Hairfix Renderer i Hirfix Raytracer, w Raytracerze przypisać włosy ze sceny do renderu 5. Odpowiednio dobrać nasycenie światła. 6. Voila!
Gość Gosc Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 troszke przekombinowales, wystarczy dodac w kanale diffuse, shader do wlosow Ornatrixa, gdzie mozesz kontrolowac polyski, barwy etc, np. zmieniac barwe wzdluz wlosa
kuro Napisano 5 Czerwiec 2009 Autor Napisano 5 Czerwiec 2009 troszke przekombinowales, wystarczy dodac w kanale diffuse, shader do wlosow Ornatrixa, gdzie mozesz kontrolowac polyski, barwy etc, np. zmieniac barwe wzdluz wlosa Tak, tak, o to mi dokładnie chodziło. :) Dodawałem właśnie przez pół godziny w slot diffuse mapę Ornatrixa, ale nie było widać absolutnie żadnych efektów.. aż okazało się, że to rozwiązanie nie działa dla Vray Material, tylko dla zwykłego Standard.. :) Ale dzięki.
jaras Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 ornatrixowe futerko najładniej wygląda wyrenderowane w scanline. (osobny pass dla samego futra) Hairtrix renderer ładnie to robi, futerko wychodzi bardzo mięciutkie a jezeli chcesz je wyostrzyc to mozesz jeszcze dodac pass z AO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się