Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Moim dzisiejszym problemem jest ów wspomniany w tytule plugin - Ornatrix 1.5, oraz jego nie do końca zrozumiałe dla mnie działanie. Głównym problemem jest, uwaga... uzyskanie jakiegokolwiek innego koloru niż jadowicie czarny. Niby tak banalne, a jednak nie potrafię dojść do jakiegokolwiek sensownego rozwiązania.

 

Nie pomaga ani szperanie w opcjach "Hairfx Renderer", ani w żadnych "OX Modach"... Nie reaguje ani na standardowy Maxowy materiał, ani Vray mat, jednokolorowy ani z mapą diffuse ustawioną na Ox Hair... a puszczanie hair na czystą geometrię z kolorem to polygonowe samobójstwo. >_

 

Przeszukałem już google oraz forum, ale jedyne na co natrafiam to dziwne tutoriale z opisanymi WSZYSTKIMI innymi opcjami niż właśnie ustawianie koloru lub 404-ki. Wsparcie ze strony Ephere jest praktycznie żadne, a strona Jeffa Pattona który zajmował się opisywaniem tego produktu (już) nie istnieje... Wobe tego zwracam siedo Was z gorącą prosbą o pomoc. :)

 

PS. Słyszałem gdzieś o niejakim Ox Material czy też Hairfx Material... lecz nie znajduję go w moim edytorze, nawet jako niekompatybilny...

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No i tak.. wiedziałem że tak będzie. :) Kocham to forum za to, że dopóki nie napiszę tu postu z pytaniem, to nie rozwiążę danego problemu. :P

 

Napiszę odpowiedź, gdyby ktoś kiedyś był tego ciekawy.

 

1. [standard Material + Diffuse Map = Ox Hair] dodać na obiekt Hair

2. Dodać światło typu Standard, przypisać Shadows któryś z Ox Hair Shadows

3. Włączyć cienie w Standard light'cie, Excludować wszystko inne poza włosami

4. Pod Environment and Effects -> Atmosphere dodać Hairfix Renderer i Hirfix Raytracer, w Raytracerze przypisać włosy ze sceny do renderu

5. Odpowiednio dobrać nasycenie światła.

6. Voila!

Napisano

troszke przekombinowales, wystarczy dodac w kanale diffuse,

shader do wlosow Ornatrixa, gdzie mozesz kontrolowac polyski, barwy etc,

np. zmieniac barwe wzdluz wlosa

Napisano
  • Autor
  tjviking napisał:
troszke przekombinowales, wystarczy dodac w kanale diffuse,

shader do wlosow Ornatrixa, gdzie mozesz kontrolowac polyski, barwy etc,

np. zmieniac barwe wzdluz wlosa

 

Tak, tak, o to mi dokładnie chodziło. :) Dodawałem właśnie przez pół godziny w slot diffuse mapę Ornatrixa, ale nie było widać absolutnie żadnych efektów.. aż okazało się, że to rozwiązanie nie działa dla Vray Material, tylko dla zwykłego Standard.. :) Ale dzięki.

Napisano

ornatrixowe futerko najładniej wygląda wyrenderowane w scanline.

(osobny pass dla samego futra) Hairtrix renderer ładnie to robi, futerko wychodzi bardzo mięciutkie a jezeli chcesz je wyostrzyc to mozesz jeszcze dodac pass z AO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności