Skocz do zawartości

[wip]Model3d:Hydrant


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstępie chciałem wszystkich serdecznie przywitać gdyż jestem "nowy" :P.

Teraz właściwa wiadomość:

Robię mój pierwszy model low poly, a do niego tekstury. Zrobiłem jako taki model i chcę rozłożyć mu siatkę. Wiem jak się robi UV, jak się dzieli itp. Ale nie wiem jak zrobić to dobrze dla takiego modelu tzn, aby mi się wygodnie teksturowało i aby siatka była w miarę porządnie rozłożona. Więc jeśli ktoś miał by ochotę mi pomóc to mogę wysłać .blend, a jeśli nie to chociaż oceńcie jak na razie to wygląda, choć jest tego bardzo mało :)

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Po 1 - zrób 2 bryły

2 - wywal pełno loopów, takie coś to około 250 trisów

 

Będzie sculpt? Bo takiego modelu bez sculptu chyba niewolno pozostawić ;)

Napisano

PIrat - nie nabijaj się ;P I czemu mam zrobić 2 bryły w ustawieniu obecnym to i tak nic nie zmieni, i które loopy usunąć ??

ETA - coś takiego??

 

Aha zapomniał bym. Obecnie ma 949 verteksów (1086 poly) a ile trisów to nie wiem, bo w blenderze się nie wyświetla :)

Napisano

Tak normal mapa będzie, ale nie wiem jak dobra bo prawie nie umiem ich robić ;)

No i może wiesz jak w tym modelu rozłożyć porządnie UV? :)

Napisano

Klikasz A w edit mode, potem CTRL + T

 

Śrubki wywal, zwłaszcza że jedna ma u Ciebie około 30 trisów, i zrób je normalem.

 

I zamiast cylindra o 12 ścianach chyba lepiej 8śmio ścienny... w zupełności wystarczy... no chyba że to ma być cudo to zrób 10.

 

http://img32.imageshack.us/img32/364/testgbb.jpg

tak najoszczędniej je połączysz.

 

Edit - wywalaj poligony których nie widać, ;)

Napisano
Śrubki wywal, zwłaszcza że jedna ma u Ciebie około 30 trisów

Jak policzyłem, jedna śrubka ma 44 trisy. Z takim samym kształtem można by zrobić ją używając 32 trisów, z mniej więcej taką samą widocznością w grze można by zrobić używając 16 trisów (jeden graniastosłup zamiast dwóch), no i jak kolega wspomniał - z mniej więcej taką samą widocznością w grze można to zrobić używając normala. Hydrant to coś co stoi i ozdabia, gracz widzi go, podświadomie dodaje mu on +1 do realizmu :D Ale mija go i nie patrzy czy ma śrubki czy nie. Pamiętam jak w wielu grach się hydranty rozjeżdżało, rozwalało, omijało, ale nie umiałbym określić, czy którykolwiek miał wymodelowane śrubki.

 

Usuwając wszystkie 32 śrubki i malując je na teksturze, zaoszczędzisz 1408 trisów, czyli ogromną większość. Na początku było ich jakieś 2000, a jeśli wziąłbyś pod uwagę wszystkie rady, które się tu pojawiły, można rzeczywiście zamknąć sprawę w 250.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności