Fatsom Napisano 12 Czerwiec 2009 Share Napisano 12 Czerwiec 2009 Na wstępie chciałem wszystkich serdecznie przywitać gdyż jestem "nowy" :P. Teraz właściwa wiadomość: Robię mój pierwszy model low poly, a do niego tekstury. Zrobiłem jako taki model i chcę rozłożyć mu siatkę. Wiem jak się robi UV, jak się dzieli itp. Ale nie wiem jak zrobić to dobrze dla takiego modelu tzn, aby mi się wygodnie teksturowało i aby siatka była w miarę porządnie rozłożona. Więc jeśli ktoś miał by ochotę mi pomóc to mogę wysłać .blend, a jeśli nie to chociaż oceńcie jak na razie to wygląda, choć jest tego bardzo mało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ETA Napisano 12 Czerwiec 2009 Share Napisano 12 Czerwiec 2009 O dużo za dużo poly, jak na game art... tutaj masz to co mnie najbardziej bolało: A i napisz ile tri to ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NeotiX Napisano 12 Czerwiec 2009 Share Napisano 12 Czerwiec 2009 A czemu to jest jako jedna bryła? Przecież można to rozbić na kilka i wyjdzie znacznie mniej poligonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIraT Napisano 12 Czerwiec 2009 Share Napisano 12 Czerwiec 2009 Po 1 - zrób 2 bryły 2 - wywal pełno loopów, takie coś to około 250 trisów Będzie sculpt? Bo takiego modelu bez sculptu chyba niewolno pozostawić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatsom Napisano 12 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2009 PIrat - nie nabijaj się ;P I czemu mam zrobić 2 bryły w ustawieniu obecnym to i tak nic nie zmieni, i które loopy usunąć ?? ETA - coś takiego?? Aha zapomniał bym. Obecnie ma 949 verteksów (1086 poly) a ile trisów to nie wiem, bo w blenderze się nie wyświetla :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ETA Napisano 12 Czerwiec 2009 Share Napisano 12 Czerwiec 2009 O właśnie coś takiego pokaż jeszcze te śruby czy na nie nie idzie za dużo poly. A i będzie na to normal mapa czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatsom Napisano 12 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2009 Tak normal mapa będzie, ale nie wiem jak dobra bo prawie nie umiem ich robić ;) No i może wiesz jak w tym modelu rozłożyć porządnie UV? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PIraT Napisano 12 Czerwiec 2009 Share Napisano 12 Czerwiec 2009 Klikasz A w edit mode, potem CTRL + T Śrubki wywal, zwłaszcza że jedna ma u Ciebie około 30 trisów, i zrób je normalem. I zamiast cylindra o 12 ścianach chyba lepiej 8śmio ścienny... w zupełności wystarczy... no chyba że to ma być cudo to zrób 10. http://img32.imageshack.us/img32/364/testgbb.jpg tak najoszczędniej je połączysz. Edit - wywalaj poligony których nie widać, ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kyroman Napisano 25 Czerwiec 2009 Share Napisano 25 Czerwiec 2009 Śrubki wywal, zwłaszcza że jedna ma u Ciebie około 30 trisów Jak policzyłem, jedna śrubka ma 44 trisy. Z takim samym kształtem można by zrobić ją używając 32 trisów, z mniej więcej taką samą widocznością w grze można by zrobić używając 16 trisów (jeden graniastosłup zamiast dwóch), no i jak kolega wspomniał - z mniej więcej taką samą widocznością w grze można to zrobić używając normala. Hydrant to coś co stoi i ozdabia, gracz widzi go, podświadomie dodaje mu on +1 do realizmu :D Ale mija go i nie patrzy czy ma śrubki czy nie. Pamiętam jak w wielu grach się hydranty rozjeżdżało, rozwalało, omijało, ale nie umiałbym określić, czy którykolwiek miał wymodelowane śrubki. Usuwając wszystkie 32 śrubki i malując je na teksturze, zaoszczędzisz 1408 trisów, czyli ogromną większość. Na początku było ich jakieś 2000, a jeśli wziąłbyś pod uwagę wszystkie rady, które się tu pojawiły, można rzeczywiście zamknąć sprawę w 250. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się