Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Na wstępie chciałem wszystkich serdecznie przywitać gdyż jestem "nowy" :P.

Teraz właściwa wiadomość:

Robię mój pierwszy model low poly, a do niego tekstury. Zrobiłem jako taki model i chcę rozłożyć mu siatkę. Wiem jak się robi UV, jak się dzieli itp. Ale nie wiem jak zrobić to dobrze dla takiego modelu tzn, aby mi się wygodnie teksturowało i aby siatka była w miarę porządnie rozłożona. Więc jeśli ktoś miał by ochotę mi pomóc to mogę wysłać .blend, a jeśli nie to chociaż oceńcie jak na razie to wygląda, choć jest tego bardzo mało :)

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O dużo za dużo poly, jak na game art... tutaj masz to co mnie najbardziej bolało:

hydrantwire.th.jpg

 

A i napisz ile tri to ma.

Napisano

A czemu to jest jako jedna bryła? Przecież można to rozbić na kilka i wyjdzie znacznie mniej poligonów.

Napisano

Po 1 - zrób 2 bryły

2 - wywal pełno loopów, takie coś to około 250 trisów

 

Będzie sculpt? Bo takiego modelu bez sculptu chyba niewolno pozostawić ;)

Napisano
  • Autor

PIrat - nie nabijaj się ;P I czemu mam zrobić 2 bryły w ustawieniu obecnym to i tak nic nie zmieni, i które loopy usunąć ??

ETA - coś takiego??

 

Aha zapomniał bym. Obecnie ma 949 verteksów (1086 poly) a ile trisów to nie wiem, bo w blenderze się nie wyświetla :)

Napisano

O właśnie coś takiego pokaż jeszcze te śruby czy na nie nie idzie za dużo poly. A i będzie na to normal mapa czy nie?

Napisano
  • Autor

Tak normal mapa będzie, ale nie wiem jak dobra bo prawie nie umiem ich robić ;)

No i może wiesz jak w tym modelu rozłożyć porządnie UV? :)

Napisano

Klikasz A w edit mode, potem CTRL + T

 

Śrubki wywal, zwłaszcza że jedna ma u Ciebie około 30 trisów, i zrób je normalem.

 

I zamiast cylindra o 12 ścianach chyba lepiej 8śmio ścienny... w zupełności wystarczy... no chyba że to ma być cudo to zrób 10.

 

http://img32.imageshack.us/img32/364/testgbb.jpg

tak najoszczędniej je połączysz.

 

Edit - wywalaj poligony których nie widać, ;)

Napisano
Śrubki wywal, zwłaszcza że jedna ma u Ciebie około 30 trisów

Jak policzyłem, jedna śrubka ma 44 trisy. Z takim samym kształtem można by zrobić ją używając 32 trisów, z mniej więcej taką samą widocznością w grze można by zrobić używając 16 trisów (jeden graniastosłup zamiast dwóch), no i jak kolega wspomniał - z mniej więcej taką samą widocznością w grze można to zrobić używając normala. Hydrant to coś co stoi i ozdabia, gracz widzi go, podświadomie dodaje mu on +1 do realizmu :D Ale mija go i nie patrzy czy ma śrubki czy nie. Pamiętam jak w wielu grach się hydranty rozjeżdżało, rozwalało, omijało, ale nie umiałbym określić, czy którykolwiek miał wymodelowane śrubki.

 

Usuwając wszystkie 32 śrubki i malując je na teksturze, zaoszczędzisz 1408 trisów, czyli ogromną większość. Na początku było ich jakieś 2000, a jeśli wziąłbyś pod uwagę wszystkie rady, które się tu pojawiły, można rzeczywiście zamknąć sprawę w 250.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.