Destroyer Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 Houdini a jak! :P Czy ach czy da się w hudym względnie łatwo szybko i przjemnie zrobić ów efekt tzn extrudowanie po krzywych okręgu ale w stylu takiego wylewania tj leci linia z pewną prędkością a od niej lecą kolejne które rozpoczynają koeljnie itd itd da się? wiem że się da ale czy musze być naukowcem czy mogę pozostać sobą? :D takie coś bym potrzebował, a jakby się dało to i lepsze :) klik czy zlituje się ktoś nad mą umęczoną duszą i poda mi pomocną dłoń? :D gotowa scenat też should do the trick :D
Johny Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Mysle ze sposobow jest kilka, zalezy jaki ksztalt cie interesuje. Na szybko zrobilem cos podobnego L-systemem. Nie jest to skomplikowane, jesli chodzi o efekt jaki chcesz uzyskac, trzeba tylko przeczytac helpa i wszystko powinno byc bardziej klarowne. nizej filmik, screen i plik hip filmik: 1
SYmek Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 pytanie, jak bardzo zalezy Ci na kontroli krzywych - na przyklad ich kolejnosci. najprostsza opcja to CarveSop, jednym nodem zalatwiasz temat, ale bez wielkiej kontroli. mozna l-systemem, ale modelowanie moze byc trudne ;). pelna kontrole mialbys konwertujac geo do krzywych, zageszczajac punkty (resample), sortujac je do swoich potrzeb i kasujac jeden po drugim za pomoca $PT. kto wie, moze Johny da znowu rade i Ci pokaze ;)
mamoulian Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 W l-systemie wystraczy skorzystać z point attribute $LAGE badź $ARC do kontroli grubości extrudowania. Nie wiem czy z tego skorzystał Johnny czy wpisywał coś o kolorze w RULES. ale no wiecie co panowie :P jakieś lsystemy, $PT, sortowanie wystarczy przecież skorzystać z mapowania UV: UVTesture - metoda Row & Columns, a później kontrola grubości $MAPU 1
SYmek Napisano 16 Czerwiec 2009 Napisano 16 Czerwiec 2009 (edytowane) ale no wiecie co panowie :P jakieś lsystemy, $PT, sortowanie Sortowanie bylo propozycja, jak miec kontrole nad kolejnoscia pojawiania sie punktow. Ale slusznie, UV tez moze sie przydac do tego, moze nawet wygodniej zrobic to UVEditem na przyklad ;). Jesli kogos nie interesuje w jakiej kolejnosci sie linie pojawiaja zwykly CarveSOP daje rade. Edytowane 25 Czerwiec 2009 przez SYmek
SYmek Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 (edytowane) Destroyer dzielnie walczy z melem a ja zalaczam dla porzadku swoja wersje. Pewnie wymaga dopracowania, ale zajelo to 5 minut.Zawsze cos, gdyby ktos, kiedys potrzebowal. Generalnie kombinacje CarevSOP, SortSOP i UVTextureSOP, pozwala na kontrole kolejnosci pojawianie sie shapow. No i dobrze sie skaluje ;) pozdr., skk. http://www.vimeo.com/5307237 Edytowane 25 Czerwiec 2009 przez SYmek 1
Destroyer Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 ano walczy w tej nierównej walce :P sorry, że nie odpisywalem ale mam ostatnio strzasznie mało czasu i to trafiło na moją listę "to do" która ma już dwie strony :) jednak okazuje się, że intro do houdini to jeszcze za mało dla mnie i wróciłem do majki, ale jak już bedę miał troszke spokojniej to zobaczę dokładniej co tam "ponawymyślaiście" :) ale wygląda bardzo fajnie, szczególnie SYmek pojaechałeś efektami ;) i w 5min hmm imponujące :P dzięki wielkie wszystkim za odzew, łapcie duże plusy +;) btw SYmek byłeś może na Kinematografie w Kraku? bo ktoś tam ostro o Houdiniego wypytywał i pierwsze co nam przyszło na myśł to SYmek! ;)
Rekomendowane odpowiedzi