Skocz do zawartości

[Houdini] Zautomatyzowane animowanie rysowanych krzywych w przestrzeni


Destroyer

Rekomendowane odpowiedzi

Houdini a jak! :P

 

Czy ach czy da się w hudym względnie łatwo szybko i przjemnie zrobić ów efekt tzn extrudowanie po krzywych okręgu ale w stylu takiego wylewania tj leci linia z pewną prędkością a od niej lecą kolejne które rozpoczynają koeljnie itd itd da się? wiem że się da ale czy musze być naukowcem czy mogę pozostać sobą? :D

 

takie coś bym potrzebował, a jakby się dało to i lepsze :)

 

klik

 

czy zlituje się ktoś nad mą umęczoną duszą i poda mi pomocną dłoń? :D

gotowa scenat też should do the trick :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mysle ze sposobow jest kilka, zalezy jaki ksztalt cie interesuje. Na szybko zrobilem cos podobnego L-systemem. Nie jest to skomplikowane, jesli chodzi o efekt jaki chcesz uzyskac, trzeba tylko przeczytac helpa i wszystko powinno byc bardziej klarowne. nizej filmik, screen i plik hip

 

lsystem.png

 

filmik:

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie, jak bardzo zalezy Ci na kontroli krzywych - na przyklad ich kolejnosci. najprostsza opcja to CarveSop, jednym nodem zalatwiasz temat, ale bez wielkiej kontroli. mozna l-systemem, ale modelowanie moze byc trudne ;). pelna kontrole mialbys konwertujac geo do krzywych, zageszczajac punkty (resample), sortujac je do swoich potrzeb i kasujac jeden po drugim za pomoca $PT. kto wie, moze Johny da znowu rade i Ci pokaze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W l-systemie wystraczy skorzystać z point attribute $LAGE badź $ARC do kontroli grubości extrudowania. Nie wiem czy z tego skorzystał Johnny czy wpisywał coś o kolorze w RULES.

 

ale no wiecie co panowie :P jakieś lsystemy, $PT, sortowanie

 

wystarczy przecież skorzystać z mapowania UV:

 

mapowanie1.jpg

 

mapowanie2.jpg

UVTesture - metoda Row & Columns, a później kontrola grubości $MAPU

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale no wiecie co panowie :P jakieś lsystemy, $PT, sortowanie

 

Sortowanie bylo propozycja, jak miec kontrole nad kolejnoscia pojawiania sie punktow. Ale slusznie, UV tez moze sie przydac do tego, moze nawet wygodniej zrobic to UVEditem na przyklad ;). Jesli kogos nie interesuje w jakiej kolejnosci sie linie pojawiaja zwykly CarveSOP daje rade.

Edytowane przez SYmek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Destroyer dzielnie walczy z melem a ja zalaczam dla porzadku swoja wersje. Pewnie wymaga dopracowania, ale zajelo to 5 minut.Zawsze cos, gdyby ktos, kiedys potrzebowal. Generalnie kombinacje CarevSOP, SortSOP i UVTextureSOP, pozwala na kontrole kolejnosci pojawianie sie shapow. No i dobrze sie skaluje ;)

 

pozdr.,

skk.

 

http://www.vimeo.com/5307237

Edytowane przez SYmek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano walczy w tej nierównej walce :P

sorry, że nie odpisywalem ale mam ostatnio strzasznie mało czasu i to trafiło na moją listę "to do" która ma już dwie strony :)

jednak okazuje się, że intro do houdini to jeszcze za mało dla mnie i wróciłem do majki, ale jak już bedę miał troszke spokojniej to zobaczę dokładniej co tam "ponawymyślaiście" :)

 

ale wygląda bardzo fajnie, szczególnie SYmek pojaechałeś efektami ;) i w 5min hmm imponujące :P

 

dzięki wielkie wszystkim za odzew, łapcie duże plusy +;)

 

btw SYmek byłeś może na Kinematografie w Kraku? bo ktoś tam ostro o Houdiniego wypytywał i pierwsze co nam przyszło na myśł to SYmek! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności