popl0nn Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 witam mam nadzieje ze to odpowiedni dzial na ten temat. chodzi o to ze mam scene w wersjii 2009 maxa i potrzebuje ja otworzyc w max 2008. jedynym rozwiazaniem jest eksport do obj lub 3ds (chyba ze sa jeszcze inne rozwiazania). moje pytanie brzmi: czy przy eksporcie do obj w pliku sa zapisane oprocz objektow i tekstur, rowniez swiatla i kamery? mioze znacie inne moteody na rozwiazanie mojego problemu? z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi pozdros kuba
Gość Gosc Napisano 17 Czerwiec 2009 Napisano 17 Czerwiec 2009 no wlasnie cienko z zapisem swiatel i kamer do OBJ, raczej nic ci po tym poprobuj FBX
popl0nn Napisano 18 Czerwiec 2009 Autor Napisano 18 Czerwiec 2009 (edytowane) zapomnialem dodac ze uzywam vray i w przypadku eksportu do fbx swiatla nie sa umieszczane w pliku:( macie jakies rady aby ominac ta przeszkode? swiatla vrayowe sa jako dummy:( acha i jeszcze jedno.stala sie straszna rzecz z materialami - zostaly usuniete z material editora, czyli nie bede mogl ich modyfikowac /// edytuj posty Edytowane 18 Czerwiec 2009 przez tweety
eco Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 możesz sproobować tego skryptu http://www.scriptspot.com/3ds-max/bff-2007 tutaj jest opis obslugi http://www.scriptspot.com/forums/3ds-max/general-scripting/bbf-script
Gość Gosc Napisano 18 Czerwiec 2009 Napisano 18 Czerwiec 2009 zapomnialem dodac ze uzywam vray i w przypadku eksportu do fbx swiatla nie sa umieszczane w pliku:( macie jakies rady aby ominac ta przeszkode? swiatla vrayowe sa jako dummy:( acha i jeszcze jedno.stala sie straszna rzecz z materialami - zostaly usuniete z material editora, czyli nie bede mogl ich modyfikowac mozesz je caly czas edytowac pamietaj ze material editor to jak paleta malarska na ktora wykladasz farby w ME wcisnij New material, jak wywali ci okienko, po lewej zaznacz na liscie FROM SCENE i wybierz sobie wlasciwy material ktory jest przypisany do jakiegos obiektu, wtedy w danym slocie ebdzie widac ten material
popl0nn Napisano 19 Czerwiec 2009 Autor Napisano 19 Czerwiec 2009 a co ze swiatlami? da sie je jakos wyeksportowac do fbx?
Meri Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 A czy przypadkiem swiatel nie da sie eksportowac za pomoca autodesk collada? (dae~bodajze). Wiem ze w 2010 jest ten format obslugiwany ale nie jestem pewien odnosnie 2009 i 2008 :o
Gość Gosc Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 generalnie szanse na to ze sobie klikniesz i wyeksportujesz i zaimportujesz i wszystko bedzie idealnie tak samo.... sa ZEROWE ten skrypt proponowany przez kolege cos moze zdzialac, ale nie przeniesie ci materialow vraya dokladnie, same nazwy i przypisania, a materialy bedziesz musial dziubac przez material library w starych wersjach nie ma collady :( wiec odpada, chyba ze gdzies mozna sciagnac za free importer
popl0nn Napisano 19 Czerwiec 2009 Autor Napisano 19 Czerwiec 2009 możesz sproobować tego skryptu http://www.scriptspot.com/3ds-max/bff-2007 tutaj jest opis obslugi http://www.scriptspot.com/forums/3ds-max/general-scripting/bbf-script testowales ten skrypt? w jakiej wersji maxa i czy uzywales vrayowych materialow i swiatel? wsjo bylo ok?
eco Napisano 19 Czerwiec 2009 Napisano 19 Czerwiec 2009 nie uzywałem -po prostu poszukałem - wsrod opinii uzytkownikow tego portalu ze skryptami jest tekst że działa dobrze pod maxem 2009 -co do materoiałow vrayowych to tez nie wiem- musisz to po prostu przetestowac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się