Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siemka!! Jestem nowy i zainteresowałem się grafiką 3D. Chciałbym abyście mi pomogli. Moje umiejętności są troche większe niż podstawowe.

 

Od czegoś trzeba zacząć więc zaczołem od modelowania domu, chciałbym osiągną efekt starszego budynku zrobionego z desk.

 

Oto co udało mi się osiągnąć:

http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/ayfoxtxQFib/domek1

http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/5XaHlNZu4Dp/domek2

http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/88rtYHk3L8D/domek3

 

Nie wiem jak zabrać się za resztę więc zwracam się dowas.

Mam nadzieje że pomożecie mi osiągnąć zamierzony efekt.

Edytowane przez d@w1d

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nałożyłem texture ale jakoś płasko mi to wygląda, jest jakiś sposób aby tak zniekształcić siatke aby to realniej wyglądało?? Przecież deski niesą idealnie płaskie.

 

Dodam że wszystkie ściany to jeden element, jak nałożyć texture na ściany wewnątrz aby nie zmienić pierwszej texturki. Użyłem modyfikator UVW map ustawiłem gizmo ale jak chce nałożyć txtury na podłoge i ściany wewnątrz dostaje dziwne efekty.

 

http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/9pLP78un6vp/domek

Edytowane przez d@w1d

Napisano

Jest kilka sposobów. Poczytaj o bump mapping i displacement mapping.

Napisano
  • Autor

Może mała podpowiedź. Naprzykład jakiego materiału użyć dla BUMP. Wychodzą mi śmieszne efekty na wzór odcisków palca :D

Napisano

Otworz sobie ta teksturke w photoshopie, gimpie albo jakims innym paintcie i zacznij rysowac! Tam gdzie chcesz zeby bylo wypukle zrob biale/siwe tam gdzie chcesz zeby bylo wklesle zrob ciemniejsze, potem naloz na diffuse kolorowa teksture a na bump swoje czarno-biale dzielo, powinno zadzialac ^.-

Poczytaj tez o displacement i normal mappingu.

Pozdrawiam :)

Może mała podpowiedź. Naprzykład jakiego materiału użyć dla BUMP. Wychodzą mi śmieszne efekty na wzór odcisków palca :D

Edytowane przez Meri

Napisano
  • Autor

Dałbyś jakiś link dotyczący displacement?. Dużo tu tego jest ale niemoge znaleść nic gdzie wyłożone jest czarno na białym jak to wygląda i jak się stosuje.

Napisano

Stosuje sie tak samo jak bump, co jasne idzie w gore, co ciemne idzie w dol. Z ta roznica ze displacement faktycznie wygina siatke (=wymaga bardzo gestej i ciezkiej siatki) a bump tylko udaje ze to robi.

 

Edit. Link do displacement:

http://tinyurl.com/ndx26z

Edytowane przez Meri

Napisano

Po googluj za "multi/sub-object material", na chwile obecna wlasnie tego Ci potrzeba do nakladania kilku materialow na jedna bryle.

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Bawie się teraz mapami i potrzebuję zrobić przeźroczystą szybę, i nie wiem jak się za to zabrać.

Napisano
  • Autor

No to ustawiam przeźroczystość, ale nie przypomina to jeszcze szyby. Co zrobić żeby to jak szyba wyglądało??

Edytowane przez d@w1d

Napisano

Nie obraz sie, ale czy Ty naprawde wykazujesz tak minimalistyczny poziom checi samo-rozwijania? Ja jak zaczynalem sie bawic (bo to zabawa jeszcze byla) maksem z wielka przyjemnoscia odkrywalem nowe opcje, znalezienie czegos co przypomina szklo jest bajecznie proste i szybko pomaga osiagnac swietne rezultaty, ale Ty zamiast pogrzebac 15minut wolisz zapostowac tutaj i czekac te pare godzin na odpowiedz?

No coz, czekaj wiec!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności