Napisano 29 Czerwiec 200915 l Siemka!! Jestem nowy i zainteresowałem się grafiką 3D. Chciałbym abyście mi pomogli. Moje umiejętności są troche większe niż podstawowe. Od czegoś trzeba zacząć więc zaczołem od modelowania domu, chciałbym osiągną efekt starszego budynku zrobionego z desk. Oto co udało mi się osiągnąć: http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/ayfoxtxQFib/domek1 http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/5XaHlNZu4Dp/domek2 http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/88rtYHk3L8D/domek3 Nie wiem jak zabrać się za resztę więc zwracam się dowas. Mam nadzieje że pomożecie mi osiągnąć zamierzony efekt. Edytowane 29 Czerwiec 200915 l przez d@w1d
Napisano 29 Czerwiec 200915 l Wrzuć na obiekt teksturę desek, np. stąd: http://cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=581
Napisano 30 Czerwiec 200915 l Autor Nałożyłem texture ale jakoś płasko mi to wygląda, jest jakiś sposób aby tak zniekształcić siatke aby to realniej wyglądało?? Przecież deski niesą idealnie płaskie. Dodam że wszystkie ściany to jeden element, jak nałożyć texture na ściany wewnątrz aby nie zmienić pierwszej texturki. Użyłem modyfikator UVW map ustawiłem gizmo ale jak chce nałożyć txtury na podłoge i ściany wewnątrz dostaje dziwne efekty. http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/9pLP78un6vp/domek Edytowane 30 Czerwiec 200915 l przez d@w1d
Napisano 2 Lipiec 200915 l Autor Może mała podpowiedź. Naprzykład jakiego materiału użyć dla BUMP. Wychodzą mi śmieszne efekty na wzór odcisków palca :D
Napisano 2 Lipiec 200915 l Otworz sobie ta teksturke w photoshopie, gimpie albo jakims innym paintcie i zacznij rysowac! Tam gdzie chcesz zeby bylo wypukle zrob biale/siwe tam gdzie chcesz zeby bylo wklesle zrob ciemniejsze, potem naloz na diffuse kolorowa teksture a na bump swoje czarno-biale dzielo, powinno zadzialac ^.- Poczytaj tez o displacement i normal mappingu. Pozdrawiam :) Może mała podpowiedź. Naprzykład jakiego materiału użyć dla BUMP. Wychodzą mi śmieszne efekty na wzór odcisków palca :D Edytowane 2 Lipiec 200915 l przez Meri
Napisano 3 Lipiec 200915 l Autor Dałbyś jakiś link dotyczący displacement?. Dużo tu tego jest ale niemoge znaleść nic gdzie wyłożone jest czarno na białym jak to wygląda i jak się stosuje.
Napisano 4 Lipiec 200915 l Stosuje sie tak samo jak bump, co jasne idzie w gore, co ciemne idzie w dol. Z ta roznica ze displacement faktycznie wygina siatke (=wymaga bardzo gestej i ciezkiej siatki) a bump tylko udaje ze to robi. Edit. Link do displacement: http://tinyurl.com/ndx26z Edytowane 4 Lipiec 200915 l przez Meri
Napisano 6 Lipiec 200915 l Autor Osiągnołem taki efekt. http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/9MkyE7855Dt/2 http://xxxdawid163.wrzuta.pl/obraz/9oCdz2JrUy7/1 Ale dalej niewiem jak nałożyć texture na inne ściany skoro wszystkie to jedna całość. Użyłem modyfikatora UVW Map ustawiłem gizmo ale jak nołoże texture na inną ściane otrzymuje niechciany efekt.
Napisano 7 Lipiec 200915 l Po googluj za "multi/sub-object material", na chwile obecna wlasnie tego Ci potrzeba do nakladania kilku materialow na jedna bryle. Pozdrawiam
Napisano 13 Lipiec 200915 l Autor Bawie się teraz mapami i potrzebuję zrobić przeźroczystą szybę, i nie wiem jak się za to zabrać.
Napisano 14 Lipiec 200915 l Autor No to ustawiam przeźroczystość, ale nie przypomina to jeszcze szyby. Co zrobić żeby to jak szyba wyglądało?? Edytowane 15 Lipiec 200915 l przez d@w1d
Napisano 15 Lipiec 200915 l Nie obraz sie, ale czy Ty naprawde wykazujesz tak minimalistyczny poziom checi samo-rozwijania? Ja jak zaczynalem sie bawic (bo to zabawa jeszcze byla) maksem z wielka przyjemnoscia odkrywalem nowe opcje, znalezienie czegos co przypomina szklo jest bajecznie proste i szybko pomaga osiagnac swietne rezultaty, ale Ty zamiast pogrzebac 15minut wolisz zapostowac tutaj i czekac te pare godzin na odpowiedz? No coz, czekaj wiec!