Ajgor Napisano 31 Marzec 2004 Share Napisano 31 Marzec 2004 Czy w Maxie 6 da sie wyciagnac (extrude, loft, czy tez inne techniki) ksztalt (krzywa lub polygon) po dwoch krzywych? Jedna na przyklad jako srodek przeksztalcenia, a druga jako zewnetrzny profil? (Cos jak birail extrude w Mayi?) Nie chodzi o 1 Rail ani o 2 Rail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr Ug Napisano 31 Marzec 2004 Share Napisano 31 Marzec 2004 Bevel Profile Modifier ? Nie wiem dokladnie o co Ci chodzi. Jezeli to nie BevProf to wrzuc jakis screen efektu, ktory chcesz uzyskac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 31 Marzec 2004 Autor Share Napisano 31 Marzec 2004 Wyobeaz sobie, ze chcesz zrobic na przyklad ucho do filizanki. Robisz jedna krzywa bedaca wewnetrznym obrysem, robisz druga krzywa, ktora jest zewnetrznym obrysem, robisz maly owal na poczatku tych krzywych, i teraz chcial bys \"wyciagnac\" ten owal wzdloz tych krzywych, zeby powstalo ucho. Jak to zrobic? 1 i raily dziala jak zwykly path extrude, 2 raily w ogole tworzy jakies dziwadla :( To znaczy dobrze tworzy, jak wszystkie ksztalty sa otwarte, a jak chcesz wyciagnac zamkniety owal, to sie wali totalnie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 31 Marzec 2004 Share Napisano 31 Marzec 2004 Przecież to jest narzędzie NURBSowe ;). Max ma szczątkowe co prawda NURBSiki ale tak podstawowe narzędzie spokojnie znajdziesz ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 31 Marzec 2004 Autor Share Napisano 31 Marzec 2004 A dokladniej, ktore? Bo rail extrude nie dziala w ten sposob :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr Ug Napisano 31 Marzec 2004 Share Napisano 31 Marzec 2004 Na moje oko od filizanki daloby sie to zrobic zwyklym Loftem (bo rozumiem, ze to ucho nie ma jakiegos niezwyklego ornamentu). Mowie o stworzeniu odpowiedniej formy ucha. Pokaz no te profile zew i wew :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gotham Napisano 31 Marzec 2004 Share Napisano 31 Marzec 2004 Ehhhh... Wybierasz 2 rail... Wskazujesz pierwszy obrys (wewnętrzny np.) lewym kliknięciem, potem drugi obrys też lewym kliknięciem... na koniec również lewym kliknięciem wybierasz przekrój. I...... koniec. Działa bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darthapul Napisano 4 Kwiecień 2004 Share Napisano 4 Kwiecień 2004 Witam Wszystkich Forumowiczów! (To mój 1szy post na tym Forum! :-) ) Mam dodatkowy niuans do 2-rail sweep: mozna uzyc wiekszej ilosci przekrojow - mozna miec wieksza kontrole nad tworzona powierzchnia... Zauwazylem, ze przy NURBS istotna bywa kolejnosc krzywych wskazywanych podczas tworzenia powierzchni. Wydaje mi sie tez, ze wplywa to potem na to, jak lacza sie powierzchnie przy uzyciu polecenia join/zip. Ogolnie maxowy NURBS jest dosc... stresujacy? ;-) Jego njawiekszym plusem w Maxie jest chyba to, ze daje sie eksportowac do IGS-a :-) Pozdrawiam! Paulus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi