wormer Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 Od jakiegoś czasu zmagam się z tworzeniem materiałów do mentala w Mayi i póki co nie umiem praktycznie nic w tej dziedzinie, więc zacząłem poszukiwać jakichś gotowych materiałów i znalazłem stronkę z fajnymi materiałami: http://materials.mentalimages.com/browse.php Problem w tym, że te materiały są przeznaczone do maxa... Mam więc dwa pytania: - Czy są jakieś stronki z podobnymi materiałami, tyle że przeznaczonymi do Mayi? Oczywiście poza mrmaterials.com i mymentalray.com. - Czy znacie jakieś porządne tutoriale, które łopatologicznie tłumaczą proces tworzenia dobrych mentalowych materiałów w Mayi(oczywiście łącznie z teksturowaniem)? Najbardziej w tym momencie zależy mi na czymś co wytłumaczyłoby mi jak stworzyć porządny materiał średnio zużytego metalu.
Kroopson Napisano 3 Lipiec 2009 Napisano 3 Lipiec 2009 http://www.amazon.com/mental-ray-Maya-3ds-Max/dp/0470008547/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1246628677&sr=8-1 Najlepsze co może być
wormer Napisano 4 Lipiec 2009 Autor Napisano 4 Lipiec 2009 Wyskoczyły mi kolejne problemy z materiałami i teksturami: 1. Kiedy ustawiam bump mapping na teksturze i daję high quality rendering, to wszystko mi wygląda fajnie: a jak renderuje w mentalu, to mi wychodzi taki badziew: Wie ktoś jak ustawić to tak by renderował tekstury w mentalu, tak jak je wyświetla w oknie? 2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak?
piszpan Napisano 5 Lipiec 2009 Napisano 5 Lipiec 2009 2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak? pozdro
wormer Napisano 5 Lipiec 2009 Autor Napisano 5 Lipiec 2009 (edytowane) Wielkie dzięki piszpan! A odnośnie mojego pierwszego pytania - chyba że chodzi o rozdzielczość tekstur... Wie ktoś czy da się ustawić w mentalu rozdzielczość z jaką są renderowane tekstury i, jeśli tak, to jak to się robi? Edytowane 5 Lipiec 2009 przez wormer
ptaszek Napisano 5 Lipiec 2009 Napisano 5 Lipiec 2009 Hej. Na jaki material dajesz bump'a i czym renderujesz? Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem. Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie. Ustaw na quadratic np i zobacz jak bedzie po renderze (zaznaczone jajkiem) jesli dasz pre filter (zaznaczone kolkiem) to bedziesz mial odrazu roznice w viewporcie. Mam nadzieje ze pomoglo :) Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej? Pozdrawiam
wormer Napisano 6 Lipiec 2009 Autor Napisano 6 Lipiec 2009 Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem. Dokładnie tak. Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie. Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte. Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej? Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić.
ptaszek Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 (edytowane) Dokładnie tak. Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte. Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić. Zatem sprobuj w teksturze color wylaczyc filtrowanie. a w bumpie zostaw. Filtrowanie rozmywa teksture. Jak nie to to bedziemy myslec dalej :) Edytowane 6 Lipiec 2009 przez ptaszek
wormer Napisano 6 Lipiec 2009 Autor Napisano 6 Lipiec 2009 Wyłączyłem filtrowanie i zredukowałem bump mapping i rzeczywiście wygląda dużo lepiej, ale dalej ostrość jest słaba:
happy-angel Napisano 6 Lipiec 2009 Napisano 6 Lipiec 2009 wormer >> Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci.
wormer Napisano 6 Lipiec 2009 Autor Napisano 6 Lipiec 2009 Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury. Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci. Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi.
happy-angel Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 (edytowane) Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury. Nie bardzo rozumiem twoje pytanie ale rozdzielczość textury możesz ustawić tylko w photoshopie Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi. Powinieneś używać textur ktore mają rozdzielczość potęgi dwójki Edytowane 7 Lipiec 2009 przez happy-angel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się