Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od jakiegoś czasu zmagam się z tworzeniem materiałów do mentala w Mayi i póki co nie umiem praktycznie nic w tej dziedzinie, więc zacząłem poszukiwać jakichś gotowych materiałów i znalazłem stronkę z fajnymi materiałami:

http://materials.mentalimages.com/browse.php

 

Problem w tym, że te materiały są przeznaczone do maxa...

Mam więc dwa pytania:

 

- Czy są jakieś stronki z podobnymi materiałami, tyle że przeznaczonymi do Mayi? Oczywiście poza mrmaterials.com i mymentalray.com.

 

- Czy znacie jakieś porządne tutoriale, które łopatologicznie tłumaczą proces tworzenia dobrych mentalowych materiałów w Mayi(oczywiście łącznie z teksturowaniem)? Najbardziej w tym momencie zależy mi na czymś co wytłumaczyłoby mi jak stworzyć porządny materiał średnio zużytego metalu.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wyskoczyły mi kolejne problemy z materiałami i teksturami:

 

1. Kiedy ustawiam bump mapping na teksturze i daję high quality rendering, to wszystko mi wygląda fajnie:

bumpwindow.jpg

a jak renderuje w mentalu, to mi wychodzi taki badziew:

bumprender.jpg

Wie ktoś jak ustawić to tak by renderował tekstury w mentalu, tak jak je wyświetla w oknie?

 

2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak?

Napisano (edytowane)

Wielkie dzięki piszpan! A odnośnie mojego pierwszego pytania - chyba że chodzi o rozdzielczość tekstur... Wie ktoś czy da się ustawić w mentalu rozdzielczość z jaką są renderowane tekstury i, jeśli tak, to jak to się robi?

Edytowane przez wormer
Napisano

Hej. Na jaki material dajesz bump'a i czym renderujesz?

Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem.

 

 

Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie.

Ustaw na quadratic np i zobacz jak bedzie po renderze (zaznaczone jajkiem)

jesli dasz pre filter (zaznaczone kolkiem) to bedziesz mial odrazu roznice w viewporcie.

Mam nadzieje ze pomoglo :) Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej?

 

14394563.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem.

Dokładnie tak.

 

Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie.

Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte.

Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej?

Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić.

Napisano (edytowane)
Dokładnie tak.

 

 

Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte.

 

Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić.

 

Zatem sprobuj w teksturze color wylaczyc filtrowanie. a w bumpie zostaw. Filtrowanie rozmywa teksture. Jak nie to to bedziemy myslec dalej :)

Edytowane przez ptaszek
Napisano

wormer >> Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size

 

Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci.

Napisano

Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size

Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury.

 

Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci.

Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi.

Napisano (edytowane)
Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury.

 

Nie bardzo rozumiem twoje pytanie ale rozdzielczość textury możesz ustawić tylko w photoshopie

 

 

Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi.

 

Powinieneś używać textur ktore mają rozdzielczość potęgi dwójki

Edytowane przez happy-angel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności