Napisano 3 Lipiec 200915 l Od jakiegoś czasu zmagam się z tworzeniem materiałów do mentala w Mayi i póki co nie umiem praktycznie nic w tej dziedzinie, więc zacząłem poszukiwać jakichś gotowych materiałów i znalazłem stronkę z fajnymi materiałami: http://materials.mentalimages.com/browse.php Problem w tym, że te materiały są przeznaczone do maxa... Mam więc dwa pytania: - Czy są jakieś stronki z podobnymi materiałami, tyle że przeznaczonymi do Mayi? Oczywiście poza mrmaterials.com i mymentalray.com. - Czy znacie jakieś porządne tutoriale, które łopatologicznie tłumaczą proces tworzenia dobrych mentalowych materiałów w Mayi(oczywiście łącznie z teksturowaniem)? Najbardziej w tym momencie zależy mi na czymś co wytłumaczyłoby mi jak stworzyć porządny materiał średnio zużytego metalu.
Napisano 3 Lipiec 200915 l http://www.amazon.com/mental-ray-Maya-3ds-Max/dp/0470008547/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1246628677&sr=8-1 Najlepsze co może być
Napisano 4 Lipiec 200915 l Autor Wyskoczyły mi kolejne problemy z materiałami i teksturami: 1. Kiedy ustawiam bump mapping na teksturze i daję high quality rendering, to wszystko mi wygląda fajnie: a jak renderuje w mentalu, to mi wychodzi taki badziew: Wie ktoś jak ustawić to tak by renderował tekstury w mentalu, tak jak je wyświetla w oknie? 2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak?
Napisano 5 Lipiec 200915 l 2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak? pozdro
Napisano 5 Lipiec 200915 l Autor Wielkie dzięki piszpan! A odnośnie mojego pierwszego pytania - chyba że chodzi o rozdzielczość tekstur... Wie ktoś czy da się ustawić w mentalu rozdzielczość z jaką są renderowane tekstury i, jeśli tak, to jak to się robi? Edytowane 5 Lipiec 200915 l przez wormer
Napisano 5 Lipiec 200915 l Hej. Na jaki material dajesz bump'a i czym renderujesz? Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem. Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie. Ustaw na quadratic np i zobacz jak bedzie po renderze (zaznaczone jajkiem) jesli dasz pre filter (zaznaczone kolkiem) to bedziesz mial odrazu roznice w viewporcie. Mam nadzieje ze pomoglo :) Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej? Pozdrawiam
Napisano 6 Lipiec 200915 l Autor Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem. Dokładnie tak. Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie. Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte. Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej? Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić.
Napisano 6 Lipiec 200915 l Dokładnie tak. Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte. Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić. Zatem sprobuj w teksturze color wylaczyc filtrowanie. a w bumpie zostaw. Filtrowanie rozmywa teksture. Jak nie to to bedziemy myslec dalej :) Edytowane 6 Lipiec 200915 l przez ptaszek
Napisano 6 Lipiec 200915 l Autor Wyłączyłem filtrowanie i zredukowałem bump mapping i rzeczywiście wygląda dużo lepiej, ale dalej ostrość jest słaba:
Napisano 6 Lipiec 200915 l wormer >> Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci.
Napisano 6 Lipiec 200915 l Autor Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury. Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci. Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi.
Napisano 7 Lipiec 200915 l Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury. Nie bardzo rozumiem twoje pytanie ale rozdzielczość textury możesz ustawić tylko w photoshopie Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi. Powinieneś używać textur ktore mają rozdzielczość potęgi dwójki Edytowane 7 Lipiec 200915 l przez happy-angel
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto