Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od jakiegoś czasu zmagam się z tworzeniem materiałów do mentala w Mayi i póki co nie umiem praktycznie nic w tej dziedzinie, więc zacząłem poszukiwać jakichś gotowych materiałów i znalazłem stronkę z fajnymi materiałami:

http://materials.mentalimages.com/browse.php

 

Problem w tym, że te materiały są przeznaczone do maxa...

Mam więc dwa pytania:

 

- Czy są jakieś stronki z podobnymi materiałami, tyle że przeznaczonymi do Mayi? Oczywiście poza mrmaterials.com i mymentalray.com.

 

- Czy znacie jakieś porządne tutoriale, które łopatologicznie tłumaczą proces tworzenia dobrych mentalowych materiałów w Mayi(oczywiście łącznie z teksturowaniem)? Najbardziej w tym momencie zależy mi na czymś co wytłumaczyłoby mi jak stworzyć porządny materiał średnio zużytego metalu.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Wyskoczyły mi kolejne problemy z materiałami i teksturami:

 

1. Kiedy ustawiam bump mapping na teksturze i daję high quality rendering, to wszystko mi wygląda fajnie:

bumpwindow.jpg

a jak renderuje w mentalu, to mi wychodzi taki badziew:

bumprender.jpg

Wie ktoś jak ustawić to tak by renderował tekstury w mentalu, tak jak je wyświetla w oknie?

 

2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak?

Napisano
2.Da się podłączyć mia_roundcorners bo lambeerta? Jeśli tak to jak?

 

snip1y.jpg

snip2.jpg

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki piszpan! A odnośnie mojego pierwszego pytania - chyba że chodzi o rozdzielczość tekstur... Wie ktoś czy da się ustawić w mentalu rozdzielczość z jaką są renderowane tekstury i, jeśli tak, to jak to się robi?

Edytowane przez wormer

Napisano

Hej. Na jaki material dajesz bump'a i czym renderujesz?

Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem.

 

 

Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie.

Ustaw na quadratic np i zobacz jak bedzie po renderze (zaznaczone jajkiem)

jesli dasz pre filter (zaznaczone kolkiem) to bedziesz mial odrazu roznice w viewporcie.

Mam nadzieje ze pomoglo :) Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej?

 

14394563.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Zakladam ze bump w tym wypadku jest na lambercie i renderujesz mentalem.

Dokładnie tak.

 

Przyczyna moze byc taka ze za silny bump (sprobuj zmniejszyc) lub tez przy texturze bump mapy wylaczyles filtrowanie.

Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte.

Co do pytania o zmiane rozdzielczosci textury to co przez to rozumiesz? Zmiane tekstury zewnetrznej wrzucanej do materialu, czy rozdzielczosci juz renderowanej?

Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić.

Napisano
Dokładnie tak.

 

 

Niezależnie jak ustawie bump i filtrowanie, tekstury zawsze renderują się rozmyte.

 

Chodzi mi o rozdzielczoś już wyrenderowanej i podejrzewam, że właśnie w tym leży problem tylko nie wiem jak tę rozdzielczość zmienić.

 

Zatem sprobuj w teksturze color wylaczyc filtrowanie. a w bumpie zostaw. Filtrowanie rozmywa teksture. Jak nie to to bedziemy myslec dalej :)

Edytowane przez ptaszek

Napisano
  • Autor

Wyłączyłem filtrowanie i zredukowałem bump mapping i rzeczywiście wygląda dużo lepiej, ale dalej ostrość jest słaba:

bumpr.jpg

Napisano

wormer >> Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size

 

Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci.

Napisano
  • Autor

Nie wiem czy dobrzecie ciebie zrozumialem ale rordzielczosc rendera usawiasz Render Settings > Common > Image Size

Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury.

 

Dla uzyskana najwiekszej ostrosci textur powienienes ustawić Filter Type na off, wylaczyc pre filter, w Render Settings > Quality > Raytrace/Scanline Quaility ustawic Min Sample Level na 1 oraz Max Sample Level na 3, nizej masz Anti-aliasing Contrast i ustawiasz na 0.05 i na sam koniec ustaw Multi-Pixel Filtering na Mitchell. Te ustawienia zmusza Mentala do renderowania z bardzo duza dokladnoscia i jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie masz texture o malej rozdzielczosci.

Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi.

Napisano
Nie chodzi mi o rozdzielczość rendera, tylko o ustawienie z jaką rozdzielczością są renderowane tekstury.

 

Nie bardzo rozumiem twoje pytanie ale rozdzielczość textury możesz ustawić tylko w photoshopie

 

 

Ustawiłem wszystko na wysokie ustawienia i wygląda niewiele lepiej. Tekstura ma rozdzielczość 1425 x 932 i jest ustawiona by się powtarzać czterokrotnie, więc chyba nie o to chodzi.

 

Powinieneś używać textur ktore mają rozdzielczość potęgi dwójki

Edytowane przez happy-angel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności