Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, jestem tutaj nowy, korzystam z 3ds maxa od ok tygodnia, zastanawiam się nad 2 rzeczami:

 

1. Jak zrobić przeźroczystość ? W sensie że postawie boxa, za boxem np. cylinder, i żeby box "prześwitywał", żebym mógł widzieć co jest za boxem ale np. w 50%

 

2. Jak zrobić odbicie lustrzane ? W sensie że robię boxa, pod boxem jego kopię, ale żeby wyglądało to jak odbicie, zanika na końcu

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 843
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. CTRL +x (JEZELI VIEVPORT) 50% w opacity channel w material editorze (jezeli rendering)

2. ... "zanika na końcu" nie rozumiem

 

a w sumie najszybciej bys sie dowiedział zaglądając do help w programie....magiczny F1....poczytaj.....zaoszczedzisz sobie czasu i nam ;)

Napisano

Hej "noobie" :)

1. Jak masz materiał to ustawiasz opacity - 100 to nieprzezroczysty, 0 - niewidzialny

a 50 to pół. :D

2.W wypadku lustra, które odbija 90-100% łatwym sposobem jest:

Ambient i diffuse czarne, potem z rollout'a Maps bierzesz Reflection i wybierasz mapkę Raytrace.

Potem wracasz do głównego materiału i gdzie jest Reflection w przedziale od 0 do 100 ustawiasz odbijalność.

Gdybyś chciał mieć prosty plastik, masz reflecta na 10-30%, mały specular i ambient oraz diffuse na jakiś kolorek

 

Miłej nauki.

Napisano

no ok, zrobiłem odbicie boxa, wyszło w miare ok, ale jak zrobić żeby kończył się delikatnie (gradient do przeźroczystości), no i jak zrobić żeby oprócz boxa i odbicia nie było niczego więcej po eksporcie do png ?

 

Gdy eksportuje to widzę to "lustro", a gdy na materiale ustawie krycie na 0, to po renderingu widać to odbicie, ale już jak zapisze do png to nie widzę.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności