Napisano 11 Lipiec 200915 l Witam, jestem tutaj nowy, korzystam z 3ds maxa od ok tygodnia, zastanawiam się nad 2 rzeczami: 1. Jak zrobić przeźroczystość ? W sensie że postawie boxa, za boxem np. cylinder, i żeby box "prześwitywał", żebym mógł widzieć co jest za boxem ale np. w 50% 2. Jak zrobić odbicie lustrzane ? W sensie że robię boxa, pod boxem jego kopię, ale żeby wyglądało to jak odbicie, zanika na końcu Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Napisano 11 Lipiec 200915 l 1. CTRL +x (JEZELI VIEVPORT) 50% w opacity channel w material editorze (jezeli rendering) 2. ... "zanika na końcu" nie rozumiem a w sumie najszybciej bys sie dowiedział zaglądając do help w programie....magiczny F1....poczytaj.....zaoszczedzisz sobie czasu i nam ;)
Napisano 11 Lipiec 200915 l Hej "noobie" :) 1. Jak masz materiał to ustawiasz opacity - 100 to nieprzezroczysty, 0 - niewidzialny a 50 to pół. :D 2.W wypadku lustra, które odbija 90-100% łatwym sposobem jest: Ambient i diffuse czarne, potem z rollout'a Maps bierzesz Reflection i wybierasz mapkę Raytrace. Potem wracasz do głównego materiału i gdzie jest Reflection w przedziale od 0 do 100 ustawiasz odbijalność. Gdybyś chciał mieć prosty plastik, masz reflecta na 10-30%, mały specular i ambient oraz diffuse na jakiś kolorek Miłej nauki.
Napisano 12 Lipiec 200915 l no ok, zrobiłem odbicie boxa, wyszło w miare ok, ale jak zrobić żeby kończył się delikatnie (gradient do przeźroczystości), no i jak zrobić żeby oprócz boxa i odbicia nie było niczego więcej po eksporcie do png ? Gdy eksportuje to widzę to "lustro", a gdy na materiale ustawie krycie na 0, to po renderingu widać to odbicie, ale już jak zapisze do png to nie widzę.
Napisano 12 Lipiec 200915 l Polecam knige - Biblia 3ds max 8 [około 100zł kosztuje ale warto] :D + tutoriale.