vonsagar Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 Witam społeczność max3d :). Nie da się ukryć, że w temacie modellingu jestem początkujący. Do tej pory jakoś sobie radziłem, ale teraz natrafiłem na problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Chodzi o to że łącząc dwie bryły (attache), a później nakładając na powstały obiekt teksturę, po wyrendrowaniu nie wygląda to zbyt dobrze (tzn. miejsca łączeń - nie ma ładnego przejścia). Wiem, że można się tego pozbyć za pomocą welda, ale z tego co wybadałem, żeby to zrobić trzeba pozbyć się face'ów na linii połączenia (no wiecie o co chodzi :)). No i na przykład gdybym chciał tym sposobem pozbyć się tych brzydkich przejść w takim przykładzie http://www.max3d.pl/tut.php?id=270, to byłoby to dość kłopotliwe... Czy jest jakiś inny sposób na ładne przejście w takim przypadku? Przepraszam za zawiłe tłumaczenie o co mi chodzi :)
RA Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 Szczerze mówiąc, to nie wiem jak ten przykład ma się do twojego problemu. Może zilustruj to na własnym przykładzie.
vonsagar Napisano 15 Lipiec 2009 Autor Napisano 15 Lipiec 2009 Chodzi o to żeby zlikwidować to co zaznaczyłem na tym obrazku: , tzn. żeby przejście materiału było płynne.
vonsagar Napisano 15 Lipiec 2009 Autor Napisano 15 Lipiec 2009 Dziękuje za odpowiedź, ale to chyba jednak nie o to chodzi. dorzucam jeszcze dwa zrzuty, żeby to dokładniej pokazać:
mirach Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 (edytowane) widac ze w ogole nie polaczyles tych 2 bryl. W ten sposob nigdy nie osiagniesz gladkiego przejscia. Edytowane 15 Lipiec 2009 przez mirach
vonsagar Napisano 15 Lipiec 2009 Autor Napisano 15 Lipiec 2009 Czyli jednak trzeba łączyć ręcznie... Myślałem, że istnieje jakieś narzędzie, które po attach zrobi to za mnie :). Dziękuje za wyjaśnienie całego problemu.
mirach Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 Mozesz probowac Boolean, ale nie jest to 100% pewne rozwiazanie, czasem strasznie psuje siatke.
mafida Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 Poczytaj o boolean,tym da się połączyć automatycznie ale siatka będzie kiepska... edit:too late:P
vonsagar Napisano 15 Lipiec 2009 Autor Napisano 15 Lipiec 2009 Boolean'a próbowałem i wydawał mi się doskonałym sposobem modelowania, ale właśnie wtedy natknąłem się na ten problem i zacząłem czytać o box modellingu i zaczynam rozumieć dlaczego tak dużo osób twierdzi, że to jest najlepszy sposób na modelowanie. Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi