gonzo71 Napisano 17 Lipiec 2009 Share Napisano 17 Lipiec 2009 Cos mi nie pasuje. Otwieram sobie w photoshopie texture materialu powiedzmy ciemnej bardzo podlogi. Laduje do maxa tam w oknie podgladu w edytorze materialow wyglada jeszcze calkiem podobnie do tego co w photoshopie a na randerze jest za jasne. Powiedzmy z ciemnoszarego robi sie bardzo jasno szary. Co jest nie tak? Czy macie tak samo? Oczywiscie swiatla w scenie sa poinstalowane, scena cala przygotowana. Ciezko jest uzyskac ciemny kolor poza czarnym:) Jak textura jest nawet bardzo ciemna to i tak w scenie jest bardzo jasna. W rzeczywistosci tak swiatlo nie rozjasnia - tak mi sie zdaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian Ozga Napisano 17 Lipiec 2009 Share Napisano 17 Lipiec 2009 Przede wszystkim powinieneś napisać czym renderujesz, jakie światła, kamera, ustawienia. Patrząc na pytania jakie zadajesz na forum domyślam się, że scanline. Przy podstawowych ustawieniach, kiedy światła masz zbyt intensywne, tak to właśnie wyjdzie. W ustawieniach świateł zmniejsz ich intensywność. Wybacz, że tak prosto z mostu, ale chyba za bardzo chcesz, żeby Cię ciągnąć za rękę. Nie na tym to polega. Dużo szybciej nauczysz się przerabiając tutoriale, ucząc się od początku jak Pan Bóg przykazał. Poza tym polecam podręcznik maxa, który masz pod przyciskiem F1 - jest bardzo fajnie napisany, więc wystarczy troszkę samozaparcia. Czekając aż ktoś Ci odpowie co zrobić, kiedy znikają strzałki troszkę mija się z celem. Poza tym wiele z Twoich pytań znajduje się w FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo71 Napisano 18 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2009 Alez przyciskam F1 i robie tutki. Randeruje Mental Rayem. Swiatla uzywam rozne bo sie bawie narazie i sprawdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 18 Lipiec 2009 Share Napisano 18 Lipiec 2009 sprawdź w jakim trybie masz teksture rgb czy cmyk. w cmyku zawsze rozjasnia bitmape i wypala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 18 Lipiec 2009 Share Napisano 18 Lipiec 2009 to kwestia innej Gammy. Wejdz do Customize>Preference Settings>Gammaand LUT output gamma powinna wynosic 2,2 taki jest standard Video. Dla ludzkiego oka gamma wynosi 1,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo71 Napisano 18 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2009 blade>> a jak powinno byc zeby bylo dobrze?:) Jak sprawdzic czy to cmyk czy rgb ? guru>> pobawilem sie troche ta gama ale to nie do konca mi dziala. I tu nie chodzi mi nawet o jakies wyszukane textury. Zwykly nadany ciemny szary kolor na randerze wychodzi albo jasno szary w kazdym razie jest rozjasniony mocno. Jak zestawiam kolor z randeru a kolor z probnika materialow to to sa kompletnie inne barwy? Dziwne? Gama zmienia kolor dla calej sceny i tez mi nie bardzo pomaga bo jak przyciemniam ten szary top przyciemniam cala scene. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 19 Lipiec 2009 Share Napisano 19 Lipiec 2009 otwórz teksture w photoshopie i tam sprawdź tryb. bodajże edit->mode czy jakoś tak. sprawdź też czy nie dałeś z dużego reflecta w materiałe bo też Ci rozjasni bitmape. czym renderujesz? jeśli v-rayem to używaj materiałów v-rayowskich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się