Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy jest mozliwosc w jakis sposob okreslenia fizycznej/rzeczywistej wielkosci tekstury majac jej rozdzielczosc?

Mam sporo tekstor drewna, tkanin i przy teksturowaniu nie bardzo wiem jak ustalic wielkosc tekstury. Czy to sie robi na oko zeby dobrze wygladalo?

 

Czy gdzies sa zapisywane wymiary danej tekstury?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heh, to tak nie działa. Gdybyś chciał oteksturować np. dużą zasłonę bitmapą zrobioną w 300dpi 1:1, to miałbyś ogromniastą teksturę, a zbliżenia mógłbyś robić z odległości kilku milimetrów od tkaniny.

Ale domowy komputer by tego nie wytrzymał.

Stąd robi się tak, żeby wszystko dobrze wyglądało z punktu, z którego będzie widziane.

Napisano

Wybacz śmiałość Boże Egipskiego Słońca RA ale Gonzowi chyba nie o to chodziło.

z opisu wynika iż chce on wydedukować jak duży obszar rzeczywistości pozostał uwieczniony na fotografii.

 

 

raczej jesteś skazany Gonzo na dedukcję i aproksymację. jako podpowiedź dodam że cegła w murze posiada wymiary 25cm na 6,5cm + 1cm spoiny ( w znakomitej większości przypadków) oczywiście nie dotyczy to cegieł dwuręcznych ze średniowiecza jak wiedzą wszyscy wielbiciele Tytusa Romka i Atomka.

Napisano

Do takich rzeczy własnie używa sięzdjęć referencyjnych, oraz tekstur bezszwowych. Dzięki pierwszemu możesz podejrzeć jak to wygląda w rzeczywistości, a dzięki drugiemu możesz przy pomocy małej tekstury pokryć dużą powierzchnię, i nikt nie zauważy. ;)

Napisano

nie nakładasz na oko ;) tylko musisz najpierw sobie wydedukować ile metrów kwadratowych ściany masz na zdjęciu (jeżeli nie zadbałeś o obliczenia w trakcie robienia zdjęcia).

 

np. masz w jednym poziomy rządku np. 5 cegieł a textura ma proporcje 1:1 (jest kwadratowa) to wg.obliczeń 5 cegieł po 25 cm plus 4 spoiny po 1 cm to wychodzi Ci że textura pokazuje 129cmX129cm ściany.

 

Wtedy w modyfikatorze UVW map (jeżeli działasz w Maxie i w jednostkach cm) wklepujesz wielkość gizma 129cm na 129 cm.

 

UWAGA : ilość pixeli czyli rozdzielczość NIE MA ABSOLUTNIE znaczenia, odpowiada ona jedynie za wierność odwzorowania obrazka.

Liczy się tylko PROPORCJA boków textury oraz to ile obszaru ściany ona przedstawia , czyli z jakiej odległości było robione zdjęcie.

 

oczywiście sprawa się komplikuje jak masz teksturę jakiegoś "niepoliczalnego" wzoru, bardzo popularnym błędem jest np. wrzucanie textury ściany na bump który jest wielkości piłki do tenisa ;) a tak naprawdę z 20 metrów to na ścianie nie widać przecież wypukłości tynku.

 

Wtedy najlepiej odnieść się do rzeczywistości i popatrzeć na prawdziwy tynk i łatwiej wtedy przyjąć właściwy UV

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności