mikimiki1 Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 (edytowane) Oto moja gra w blenderze(dopiero początek) http://www.youtube.com/watch?v=ic1FeSZIo2U I moje pytanie o DOF czyli Depth of field, chciałbym dodać do tej gry właśnie ten efekt, ale nie wiem jak to zeobić, czy ktoś umie wytłumaczyć mi jak stworzyć ten efekt w real-time? Edytowane 22 Lipiec 2009 przez mikimiki1
Skoti Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 (edytowane) Oto moja gra w blenderze(dopiero początek) http://www.youtube.com/watch?v=zrUoznyI18c I moje pytanie o DOF czyli Depth of field, chciałbym dodać do tej gry właśnie ten efekt, ale nie wiem jak to zeobić, czy ktoś umie wytłumaczyć mi jak stworzyć ten efekt w real-time? Napisać shader w glsl - jest wiele stron o tym - najprostszy sposób to musisz renderować w trzech przebiegach: 1. mapa głębokości 2. normalny render 3. efekty postprodukcyjne w tym dof (rozmycie normalnego rendera w zależności od tego jak bardzo to miejsce na mapie głębokości różni się kolorem od odległości, którą sobie ustaliłeś na punkt ostrości (im bardziej się różni tym bardziej rozmywasz)) - możesz zastosować jeszcze jeden przebieg do rozmycia mapy głębokości, ale nie musisz. //tzn pierwsze 2 możesz robić w jednym przebiegu jeśli w blenderze możesz użyć z fbo i renderować w nim mrt. Edytowane 22 Lipiec 2009 przez Skoti
mikimiki1 Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 Napisać shader w glsl - jest wiele stron o tym - najprostszy sposób to musisz renderować w trzech przebiegach: 1. mapa głębokości 2. normalny render 3. efekty postprodukcyjne w tym dof (rozmycie normalnego rendera w zależności od tego jak bardzo to miejsce na mapie głębokości różni się kolorem od odległości, którą sobie ustaliłeś na punkt ostrości (im bardziej się różni tym bardziej rozmywasz)) - możesz zastosować jeszcze jeden przebieg do rozmycia mapy głębokości, ale nie musisz. //tzn pierwsze 2 możesz robić w jednym przebiegu jeśli w blenderze możesz użyć z fbo i renderować w nim mrt. dzieki skoti
n-pigeon Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Nodami, zdaje się z tego co wiem (ale za wiele nie wiem więc bym mi nie ufał) BGE obsługuje nody, ale nie używaj noda DoFa tylko symuluj ten efekt własnym ciągiem nodów na bazie blurów itp. bo ten pierwszy za długo się liczy. Kurcze, ale naprawdę nie pamiętam czy BGE obsługuje nody :| Wydaje mi się że VenomGFX na vimeo ma filmiki jak nodami zrobić mgłę w BGE, tak mi się wydaje, a nie chce mi się sprawdzać :P, poszukaj, ale jeśli znajdziesz to z pewnością przyda ci się dla tego efektu.
Skoti Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 @n-pigeon: Przynajmniej z tego co się orientuje BGE nie korzysta z node.
n-pigeon Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 No właśnie ja się słabo orientuje w BGE bo nigdy się nim nie interesowałem, ale na tym filmiku chyba Pablo używa material nodesów z BGE może nody dla obrazu też by zadziałały.
Skoti Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 No właśnie ja się słabo orientuje w BGE bo nigdy się nim nie interesowałem, ale na tym filmiku chyba Pablo używa material nodesów z BGE może nody dla obrazu też by zadziałały. Node materiałów działają w BGE... ale nie działają Composite nodes, więc żadnego efektu post-produkcyjnego bez shaderów nie zrobi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się