Jump to content
  • 0
mikimiki1

Gra w blenderze horror i DOF

Question

Oto moja gra w blenderze(dopiero początek) http://www.youtube.com/watch?v=ic1FeSZIo2U

 

I moje pytanie o DOF czyli Depth of field, chciałbym dodać do tej gry właśnie ten efekt, ale nie wiem jak to zeobić, czy ktoś umie wytłumaczyć mi jak stworzyć ten efekt w real-time?

Edited by mikimiki1

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Oto moja gra w blenderze(dopiero początek) http://www.youtube.com/watch?v=zrUoznyI18c

 

I moje pytanie o DOF czyli Depth of field, chciałbym dodać do tej gry właśnie ten efekt, ale nie wiem jak to zeobić, czy ktoś umie wytłumaczyć mi jak stworzyć ten efekt w real-time?

Napisać shader w glsl - jest wiele stron o tym - najprostszy sposób to musisz renderować w trzech przebiegach:

1. mapa głębokości

2. normalny render

3. efekty postprodukcyjne w tym dof (rozmycie normalnego rendera w zależności od tego jak bardzo to miejsce na mapie głębokości różni się kolorem od odległości, którą sobie ustaliłeś na punkt ostrości (im bardziej się różni tym bardziej rozmywasz)) - możesz zastosować jeszcze jeden przebieg do rozmycia mapy głębokości, ale nie musisz.

 

//tzn pierwsze 2 możesz robić w jednym przebiegu jeśli w blenderze możesz użyć z fbo i renderować w nim mrt.

Edited by Skoti

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Napisać shader w glsl - jest wiele stron o tym - najprostszy sposób to musisz renderować w trzech przebiegach:

1. mapa głębokości

2. normalny render

3. efekty postprodukcyjne w tym dof (rozmycie normalnego rendera w zależności od tego jak bardzo to miejsce na mapie głębokości różni się kolorem od odległości, którą sobie ustaliłeś na punkt ostrości (im bardziej się różni tym bardziej rozmywasz)) - możesz zastosować jeszcze jeden przebieg do rozmycia mapy głębokości, ale nie musisz.

 

//tzn pierwsze 2 możesz robić w jednym przebiegu jeśli w blenderze możesz użyć z fbo i renderować w nim mrt.

 

dzieki skoti

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nodami, zdaje się z tego co wiem (ale za wiele nie wiem więc bym mi nie ufał) BGE obsługuje nody, ale nie używaj noda DoFa tylko symuluj ten efekt własnym ciągiem nodów na bazie blurów itp. bo ten pierwszy za długo się liczy.

 

Kurcze, ale naprawdę nie pamiętam czy BGE obsługuje nody :| Wydaje mi się że VenomGFX na vimeo ma filmiki jak nodami zrobić mgłę w BGE, tak mi się wydaje, a nie chce mi się sprawdzać :P, poszukaj, ale jeśli znajdziesz to z pewnością przyda ci się dla tego efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@n-pigeon: Przynajmniej z tego co się orientuje BGE nie korzysta z node.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

No właśnie ja się słabo orientuje w BGE bo nigdy się nim nie interesowałem, ale na tym filmiku chyba Pablo używa material nodesów z BGE może nody dla obrazu też by zadziałały.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
No właśnie ja się słabo orientuje w BGE bo nigdy się nim nie interesowałem, ale na tym filmiku chyba Pablo używa material nodesów z BGE może nody dla obrazu też by zadziałały.

 

Node materiałów działają w BGE... ale nie działają Composite nodes, więc żadnego efektu post-produkcyjnego bez shaderów nie zrobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy