Napisano 30 Lipiec 200915 l http://img.epuls.pl/klubowe/811/811095_l/user/Cloud2.jpg chcialbym zrobic takie wlosy jak ma ten koles w linku. macie na to jakies patent? slyszalem o takiej metodzie ukadania splinow w taki ksztal i nadania im modyfikatora hair and fur. probowaniem, ale mi to nie wychodzi:P (pewnie cos zle robie...
Napisano 30 Lipiec 200915 l Modyfikator nak艂adasz na g艂ow臋 a najlepiej na jaki艣 low poly obiekt pomocniczy a nie na spline.Dopiero w opcjach modyfikatora hair'n'fur w zak艂adce tools wybierasz recomb from splines i klikasz w swoje spline. 聽 Pozdrawiam:)
Napisano 31 Lipiec 200915 l a wiesz moze jak zrobic aby wlos byl grubszy? prubuje w parametrs ale nie widze takiego ustawienia... chodzi mi o to aby kazdy pojedynczy wlos byl grubszy, bo ja renderuje to wszystko sie zlewa i nie widac pojedynczych wlosow
Napisano 31 Lipiec 200915 l Ja tam dodaj臋 h&f do spline'a, w tym wypadku wystarczy 偶eby by艂y 2-3 spline'y zbiegaj膮ce si臋 ze sob膮 na ko艅cu. Musisz zna膰 kilka paramer贸w samego modyfikatora 偶eby to 艂膮dnie wysz艂o. Na pocz膮tek rand scale b臋dziesz musia艂 zmniejszy膰 i tip frizz 偶eby w艂osy bardziej pod膮偶a艂y za spline'ami. Grubo艣膰 w艂osa to root thickness(grubo艣膰 na dole w艂osa u jego korzenia) i tip thickness(grubo艣膰 jego ko艅c贸wki) zwi臋kszaj膮c oba parametry zwi臋kszysz grubo艣膰 w艂osa.
Napisano 31 Lipiec 200915 l Tomala dobrze gada. Sam kiedys duzo czasu przysiedzialem przy maxowym hairze i z wlasnego doswiadczenia powiem ze wloski na spline'ach sa najlepsze i ma sie nad nimi najwieksza kontrole. Recomb from spline nie daje takiej kontroli jakby sie chcialo. Wazne jest by nie robic haira z jednego obiektu (wszystkie spliny zatachowane) lecz zrobi kilka oddzielnych obiektow fryzurki (przykladowo tutaj 10 splinow tworzacych jakis tam fryz na glowie tu kolejne 10 i z takich paczek ukladac calosc owlosienia).
Napisano 31 Lipiec 200915 l ok jakos z forma sobie poradzilem ale one wygladaja... hm.. nijako... link: http://img508.imageshack.us/img508/583/wosy.jpg (nie smiac sie z twarzy to moja pierwsza:D) za realizm (np taki jak w linku z 1 postu) odpowiada ustawienie samego modyfikatora czy vraya?
Napisano 31 Lipiec 200915 l Chi,chi Tomala masz racje-chyba mnie za膰mi艂o wczoraj bo sam tak robi艂em ze splinami:).Pewnie si臋 zasugerowa艂em kakaku bo napisa艂 偶e na splinach nie dzia艂a:) PS.kakaku zajrzyj do maxowego helpa akurat hair'n fur jest tam bardzo dobrze opisane,nawet po samych obrazkach mo偶na du偶o wyczai膰:).A tu masz 5 cz臋艣ciowy video tutorial samego tfurcy plugina : 聽 EDIT:wygl膮daj膮 nijako bo musisz si臋 parametrami pobawi膰:)Napewno ko艅c贸wki masz za grube(tip thickness zmniejsz),zajrzyj do zak艂adki tools w modyfikatorze-tam masz render settings a w 艣rodku opcje jako艣ci,typ renderingu,mo偶esz przypisac parametr hair properites do wybranych 艣wiate艂(w opcjach wybranego 艣wiat艂a pojawi膮 si臋 parametry k艂ak贸w-resolution i fuzz.DU呕O zale偶y od o艣wietlenia. Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez mafida
Napisano 31 Lipiec 200915 l Na pocz膮tek zajmij si臋 u艂o偶eniem samych w艂os贸w potem ustaw materia艂 i 艣wiat艂o. Teraz w艂osy kt贸re zrobi艂e艣 wyrastaj膮 wzd艂u偶 linii prostej 偶eby ros艂y bardziej nieregularnie ustaw w multistrand count=1 i pobaw si臋 czym艣 co ma root w nazwie, mo偶e root splay? nie pami臋tam bo dawno maxa nie uruchamia艂em ;) 聽 Co do samego renderu cho膰 pewnie Ci jeszcze do niego daleko to bardzo du偶e znaczenie maj膮 cienie. Zak艂adam 偶e b臋dziesz renderowa膰 w mentalu. Cienie typu raytraced renderuj膮 si臋 cholernie d艂ugo i s膮 nie najlepszej jako艣ci bo wychodz膮 takie jakie艣 postrz臋pione. Najlepszy wyb贸r to mental ray area shadows. Wtedy w opcjach takich cieni w ustawieniach 艣wiat艂a zaznaczasz jeszcze co艣 takiego jak detailed shadows o ile dobrze pami臋tam i wychodz膮 ca艂kiem 艂adne mi臋kkie cienie. Niestety o ile taki rodzaj cieni sprawdza si臋 przy w艂osach to przy reszcie modeli ju偶 nie. I tutaj dochodzi kolejny problem czyli renderowanie w艂os贸w na osobnym passie i do艂膮czanie ich do reszty sceny w photoshopie bla bla bla. Ale do tego jeszcze dojdziemy o ile wytrwasz ;) Najpierw pouk艂adaj te w艂osy na g艂owie.
Napisano 31 Lipiec 200915 l tez sie wlasnie zbieram do zrobienia wlosow dla modleu laski jakie robie, wiece pewnie tez bede tu czesto zagladal. Kazda pomoc sie przyda. W sumie przydalby sie watek podobny do "Renderow testowych.." tyle ze hair and furze bo racvzej sporo osob ma z tym problemy
Napisano 31 Lipiec 200915 l dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png 聽 ps. Tomala uzywam vraya :) dzieki za te opcje pomogly:) ps2. Mafida wiem ze duzo zalezy od swiatla ale ja w maxie jestem 2,5 miesiaca wiem tyle co nic:P Dzieki za podsuniecie tych opcji pobawie sie nimi:P ps3. Matti te偶 tak uwa偶am hair to duzy temat i duzo do nauki a trudno znalesc jakies lepsze tutki o tym :)
Napisano 31 Lipiec 200915 l dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png Je艣li chodzi o to 偶e si臋 rozczapirzy艂y ko艅c贸wki to odpowiadaj膮 za to opcje frizz tip,kink tip i tip splay-spr贸buj zmniejszy膰 warto艣ci kt贸rej艣 z nich powinno pom贸c. Pozdr:)
Napisano 31 Lipiec 200915 l Mo偶e Ci odwrotnie splajny z艂apa艂o-tam gdzie powinny by膰 czubki w艂os贸w robi膮 si臋 korzenie i vice versa.Spr贸buj zej艣膰 na stacku na editable spline,subobject spline zaznacz wszystkie splajny i kliknij reverse w opcjach.
Napisano 31 Lipiec 200915 l pomoglo ale nadal jakby nie trzyma sie do konca splinow na koncu:P robie tak robie ok 5-6 arc贸w attachuje je , make first na vertexy blizej glowy i na to hair, dobrze?
Napisano 31 Lipiec 200915 l Ja wol臋 robi膰 jednego splajna,nadaje modyfikator hair,potem na subobject spline zaznaczam i kopiuje z wci艣ni臋tym shiftem-przy w艂膮czonym show end result-mam podgl膮d na 偶ywo i wiem czy nie pomiesza艂em kolejno艣ci splajn贸w.Mo偶liwe 偶e w艂a艣nie masz kolejno艣膰 pokr臋con膮-k艂aki si臋 tworz膮 mi臋dzy splinami np.1-3-2 zamiast 1-2-3.Spr贸buj zjecha膰 jeszcze parametr random scale do 0 w general parameters.U mnie s臋 trzymaj膮 czubka jak na klej;)
Napisano 31 Lipiec 200915 l Show end result -pokazuje efekt dzia艂ania modyfikatora nawet je艣li jeste艣 ni偶ej na stacku.
Napisano 31 Lipiec 200915 l omg wiem :D bo probowalem ale na poczatku widzialem tam 2 spliny nie wiem dlaczego xD 聽 ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez kakaku
Napisano 31 Lipiec 200915 l ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P 聽 Chie,chie dlaczemu?Ja tam edytuje po na艂o偶eniu i 偶adnych problem贸w nie zauwa偶y艂em:) 聽 Ps.jakby艣 2 spliny zweldowa艂 to by zosta艂 1 i w艂oski by znik艂y:) Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez mafida
Napisano 31 Lipiec 200915 l tzn chodzi mi o zwykle przemieszczanie wertexow...:P bo u mnie nicy normalnie mozna je przesowac ale wlosy zostaja jakby nie szly razem z vertexami :P nie wiem o co chodzi
Napisano 31 Lipiec 200915 l U mnie si臋 w艂oski ruszaj膮 jak vertexy przesuwam.Albo co艣 nie tak zrobi艂e艣,albo masz za du偶o w艂osk贸w w viewporcie i komp nie wyrabia albo cu艣 innego.W ka偶dym razie powinny si臋 zmienia膰 jak ruszasz vertexy:) Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez mafida
Napisano 31 Lipiec 200915 l pewnie taka le to juz jutro pokombinuje bo dzisiaj i tak juz duzo w tym siedzialem:P oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P 聽 ps . dzieki za wszystkie odpowiedzi:)
Napisano 31 Lipiec 200915 l oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P B臋d臋 okrutny wszystko mo偶na poprawi膰;) 聽 Edit:dobra,dobra spr贸buj zmniejszy膰 occluded ambience w zak艂adce material parameters,powinny by膰 mniej prze偶roczyste:) 聽 聽 Pozdrawiam:) Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez mafida
Napisano 1 Sierpie艅 200915 l Ale si臋 wystraszy艂em ... :D Spr贸buj po prostu zrobi膰 te kosmyki g臋stszymi, zwi臋ksz grubo艣膰 w艂os贸w i/lub ich ilo艣膰 tak 偶eby pojedynczy kosmyk nie by艂 taki rzadki. Poniewa偶 w艂osy w tym przypadku s膮 niemal proste wi臋c mo偶esz zaoszcz臋dzi膰 na segmentach i powiedzmy 10 zamiast standardowych 45 powinno wystarczy膰. Nie wiem czy to b臋dzie mia艂o dostrzegalny wp艂yw na d艂ugo艣膰 renderu ale warto spr贸bowa膰.
Napisano 1 Sierpie艅 200915 l zastosowane do zalecen i oto efekt w艂ala :D http://img38.imageshack.us/img38/8950/cloudpolepszony.jpg choc jest lepiej to mysle ze wiecej jednak segmentow potrzeba:P
Napisano 2 Sierpie艅 200915 l No narazie nie wygl膮da za bardzo jak w艂osy:)Spr贸buj si臋 bardziej na oryginale wzorowa膰-kopiowanie cudzych dzie艂 to najlepsza nauka;)
Napisano 2 Sierpie艅 200915 l wiem ze kopiowanie ti najlepszy sposob nauki bo sam to robilem juz z kilkoma pracami:D tylko ze jak powiekszam w艂osy to ich materia艂 jest jakis lipny i wygladaja strasznie. da rade zrobic w vrayu materia艂 w艂os贸w i przypisac go tym moim?
Napisano 2 Sierpie艅 200915 l Cha,nie znam vraya,za moich czas贸w takich wynalazk贸w nie by艂o;).Ja bym mentalem si臋 pobawi艂 je艣li chodzi o k艂aki.Masz w za艂膮czniku na szybko spr贸bowa艂em zrobi膰 co艣 w tym stylu co pokaza艂e艣. 聽 EDIT:Blach :P zapomnia艂em dorzuci膰 zipa,masz jak chcesz scenk臋 z moimi k艂akami(MAX2010) Edytowane 2 Sierpie艅 200915 l przez mafida
Napisano 2 Sierpie艅 200915 l mam maxa 9 i mi nie otwiera, jakis blad... uzywales standardowych kolorow czy cos innego do nich dodawales? nie znam sie nma mentalu:P
Napisano 2 Sierpie艅 200915 l No niestety max nie jest kompatybilny wstecz,nie otworzysz sceny z maxa 2010 w starszej wersji:(.Mo偶e sobie 艣ci膮gnij triala 2010 ze strony autodesku. Nic wielkiego nie robi艂em z mentalem,tyle 偶e go w艂膮czy艂em i to wszystko;).U偶y艂em 2 standardowe 艣wiat艂a omni z cieniami shadow map,doda艂em im parametry hair,podkr臋ci艂em ustawienia cieni.W艂oski s膮 standardowe z hair'n'fur -tylko troch臋 kolorki,specular i par臋 innych ustawie艅 zmieni艂em;)
Napisano 3 Sierpie艅 200915 l eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/ szuka艂em w google ale nie moge znalesc czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow?
Napisano 3 Sierpie艅 200915 l czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow? Nie. eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/ Nie kombinuj za du偶o,hair'n'fur to tylko efekt(2d-przy ustawieniu buffer) nak艂adany na gotowy render.Nie b臋dzie wygl膮da艂 inaczej w innym rendererze.Mo偶esz nawet scanline go wyrenderowa膰 i b臋dzie to samo co mentalu czy vray.Problemem mo偶e by膰 odpowiednie o艣wietlenie i cienie,ci臋偶ko czasem ustawi膰 艣wiat艂a tak 偶eby i model i w艂osy 艂adnie wygl膮da艂y-dlatego nieraz lepiej wyrenderowa膰 osobno model,osobno w艂osy i cienie.Potem mo偶na to wszystko posk艂ada膰 np.w photoshopie. 聽 Mo偶na zmieni膰 w艂osy z hair'n'fur w geometrie,albo splajny ale render b臋dzie wooolny przy du偶ej ilo艣ci.W mental rayu jest jeszcze opcja mrprim -ale te偶 wolno dzia艂a w por贸wnaniu z buforem,mo偶na wyr贸bowa膰 dodatkowy shader dla k艂ak贸w mrprim-mu hair.