Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

http://img.epuls.pl/klubowe/811/811095_l/user/Cloud2.jpg

chcialbym zrobic takie wlosy jak ma ten koles w linku. macie na to jakies patent? slyszalem o takiej metodzie ukadania splinow w taki ksztal i nadania im modyfikatora hair and fur. probowaniem, ale mi to nie wychodzi:P (pewnie cos zle robie...

  • Odpowiedzi 33
  • Wy艣wietle艅 3,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modyfikator nak艂adasz na g艂ow臋 a najlepiej na jaki艣 low poly obiekt pomocniczy a nie na spline.Dopiero w opcjach modyfikatora hair'n'fur w zak艂adce tools wybierasz recomb from splines i klikasz w swoje spline.

Pozdrawiam:)

Napisano

a wiesz moze jak zrobic aby wlos byl grubszy? prubuje w parametrs ale nie widze takiego ustawienia... chodzi mi o to aby kazdy pojedynczy wlos byl grubszy, bo ja renderuje to wszystko sie zlewa i nie widac pojedynczych wlosow

Napisano

Ja tam dodaj臋 h&f do spline'a, w tym wypadku wystarczy 偶eby by艂y 2-3 spline'y zbiegaj膮ce si臋 ze sob膮 na ko艅cu. Musisz zna膰 kilka paramer贸w samego modyfikatora 偶eby to 艂膮dnie wysz艂o. Na pocz膮tek rand scale b臋dziesz musia艂 zmniejszy膰 i tip frizz 偶eby w艂osy bardziej pod膮偶a艂y za spline'ami. Grubo艣膰 w艂osa to root thickness(grubo艣膰 na dole w艂osa u jego korzenia) i tip thickness(grubo艣膰 jego ko艅c贸wki) zwi臋kszaj膮c oba parametry zwi臋kszysz grubo艣膰 w艂osa.

Napisano

Tomala dobrze gada. Sam kiedys duzo czasu przysiedzialem przy maxowym hairze i z wlasnego doswiadczenia powiem ze wloski na spline'ach sa najlepsze i ma sie nad nimi najwieksza kontrole. Recomb from spline nie daje takiej kontroli jakby sie chcialo. Wazne jest by nie robic haira z jednego obiektu (wszystkie spliny zatachowane) lecz zrobi kilka oddzielnych obiektow fryzurki (przykladowo tutaj 10 splinow tworzacych jakis tam fryz na glowie tu kolejne 10 i z takich paczek ukladac calosc owlosienia).

Napisano

ok jakos z forma sobie poradzilem ale one wygladaja... hm.. nijako... link: http://img508.imageshack.us/img508/583/wosy.jpg (nie smiac sie z twarzy to moja pierwsza:D) za realizm (np taki jak w linku z 1 postu) odpowiada ustawienie samego modyfikatora czy vraya?

Napisano

Chi,chi Tomala masz racje-chyba mnie za膰mi艂o wczoraj bo sam tak robi艂em ze splinami:).Pewnie si臋 zasugerowa艂em kakaku bo napisa艂 偶e na splinach nie dzia艂a:)

PS.kakaku zajrzyj do maxowego helpa akurat hair'n fur jest tam bardzo dobrze opisane,nawet po samych obrazkach mo偶na du偶o wyczai膰:).A tu masz 5 cz臋艣ciowy video tutorial samego tfurcy plugina :

EDIT:wygl膮daj膮 nijako bo musisz si臋 parametrami pobawi膰:)Napewno ko艅c贸wki masz za grube(tip thickness zmniejsz),zajrzyj do zak艂adki tools w modyfikatorze-tam masz render settings a w 艣rodku opcje jako艣ci,typ renderingu,mo偶esz przypisac parametr hair properites do wybranych 艣wiate艂(w opcjach wybranego 艣wiat艂a pojawi膮 si臋 parametry k艂ak贸w-resolution i fuzz.DU呕O zale偶y od o艣wietlenia.

Edytowane przez mafida

Napisano

Na pocz膮tek zajmij si臋 u艂o偶eniem samych w艂os贸w potem ustaw materia艂 i 艣wiat艂o.

Teraz w艂osy kt贸re zrobi艂e艣 wyrastaj膮 wzd艂u偶 linii prostej 偶eby ros艂y bardziej nieregularnie ustaw w multistrand count=1 i pobaw si臋 czym艣 co ma root w nazwie, mo偶e root splay? nie pami臋tam bo dawno maxa nie uruchamia艂em ;)

Co do samego renderu cho膰 pewnie Ci jeszcze do niego daleko to bardzo du偶e znaczenie maj膮 cienie. Zak艂adam 偶e b臋dziesz renderowa膰 w mentalu. Cienie typu raytraced renderuj膮 si臋 cholernie d艂ugo i s膮 nie najlepszej jako艣ci bo wychodz膮 takie jakie艣 postrz臋pione. Najlepszy wyb贸r to mental ray area shadows. Wtedy w opcjach takich cieni w ustawieniach 艣wiat艂a zaznaczasz jeszcze co艣 takiego jak detailed shadows o ile dobrze pami臋tam i wychodz膮 ca艂kiem 艂adne mi臋kkie cienie. Niestety o ile taki rodzaj cieni sprawdza si臋 przy w艂osach to przy reszcie modeli ju偶 nie. I tutaj dochodzi kolejny problem czyli renderowanie w艂os贸w na osobnym passie i do艂膮czanie ich do reszty sceny w photoshopie bla bla bla. Ale do tego jeszcze dojdziemy o ile wytrwasz ;) Najpierw pouk艂adaj te w艂osy na g艂owie.

Napisano

tez sie wlasnie zbieram do zrobienia wlosow dla modleu laski jakie robie, wiece pewnie tez bede tu czesto zagladal. Kazda pomoc sie przyda. W sumie przydalby sie watek podobny do "Renderow testowych.." tyle ze hair and furze bo racvzej sporo osob ma z tym problemy

Napisano

dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png

ps. Tomala uzywam vraya :) dzieki za te opcje pomogly:)

ps2. Mafida wiem ze duzo zalezy od swiatla ale ja w maxie jestem 2,5 miesiaca wiem tyle co nic:P Dzieki za podsuniecie tych opcji pobawie sie nimi:P

ps3. Matti te偶 tak uwa偶am hair to duzy temat i duzo do nauki a trudno znalesc jakies lepsze tutki o tym :)

Napisano
dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png

Je艣li chodzi o to 偶e si臋 rozczapirzy艂y ko艅c贸wki to odpowiadaj膮 za to opcje frizz tip,kink tip i tip splay-spr贸buj zmniejszy膰 warto艣ci kt贸rej艣 z nich powinno pom贸c.

Pozdr:)

Napisano

ehehe wszystkie 3 opcje mam na 0.

Napisano

Mo偶e Ci odwrotnie splajny z艂apa艂o-tam gdzie powinny by膰 czubki w艂os贸w robi膮 si臋 korzenie i vice versa.Spr贸buj zej艣膰 na stacku na editable spline,subobject spline zaznacz wszystkie splajny i kliknij reverse w opcjach.

Napisano

pomoglo ale nadal jakby nie trzyma sie do konca splinow na koncu:P robie tak robie ok 5-6 arc贸w attachuje je , make first na vertexy blizej glowy i na to hair, dobrze?

Napisano

Ja wol臋 robi膰 jednego splajna,nadaje modyfikator hair,potem na subobject spline zaznaczam i kopiuje z wci艣ni臋tym shiftem-przy w艂膮czonym show end result-mam podgl膮d na 偶ywo i wiem czy nie pomiesza艂em kolejno艣ci splajn贸w.Mo偶liwe 偶e w艂a艣nie masz kolejno艣膰 pokr臋con膮-k艂aki si臋 tworz膮 mi臋dzy splinami np.1-3-2 zamiast 1-2-3.Spr贸buj zjecha膰 jeszcze parametr random scale do 0 w general parameters.U mnie s臋 trzymaj膮 czubka jak na klej;)

Napisano

sprobuje w ten sposob co podales tylko co to ten show and result?:P

Napisano

Show end result -pokazuje efekt dzia艂ania modyfikatora nawet je艣li jeste艣 ni偶ej na stacku.

Napisano

weldowales tamte vertechy z ostatniego posta?:P

Napisano

Cha,cha:D -nie da si臋 zweldowa膰 trzech vertex贸w ko艅cowych 3 splajn贸w:)

Napisano

omg wiem :D bo probowalem ale na poczatku widzialem tam 2 spliny nie wiem dlaczego xD

ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P

Edytowane przez kakaku

Napisano
ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P

Chie,chie dlaczemu?Ja tam edytuje po na艂o偶eniu i 偶adnych problem贸w nie zauwa偶y艂em:)

Ps.jakby艣 2 spliny zweldowa艂 to by zosta艂 1 i w艂oski by znik艂y:)

Edytowane przez mafida

Napisano

tzn chodzi mi o zwykle przemieszczanie wertexow...:P bo u mnie nicy normalnie mozna je przesowac ale wlosy zostaja jakby nie szly razem z vertexami :P nie wiem o co chodzi

Napisano

U mnie si臋 w艂oski ruszaj膮 jak vertexy przesuwam.Albo co艣 nie tak zrobi艂e艣,albo masz za du偶o w艂osk贸w w viewporcie i komp nie wyrabia albo cu艣 innego.W ka偶dym razie powinny si臋 zmienia膰 jak ruszasz vertexy:)

Edytowane przez mafida

Napisano

pewnie taka le to juz jutro pokombinuje bo dzisiaj i tak juz duzo w tym siedzialem:P

oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P

ps . dzieki za wszystkie odpowiedzi:)

Napisano
oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P

B臋d臋 okrutny wszystko mo偶na poprawi膰;)

Edit:dobra,dobra spr贸buj zmniejszy膰 occluded ambience w zak艂adce material parameters,powinny by膰 mniej prze偶roczyste:)

Pozdrawiam:)

Edytowane przez mafida

Napisano

Ale si臋 wystraszy艂em ... :D

Spr贸buj po prostu zrobi膰 te kosmyki g臋stszymi, zwi臋ksz grubo艣膰 w艂os贸w i/lub ich ilo艣膰 tak 偶eby pojedynczy kosmyk nie by艂 taki rzadki.

Poniewa偶 w艂osy w tym przypadku s膮 niemal proste wi臋c mo偶esz zaoszcz臋dzi膰 na segmentach i powiedzmy 10 zamiast standardowych 45 powinno wystarczy膰. Nie wiem czy to b臋dzie mia艂o dostrzegalny wp艂yw na d艂ugo艣膰 renderu ale warto spr贸bowa膰.

Napisano

No narazie nie wygl膮da za bardzo jak w艂osy:)Spr贸buj si臋 bardziej na oryginale wzorowa膰-kopiowanie cudzych dzie艂 to najlepsza nauka;)

Napisano

wiem ze kopiowanie ti najlepszy sposob nauki bo sam to robilem juz z kilkoma pracami:D tylko ze jak powiekszam w艂osy to ich materia艂 jest jakis lipny i wygladaja strasznie. da rade zrobic w vrayu materia艂 w艂os贸w i przypisac go tym moim?

Napisano

Cha,nie znam vraya,za moich czas贸w takich wynalazk贸w nie by艂o;).Ja bym mentalem si臋 pobawi艂 je艣li chodzi o k艂aki.Masz w za艂膮czniku na szybko spr贸bowa艂em zrobi膰 co艣 w tym stylu co pokaza艂e艣.

EDIT:Blach :P zapomnia艂em dorzuci膰 zipa,masz jak chcesz scenk臋 z moimi k艂akami(MAX2010)

Edytowane przez mafida

Napisano

mam maxa 9 i mi nie otwiera, jakis blad...

uzywales standardowych kolorow czy cos innego do nich dodawales? nie znam sie nma mentalu:P

Napisano

No niestety max nie jest kompatybilny wstecz,nie otworzysz sceny z maxa 2010 w starszej wersji:(.Mo偶e sobie 艣ci膮gnij triala 2010 ze strony autodesku.

Nic wielkiego nie robi艂em z mentalem,tyle 偶e go w艂膮czy艂em i to wszystko;).U偶y艂em 2 standardowe 艣wiat艂a omni z cieniami shadow map,doda艂em im parametry hair,podkr臋ci艂em ustawienia cieni.W艂oski s膮 standardowe z hair'n'fur -tylko troch臋 kolorki,specular i par臋 innych ustawie艅 zmieni艂em;)

Napisano

eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/

szuka艂em w google ale nie moge znalesc czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow?

Napisano
czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow?

Nie.

eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/

Nie kombinuj za du偶o,hair'n'fur to tylko efekt(2d-przy ustawieniu buffer) nak艂adany na gotowy render.Nie b臋dzie wygl膮da艂 inaczej w innym rendererze.Mo偶esz nawet scanline go wyrenderowa膰 i b臋dzie to samo co mentalu czy vray.Problemem mo偶e by膰 odpowiednie o艣wietlenie i cienie,ci臋偶ko czasem ustawi膰 艣wiat艂a tak 偶eby i model i w艂osy 艂adnie wygl膮da艂y-dlatego nieraz lepiej wyrenderowa膰 osobno model,osobno w艂osy i cienie.Potem mo偶na to wszystko posk艂ada膰 np.w photoshopie.

Mo偶na zmieni膰 w艂osy z hair'n'fur w geometrie,albo splajny ale render b臋dzie wooolny przy du偶ej ilo艣ci.W mental rayu jest jeszcze opcja mrprim -ale te偶 wolno dzia艂a w por贸wnaniu z buforem,mo偶na wyr贸bowa膰 dodatkowy shader dla k艂ak贸w mrprim-mu hair.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci