Skocz do zawartości

hair jak zrobic?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modyfikator nakładasz na głowę a najlepiej na jakiś low poly obiekt pomocniczy a nie na spline.Dopiero w opcjach modyfikatora hair'n'fur w zakładce tools wybierasz recomb from splines i klikasz w swoje spline.

 

Pozdrawiam:)

Gość kakaku
Napisano

a wiesz moze jak zrobic aby wlos byl grubszy? prubuje w parametrs ale nie widze takiego ustawienia... chodzi mi o to aby kazdy pojedynczy wlos byl grubszy, bo ja renderuje to wszystko sie zlewa i nie widac pojedynczych wlosow

Napisano

Ja tam dodaję h&f do spline'a, w tym wypadku wystarczy żeby były 2-3 spline'y zbiegające się ze sobą na końcu. Musisz znać kilka paramerów samego modyfikatora żeby to łądnie wyszło. Na początek rand scale będziesz musiał zmniejszyć i tip frizz żeby włosy bardziej podążały za spline'ami. Grubość włosa to root thickness(grubość na dole włosa u jego korzenia) i tip thickness(grubość jego końcówki) zwiększając oba parametry zwiększysz grubość włosa.

Napisano

Tomala dobrze gada. Sam kiedys duzo czasu przysiedzialem przy maxowym hairze i z wlasnego doswiadczenia powiem ze wloski na spline'ach sa najlepsze i ma sie nad nimi najwieksza kontrole. Recomb from spline nie daje takiej kontroli jakby sie chcialo. Wazne jest by nie robic haira z jednego obiektu (wszystkie spliny zatachowane) lecz zrobi kilka oddzielnych obiektow fryzurki (przykladowo tutaj 10 splinow tworzacych jakis tam fryz na glowie tu kolejne 10 i z takich paczek ukladac calosc owlosienia).

Napisano (edytowane)

Chi,chi Tomala masz racje-chyba mnie zaćmiło wczoraj bo sam tak robiłem ze splinami:).Pewnie się zasugerowałem kakaku bo napisał że na splinach nie działa:)

PS.kakaku zajrzyj do maxowego helpa akurat hair'n fur jest tam bardzo dobrze opisane,nawet po samych obrazkach można dużo wyczaić:).A tu masz 5 częściowy video tutorial samego tfurcy plugina :

 

EDIT:wyglądają nijako bo musisz się parametrami pobawić:)Napewno końcówki masz za grube(tip thickness zmniejsz),zajrzyj do zakładki tools w modyfikatorze-tam masz render settings a w środku opcje jakości,typ renderingu,możesz przypisac parametr hair properites do wybranych świateł(w opcjach wybranego światła pojawią się parametry kłaków-resolution i fuzz.DUŻO zależy od oświetlenia.

Edytowane przez mafida
Napisano

Na początek zajmij się ułożeniem samych włosów potem ustaw materiał i światło.

Teraz włosy które zrobiłeś wyrastają wzdłuż linii prostej żeby rosły bardziej nieregularnie ustaw w multistrand count=1 i pobaw się czymś co ma root w nazwie, może root splay? nie pamiętam bo dawno maxa nie uruchamiałem ;)

 

Co do samego renderu choć pewnie Ci jeszcze do niego daleko to bardzo duże znaczenie mają cienie. Zakładam że będziesz renderować w mentalu. Cienie typu raytraced renderują się cholernie długo i są nie najlepszej jakości bo wychodzą takie jakieś postrzępione. Najlepszy wybór to mental ray area shadows. Wtedy w opcjach takich cieni w ustawieniach światła zaznaczasz jeszcze coś takiego jak detailed shadows o ile dobrze pamiętam i wychodzą całkiem ładne miękkie cienie. Niestety o ile taki rodzaj cieni sprawdza się przy włosach to przy reszcie modeli już nie. I tutaj dochodzi kolejny problem czyli renderowanie włosów na osobnym passie i dołączanie ich do reszty sceny w photoshopie bla bla bla. Ale do tego jeszcze dojdziemy o ile wytrwasz ;) Najpierw poukładaj te włosy na głowie.

Napisano

tez sie wlasnie zbieram do zrobienia wlosow dla modleu laski jakie robie, wiece pewnie tez bede tu czesto zagladal. Kazda pomoc sie przyda. W sumie przydalby sie watek podobny do "Renderow testowych.." tyle ze hair and furze bo racvzej sporo osob ma z tym problemy

Gość kakaku
Napisano

dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png

 

ps. Tomala uzywam vraya :) dzieki za te opcje pomogly:)

ps2. Mafida wiem ze duzo zalezy od swiatla ale ja w maxie jestem 2,5 miesiaca wiem tyle co nic:P Dzieki za podsuniecie tych opcji pobawie sie nimi:P

ps3. Matti też tak uważam hair to duzy temat i duzo do nauki a trudno znalesc jakies lepsze tutki o tym :)

Napisano
dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png

Jeśli chodzi o to że się rozczapirzyły końcówki to odpowiadają za to opcje frizz tip,kink tip i tip splay-spróbuj zmniejszyć wartości którejś z nich powinno pomóc.

Pozdr:)

Gość kakaku
Napisano

ehehe wszystkie 3 opcje mam na 0.

Napisano

Może Ci odwrotnie splajny złapało-tam gdzie powinny być czubki włosów robią się korzenie i vice versa.Spróbuj zejść na stacku na editable spline,subobject spline zaznacz wszystkie splajny i kliknij reverse w opcjach.

Gość kakaku
Napisano

pomoglo ale nadal jakby nie trzyma sie do konca splinow na koncu:P robie tak robie ok 5-6 arców attachuje je , make first na vertexy blizej glowy i na to hair, dobrze?

Napisano

Ja wolę robić jednego splajna,nadaje modyfikator hair,potem na subobject spline zaznaczam i kopiuje z wciśniętym shiftem-przy włączonym show end result-mam podgląd na żywo i wiem czy nie pomieszałem kolejności splajnów.Możliwe że właśnie masz kolejność pokręconą-kłaki się tworzą między splinami np.1-3-2 zamiast 1-2-3.Spróbuj zjechać jeszcze parametr random scale do 0 w general parameters.U mnie sę trzymają czubka jak na klej;)

Gość kakaku
Napisano

sprobuje w ten sposob co podales tylko co to ten show and result?:P

Gość kakaku
Napisano

weldowales tamte vertechy z ostatniego posta?:P

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

omg wiem :D bo probowalem ale na poczatku widzialem tam 2 spliny nie wiem dlaczego xD

 

ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P

Edytowane przez kakaku
Napisano (edytowane)
ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P

 

Chie,chie dlaczemu?Ja tam edytuje po nałożeniu i żadnych problemów nie zauważyłem:)

 

Ps.jakbyś 2 spliny zweldował to by został 1 i włoski by znikły:)

Edytowane przez mafida
Gość kakaku
Napisano

tzn chodzi mi o zwykle przemieszczanie wertexow...:P bo u mnie nicy normalnie mozna je przesowac ale wlosy zostaja jakby nie szly razem z vertexami :P nie wiem o co chodzi

Napisano (edytowane)

U mnie się włoski ruszają jak vertexy przesuwam.Albo coś nie tak zrobiłeś,albo masz za dużo włosków w viewporcie i komp nie wyrabia albo cuś innego.W każdym razie powinny się zmieniać jak ruszasz vertexy:)

Edytowane przez mafida
Gość kakaku
Napisano

pewnie taka le to juz jutro pokombinuje bo dzisiaj i tak juz duzo w tym siedzialem:P

oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P

 

ps . dzieki za wszystkie odpowiedzi:)

Napisano (edytowane)
oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P

Będę okrutny wszystko można poprawić;)

 

Edit:dobra,dobra spróbuj zmniejszyć occluded ambience w zakładce material parameters,powinny być mniej przeżroczyste:)

 

 

Pozdrawiam:)

Edytowane przez mafida
Napisano

Ale się wystraszyłem ... :D

Spróbuj po prostu zrobić te kosmyki gęstszymi, zwiększ grubość włosów i/lub ich ilość tak żeby pojedynczy kosmyk nie był taki rzadki.

Ponieważ włosy w tym przypadku są niemal proste więc możesz zaoszczędzić na segmentach i powiedzmy 10 zamiast standardowych 45 powinno wystarczyć. Nie wiem czy to będzie miało dostrzegalny wpływ na długość renderu ale warto spróbować.

Napisano

wiem ze kopiowanie ti najlepszy sposob nauki bo sam to robilem juz z kilkoma pracami:D tylko ze jak powiekszam włosy to ich materiał jest jakis lipny i wygladaja strasznie. da rade zrobic w vrayu materiał włosów i przypisac go tym moim?

Napisano (edytowane)

Cha,nie znam vraya,za moich czasów takich wynalazków nie było;).Ja bym mentalem się pobawił jeśli chodzi o kłaki.Masz w załączniku na szybko spróbowałem zrobić coś w tym stylu co pokazałeś.

 

EDIT:Blach :P zapomniałem dorzucić zipa,masz jak chcesz scenkę z moimi kłakami(MAX2010)

Edytowane przez mafida
Napisano

mam maxa 9 i mi nie otwiera, jakis blad...

uzywales standardowych kolorow czy cos innego do nich dodawales? nie znam sie nma mentalu:P

Napisano

No niestety max nie jest kompatybilny wstecz,nie otworzysz sceny z maxa 2010 w starszej wersji:(.Może sobie ściągnij triala 2010 ze strony autodesku.

Nic wielkiego nie robiłem z mentalem,tyle że go włączyłem i to wszystko;).Użyłem 2 standardowe światła omni z cieniami shadow map,dodałem im parametry hair,podkręciłem ustawienia cieni.Włoski są standardowe z hair'n'fur -tylko trochę kolorki,specular i parę innych ustawień zmieniłem;)

Napisano

eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/

szukałem w google ale nie moge znalesc czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow?

Napisano
czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow?

Nie.

eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/

Nie kombinuj za dużo,hair'n'fur to tylko efekt(2d-przy ustawieniu buffer) nakładany na gotowy render.Nie będzie wyglądał inaczej w innym rendererze.Możesz nawet scanline go wyrenderować i będzie to samo co mentalu czy vray.Problemem może być odpowiednie oświetlenie i cienie,ciężko czasem ustawić światła tak żeby i model i włosy ładnie wyglądały-dlatego nieraz lepiej wyrenderować osobno model,osobno włosy i cienie.Potem można to wszystko poskładać np.w photoshopie.

 

Można zmienić włosy z hair'n'fur w geometrie,albo splajny ale render będzie wooolny przy dużej ilości.W mental rayu jest jeszcze opcja mrprim -ale też wolno działa w porównaniu z buforem,można wyróbować dodatkowy shader dla kłaków mrprim-mu hair.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności