Gość kakaku Napisano 30 Lipiec 2009 Napisano 30 Lipiec 2009 http://img.epuls.pl/klubowe/811/811095_l/user/Cloud2.jpg chcialbym zrobic takie wlosy jak ma ten koles w linku. macie na to jakies patent? slyszalem o takiej metodzie ukadania splinow w taki ksztal i nadania im modyfikatora hair and fur. probowaniem, ale mi to nie wychodzi:P (pewnie cos zle robie...
mafida Napisano 30 Lipiec 2009 Napisano 30 Lipiec 2009 Modyfikator nakładasz na głowę a najlepiej na jakiś low poly obiekt pomocniczy a nie na spline.Dopiero w opcjach modyfikatora hair'n'fur w zakładce tools wybierasz recomb from splines i klikasz w swoje spline. Pozdrawiam:)
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 a wiesz moze jak zrobic aby wlos byl grubszy? prubuje w parametrs ale nie widze takiego ustawienia... chodzi mi o to aby kazdy pojedynczy wlos byl grubszy, bo ja renderuje to wszystko sie zlewa i nie widac pojedynczych wlosow
Tomala Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Ja tam dodaję h&f do spline'a, w tym wypadku wystarczy żeby były 2-3 spline'y zbiegające się ze sobą na końcu. Musisz znać kilka paramerów samego modyfikatora żeby to łądnie wyszło. Na początek rand scale będziesz musiał zmniejszyć i tip frizz żeby włosy bardziej podążały za spline'ami. Grubość włosa to root thickness(grubość na dole włosa u jego korzenia) i tip thickness(grubość jego końcówki) zwiększając oba parametry zwiększysz grubość włosa.
Temporal Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Tomala dobrze gada. Sam kiedys duzo czasu przysiedzialem przy maxowym hairze i z wlasnego doswiadczenia powiem ze wloski na spline'ach sa najlepsze i ma sie nad nimi najwieksza kontrole. Recomb from spline nie daje takiej kontroli jakby sie chcialo. Wazne jest by nie robic haira z jednego obiektu (wszystkie spliny zatachowane) lecz zrobi kilka oddzielnych obiektow fryzurki (przykladowo tutaj 10 splinow tworzacych jakis tam fryz na glowie tu kolejne 10 i z takich paczek ukladac calosc owlosienia).
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 ok jakos z forma sobie poradzilem ale one wygladaja... hm.. nijako... link: http://img508.imageshack.us/img508/583/wosy.jpg (nie smiac sie z twarzy to moja pierwsza:D) za realizm (np taki jak w linku z 1 postu) odpowiada ustawienie samego modyfikatora czy vraya?
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) Chi,chi Tomala masz racje-chyba mnie zaćmiło wczoraj bo sam tak robiłem ze splinami:).Pewnie się zasugerowałem kakaku bo napisał że na splinach nie działa:) PS.kakaku zajrzyj do maxowego helpa akurat hair'n fur jest tam bardzo dobrze opisane,nawet po samych obrazkach można dużo wyczaić:).A tu masz 5 częściowy video tutorial samego tfurcy plugina : EDIT:wyglądają nijako bo musisz się parametrami pobawić:)Napewno końcówki masz za grube(tip thickness zmniejsz),zajrzyj do zakładki tools w modyfikatorze-tam masz render settings a w środku opcje jakości,typ renderingu,możesz przypisac parametr hair properites do wybranych świateł(w opcjach wybranego światła pojawią się parametry kłaków-resolution i fuzz.DUŻO zależy od oświetlenia. Edytowane 31 Lipiec 2009 przez mafida
Tomala Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Na początek zajmij się ułożeniem samych włosów potem ustaw materiał i światło. Teraz włosy które zrobiłeś wyrastają wzdłuż linii prostej żeby rosły bardziej nieregularnie ustaw w multistrand count=1 i pobaw się czymś co ma root w nazwie, może root splay? nie pamiętam bo dawno maxa nie uruchamiałem ;) Co do samego renderu choć pewnie Ci jeszcze do niego daleko to bardzo duże znaczenie mają cienie. Zakładam że będziesz renderować w mentalu. Cienie typu raytraced renderują się cholernie długo i są nie najlepszej jakości bo wychodzą takie jakieś postrzępione. Najlepszy wybór to mental ray area shadows. Wtedy w opcjach takich cieni w ustawieniach światła zaznaczasz jeszcze coś takiego jak detailed shadows o ile dobrze pamiętam i wychodzą całkiem ładne miękkie cienie. Niestety o ile taki rodzaj cieni sprawdza się przy włosach to przy reszcie modeli już nie. I tutaj dochodzi kolejny problem czyli renderowanie włosów na osobnym passie i dołączanie ich do reszty sceny w photoshopie bla bla bla. Ale do tego jeszcze dojdziemy o ile wytrwasz ;) Najpierw poukładaj te włosy na głowie.
Matti Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 tez sie wlasnie zbieram do zrobienia wlosow dla modleu laski jakie robie, wiece pewnie tez bede tu czesto zagladal. Kazda pomoc sie przyda. W sumie przydalby sie watek podobny do "Renderow testowych.." tyle ze hair and furze bo racvzej sporo osob ma z tym problemy
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png ps. Tomala uzywam vraya :) dzieki za te opcje pomogly:) ps2. Mafida wiem ze duzo zalezy od swiatla ale ja w maxie jestem 2,5 miesiaca wiem tyle co nic:P Dzieki za podsuniecie tych opcji pobawie sie nimi:P ps3. Matti też tak uważam hair to duzy temat i duzo do nauki a trudno znalesc jakies lepsze tutki o tym :)
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 dzieki za szybkie odpowiedzi:) jakos to wyglada (ulozenie wlosow) ale mam jeden defekt ktorego nie rozumiem bo niby wlosy trzymaja sie splinow ale z jednej strony nie... http://img263.imageshack.us/img263/954/wosy.png Jeśli chodzi o to że się rozczapirzyły końcówki to odpowiadają za to opcje frizz tip,kink tip i tip splay-spróbuj zmniejszyć wartości którejś z nich powinno pomóc. Pozdr:)
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Może Ci odwrotnie splajny złapało-tam gdzie powinny być czubki włosów robią się korzenie i vice versa.Spróbuj zejść na stacku na editable spline,subobject spline zaznacz wszystkie splajny i kliknij reverse w opcjach.
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 pomoglo ale nadal jakby nie trzyma sie do konca splinow na koncu:P robie tak robie ok 5-6 arców attachuje je , make first na vertexy blizej glowy i na to hair, dobrze?
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Ja wolę robić jednego splajna,nadaje modyfikator hair,potem na subobject spline zaznaczam i kopiuje z wciśniętym shiftem-przy włączonym show end result-mam podgląd na żywo i wiem czy nie pomieszałem kolejności splajnów.Możliwe że właśnie masz kolejność pokręconą-kłaki się tworzą między splinami np.1-3-2 zamiast 1-2-3.Spróbuj zjechać jeszcze parametr random scale do 0 w general parameters.U mnie sę trzymają czubka jak na klej;)
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 sprobuje w ten sposob co podales tylko co to ten show and result?:P
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Show end result -pokazuje efekt działania modyfikatora nawet jeśli jesteś niżej na stacku.
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 weldowales tamte vertechy z ostatniego posta?:P
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 Cha,cha:D -nie da się zweldować trzech vertexów końcowych 3 splajnów:)
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) omg wiem :D bo probowalem ale na poczatku widzialem tam 2 spliny nie wiem dlaczego xD ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P Edytowane 31 Lipiec 2009 przez kakaku
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) ps. nie wskazana jest edycja splinow po nalozeniu hair?:P Chie,chie dlaczemu?Ja tam edytuje po nałożeniu i żadnych problemów nie zauważyłem:) Ps.jakbyś 2 spliny zweldował to by został 1 i włoski by znikły:) Edytowane 31 Lipiec 2009 przez mafida
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 tzn chodzi mi o zwykle przemieszczanie wertexow...:P bo u mnie nicy normalnie mozna je przesowac ale wlosy zostaja jakby nie szly razem z vertexami :P nie wiem o co chodzi
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) U mnie się włoski ruszają jak vertexy przesuwam.Albo coś nie tak zrobiłeś,albo masz za dużo włosków w viewporcie i komp nie wyrabia albo cuś innego.W każdym razie powinny się zmieniać jak ruszasz vertexy:) Edytowane 31 Lipiec 2009 przez mafida
Gość kakaku Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 pewnie taka le to juz jutro pokombinuje bo dzisiaj i tak juz duzo w tym siedzialem:P oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P ps . dzieki za wszystkie odpowiedzi:)
mafida Napisano 31 Lipiec 2009 Napisano 31 Lipiec 2009 (edytowane) oto moje wypociny :D http://img505.imageshack.us/i/cloudx.jpg/ co mozna jeszcze w nich pozmieniac? bo troche za bardzo przeswituja...:P Będę okrutny wszystko można poprawić;) Edit:dobra,dobra spróbuj zmniejszyć occluded ambience w zakładce material parameters,powinny być mniej przeżroczyste:) Pozdrawiam:) Edytowane 31 Lipiec 2009 przez mafida
Tomala Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 Ale się wystraszyłem ... :D Spróbuj po prostu zrobić te kosmyki gęstszymi, zwiększ grubość włosów i/lub ich ilość tak żeby pojedynczy kosmyk nie był taki rzadki. Ponieważ włosy w tym przypadku są niemal proste więc możesz zaoszczędzić na segmentach i powiedzmy 10 zamiast standardowych 45 powinno wystarczyć. Nie wiem czy to będzie miało dostrzegalny wpływ na długość renderu ale warto spróbować.
Gość kakaku Napisano 1 Sierpień 2009 Napisano 1 Sierpień 2009 zastosowane do zalecen i oto efekt włala :D http://img38.imageshack.us/img38/8950/cloudpolepszony.jpg choc jest lepiej to mysle ze wiecej jednak segmentow potrzeba:P
mafida Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 No narazie nie wygląda za bardzo jak włosy:)Spróbuj się bardziej na oryginale wzorować-kopiowanie cudzych dzieł to najlepsza nauka;)
Gość kakaku Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 wiem ze kopiowanie ti najlepszy sposob nauki bo sam to robilem juz z kilkoma pracami:D tylko ze jak powiekszam włosy to ich materiał jest jakis lipny i wygladaja strasznie. da rade zrobic w vrayu materiał włosów i przypisac go tym moim?
mafida Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 (edytowane) Cha,nie znam vraya,za moich czasów takich wynalazków nie było;).Ja bym mentalem się pobawił jeśli chodzi o kłaki.Masz w załączniku na szybko spróbowałem zrobić coś w tym stylu co pokazałeś. EDIT:Blach :P zapomniałem dorzucić zipa,masz jak chcesz scenkę z moimi kłakami(MAX2010) Edytowane 2 Sierpień 2009 przez mafida
Gość kakaku Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 mam maxa 9 i mi nie otwiera, jakis blad... uzywales standardowych kolorow czy cos innego do nich dodawales? nie znam sie nma mentalu:P
mafida Napisano 2 Sierpień 2009 Napisano 2 Sierpień 2009 No niestety max nie jest kompatybilny wstecz,nie otworzysz sceny z maxa 2010 w starszej wersji:(.Może sobie ściągnij triala 2010 ze strony autodesku. Nic wielkiego nie robiłem z mentalem,tyle że go włączyłem i to wszystko;).Użyłem 2 standardowe światła omni z cieniami shadow map,dodałem im parametry hair,podkręciłem ustawienia cieni.Włoski są standardowe z hair'n'fur -tylko trochę kolorki,specular i parę innych ustawień zmieniłem;)
Gość kakaku Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/ szukałem w google ale nie moge znalesc czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow?
mafida Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 czy vrayfur da sie ustawic tak jak hair and fur wedlug splinow? Nie. eh... podobno vray nie nadaje sie do hair and fur:/ ma swoje vrayfur i nic sie nie da zrobic:/ Nie kombinuj za dużo,hair'n'fur to tylko efekt(2d-przy ustawieniu buffer) nakładany na gotowy render.Nie będzie wyglądał inaczej w innym rendererze.Możesz nawet scanline go wyrenderować i będzie to samo co mentalu czy vray.Problemem może być odpowiednie oświetlenie i cienie,ciężko czasem ustawić światła tak żeby i model i włosy ładnie wyglądały-dlatego nieraz lepiej wyrenderować osobno model,osobno włosy i cienie.Potem można to wszystko poskładać np.w photoshopie. Można zmienić włosy z hair'n'fur w geometrie,albo splajny ale render będzie wooolny przy dużej ilości.W mental rayu jest jeszcze opcja mrprim -ale też wolno działa w porównaniu z buforem,można wyróbować dodatkowy shader dla kłaków mrprim-mu hair.
Rekomendowane odpowiedzi