Posted August 1, 200915 yr walcze z kolami zebatymi. mam pewnego rodzaju skrzynie biegow. czy da sie jakos ja zriggowac, by dzialala poprawnie? zeby wszystko sie w miare zazebialo, i jedno kolo zebate oddzialywalo na drugie. wolalbym to zrobic w miare fizycznie. mam tutaj 3ds max 2009 design. mam w zalaczniku taki prosty przyklad. jak to zrobic? da sie reaktorem? a moze jest jakis plug in? pozdrawiam, leto A. ps. znalzlem taka animacje na youtube. http://www.youtube.com/watch?v=oXT2hn7juFE jak ten facet to zrobil? w sumie napisal ze wszystko z wire parameters, tylko jaki wzory wklepal? Edited August 1, 200915 yr by duke_leto_2
August 2, 200915 yr moze to pomoze. http://area.autodesk.com/tutorials/walschaert_valve_gear widzialem gdzie dokladnie to o co ci chodzi ale nie wiem gdzie to bylo.
August 10, 200915 yr kontroler expression sie kłania 2PIr -obwód koła, stąd wiesz jaka to przekładnia 10 minutek roboty.. :-) tu zasysaj http://www.raddosny.ovh.org/kolka.max max 2009 tym duzym obracasz te małe samo rteaguje, jak zmienisz promienie tez bedzie działac milej zabawy pozdr ...a jak to zrobisz w wireparameters to bedzie dzialac w dwuch kierunkach :)
August 10, 200915 yr http://www.raddosny.ovh.org/kolka2.max masz z zebatkami, jak zmienisz promien jednego czy drugiego cylindra to zembatki sie dopasują zmieniaj tylko te cylindry i tym duzym kręć pozdr http://www.raddosny.ovh.org/kolka3.max -najprosciej co mi przychodzi do glowy,piwot dopasowac do srodkowej zebatki, albo zrobic to poprzez dummy. mozna by pokombinowac ze skryptami, zalezy do czego to potrzebujesz... a i żeby to dokladnie dzialalo to trzeba precyzyjniej wyliczyc ilosc zebow i dopiero na tej podstawie dobrac srednice ja zrobilem odwrotnie dlatego jest maly blad, pozdr Edited August 10, 200915 yr by radekD
August 14, 200915 yr Author ciezka sprawa z tymi kolami zebatymi, szkoda radek ze mieszkasz na drugim koncu polski, to bym sie na korepetycje zapisal. ja tutaj z trojmiasta raczej.. narazie poszedlem do matematyka po wzory, bede raczej recznie animowal, bo to planetarna skrzynia biegow 5 biegowa.. jak bede mial wzory to sie podziele tutaj na forum.. chociaz dla was pewnie to nic trudnego.. jak znajde czas bede sie staral zrozumiec kontroler expression i wire parameters bardziej. i ten attibute holder, ktory wogole nie wiem do czego jest.. czytalem w helpie o nim, ale tam pisali zeby najpierw nauczyc sie wire parameters.. ps.radek swietna strona "raddosny.ovh.org". jak ty zes robisz te prezentacje interaktywne? kiedys robilem takie podobne rzeczy w quest 3d.. ale to za drogi soft jak dla mnie, narazie..
August 14, 200915 yr ciezka sprawa z tymi kolami zebatymi, szkoda radek ze mieszkasz na drugim koncu polski, to bym sie na korepetycje zapisal. ja tutaj z trojmiasta raczej.. Jak masz chwile to wpadnij do Gdyni, do Pomorskiego Parku Naukowo Technologicznego to ci wszystko wytlumacze, jakby co telefon na mojej stronce, email tez
August 14, 200915 yr Author ee przeciez ja w parku mam biuro... fmd3d Edited August 14, 200915 yr by duke_leto_2
August 14, 200915 yr ee przeciez ja w parku mam biuro... fmd3d he,he to zajdz do InteliWISE, pomieszczenie C12, zapytaj o Vikinga, dzisiaj jestem do 16:00 wiec zapraszam od poniedzialku, chyba ze wlasnie czytasz forum i masz wolne 15 minut :D
August 14, 200915 yr ...ps.radek swietna strona "raddosny.ovh.org". jak ty zes robisz te prezentacje interaktywne? kiedys robilem takie podobne rzeczy w quest 3d.. ale to za drogi soft jak dla mnie, narazie.. Dzieki :) choc to tylko bez żadnej obrobki wrzucone a soft darmowy CULT3D, plugin do maxa znajdziesz i mozesz eksportowac geometrie z maxa, a dodawanie interaktywnosci do modeli banalne jak przelecisz tutki to bedziesz ekspertem :), lepszy (jak dla mnie) do prezentacji tego typu jest DIRECTOR, ale tam trzeba sie juz znac na pisaniu skryptow w lingo, ale jak ja sie nauczylem to kazdy moze :).. pozdrawiam
August 15, 200915 yr Tu na forum - można znaleźć wątki o Shockwave 3d dla Directora - sprzed kilku lat. Ogólnie bardzo fajny format, chociaż ma limit co do ilości świateł (4) itp.
August 22, 200915 yr Author moj matematyk pojechal gdzies na wakacje.. nie wiem co z nim.. sam jestem na uropie, w parku bede od wrzesnia pewnie.. ale rozkumalem mniej wiecej jak to sie robi, z tego co podeslal radekD. dziekuje tobie bardzo. ale z tym mechanizmem planetarnym co go zrobiles radekD. z ta zewnetrzna zebatka, jest chyba nie ze wzoru zriggowana, tylko podanym parametrem. a moze sie mysle.. znalazlem wzory na wikipedii.. ale nie moge rozgrysc co oznaczaja oznaczenia "i" oraz "z" http://pl.wikipedia.org/wiki/Przekładnia_obiegowa leto A.
August 22, 200915 yr i - to przekladnia, wspolczynnik przenoszenia (mocy, predkosci obrotowej etc ) a wszystkie z'ty to ilosci zebatek (przy zalozeniu ze w calym ukladzie wszystkie zabki sa identycznych rozmiarow - wynika to ze wzorow na obwod)
September 2, 200915 yr Author w zalaczniku scena, wzory sa wprowadzone dla satelit, i pierscieni jako expression controller. jako stale wprowadzone sa liczby zebow.
Create an account or sign in to comment