Napisano 1 Sierpień 200915 l walcze z kolami zebatymi. mam pewnego rodzaju skrzynie biegow. czy da sie jakos ja zriggowac, by dzialala poprawnie? zeby wszystko sie w miare zazebialo, i jedno kolo zebate oddzialywalo na drugie. wolalbym to zrobic w miare fizycznie. mam tutaj 3ds max 2009 design. mam w zalaczniku taki prosty przyklad. jak to zrobic? da sie reaktorem? a moze jest jakis plug in? pozdrawiam, leto A. ps. znalzlem taka animacje na youtube. http://www.youtube.com/watch?v=oXT2hn7juFE jak ten facet to zrobil? w sumie napisal ze wszystko z wire parameters, tylko jaki wzory wklepal? Edytowane 1 Sierpień 200915 l przez duke_leto_2
Napisano 2 Sierpień 200915 l moze to pomoze. http://area.autodesk.com/tutorials/walschaert_valve_gear widzialem gdzie dokladnie to o co ci chodzi ale nie wiem gdzie to bylo.
Napisano 10 Sierpień 200915 l kontroler expression sie kłania 2PIr -obwód koła, stąd wiesz jaka to przekładnia 10 minutek roboty.. :-) tu zasysaj http://www.raddosny.ovh.org/kolka.max max 2009 tym duzym obracasz te małe samo rteaguje, jak zmienisz promienie tez bedzie działac milej zabawy pozdr ...a jak to zrobisz w wireparameters to bedzie dzialac w dwuch kierunkach :)
Napisano 10 Sierpień 200915 l http://www.raddosny.ovh.org/kolka2.max masz z zebatkami, jak zmienisz promien jednego czy drugiego cylindra to zembatki sie dopasują zmieniaj tylko te cylindry i tym duzym kręć pozdr http://www.raddosny.ovh.org/kolka3.max -najprosciej co mi przychodzi do glowy,piwot dopasowac do srodkowej zebatki, albo zrobic to poprzez dummy. mozna by pokombinowac ze skryptami, zalezy do czego to potrzebujesz... a i żeby to dokladnie dzialalo to trzeba precyzyjniej wyliczyc ilosc zebow i dopiero na tej podstawie dobrac srednice ja zrobilem odwrotnie dlatego jest maly blad, pozdr Edytowane 10 Sierpień 200915 l przez radekD
Napisano 14 Sierpień 200915 l Autor ciezka sprawa z tymi kolami zebatymi, szkoda radek ze mieszkasz na drugim koncu polski, to bym sie na korepetycje zapisal. ja tutaj z trojmiasta raczej.. narazie poszedlem do matematyka po wzory, bede raczej recznie animowal, bo to planetarna skrzynia biegow 5 biegowa.. jak bede mial wzory to sie podziele tutaj na forum.. chociaz dla was pewnie to nic trudnego.. jak znajde czas bede sie staral zrozumiec kontroler expression i wire parameters bardziej. i ten attibute holder, ktory wogole nie wiem do czego jest.. czytalem w helpie o nim, ale tam pisali zeby najpierw nauczyc sie wire parameters.. ps.radek swietna strona "raddosny.ovh.org". jak ty zes robisz te prezentacje interaktywne? kiedys robilem takie podobne rzeczy w quest 3d.. ale to za drogi soft jak dla mnie, narazie..
Napisano 14 Sierpień 200915 l duke_leto_2 napisał: ciezka sprawa z tymi kolami zebatymi, szkoda radek ze mieszkasz na drugim koncu polski, to bym sie na korepetycje zapisal. ja tutaj z trojmiasta raczej.. Jak masz chwile to wpadnij do Gdyni, do Pomorskiego Parku Naukowo Technologicznego to ci wszystko wytlumacze, jakby co telefon na mojej stronce, email tez
Napisano 14 Sierpień 200915 l Autor ee przeciez ja w parku mam biuro... fmd3d Edytowane 14 Sierpień 200915 l przez duke_leto_2
Napisano 14 Sierpień 200915 l duke_leto_2 napisał: ee przeciez ja w parku mam biuro... fmd3d he,he to zajdz do InteliWISE, pomieszczenie C12, zapytaj o Vikinga, dzisiaj jestem do 16:00 wiec zapraszam od poniedzialku, chyba ze wlasnie czytasz forum i masz wolne 15 minut :D
Napisano 14 Sierpień 200915 l duke_leto_2 napisał: ...ps.radek swietna strona "raddosny.ovh.org". jak ty zes robisz te prezentacje interaktywne? kiedys robilem takie podobne rzeczy w quest 3d.. ale to za drogi soft jak dla mnie, narazie.. Dzieki :) choc to tylko bez żadnej obrobki wrzucone a soft darmowy CULT3D, plugin do maxa znajdziesz i mozesz eksportowac geometrie z maxa, a dodawanie interaktywnosci do modeli banalne jak przelecisz tutki to bedziesz ekspertem :), lepszy (jak dla mnie) do prezentacji tego typu jest DIRECTOR, ale tam trzeba sie juz znac na pisaniu skryptow w lingo, ale jak ja sie nauczylem to kazdy moze :).. pozdrawiam
Napisano 15 Sierpień 200915 l Tu na forum - można znaleźć wątki o Shockwave 3d dla Directora - sprzed kilku lat. Ogólnie bardzo fajny format, chociaż ma limit co do ilości świateł (4) itp.
Napisano 22 Sierpień 200915 l Autor moj matematyk pojechal gdzies na wakacje.. nie wiem co z nim.. sam jestem na uropie, w parku bede od wrzesnia pewnie.. ale rozkumalem mniej wiecej jak to sie robi, z tego co podeslal radekD. dziekuje tobie bardzo. ale z tym mechanizmem planetarnym co go zrobiles radekD. z ta zewnetrzna zebatka, jest chyba nie ze wzoru zriggowana, tylko podanym parametrem. a moze sie mysle.. znalazlem wzory na wikipedii.. ale nie moge rozgrysc co oznaczaja oznaczenia "i" oraz "z" http://pl.wikipedia.org/wiki/Przekładnia_obiegowa leto A.
Napisano 22 Sierpień 200915 l i - to przekladnia, wspolczynnik przenoszenia (mocy, predkosci obrotowej etc ) a wszystkie z'ty to ilosci zebatek (przy zalozeniu ze w calym ukladzie wszystkie zabki sa identycznych rozmiarow - wynika to ze wzorow na obwod)
Napisano 2 Wrzesień 200915 l Autor w zalaczniku scena, wzory sa wprowadzone dla satelit, i pierscieni jako expression controller. jako stale wprowadzone sa liczby zebow.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto