Posted August 6, 200915 yr Postanowiłem sobie kiedyś, że tego "projektu" nie pokażę publice, dopóki nie skończę wszystkiego, jednak coś mi się odwidziało. Jest to moja pierwsza poważniejsza praca zrobiona kiedykolwiek. Dłubię w tym już baaaardzo długo, wtedy kiedy mam czas lub ochotę, tzn dość rzadko :/ bywało tak, że czołg powstawał z prędkością jednej śrubki na 2 miesiące (dosłownie). A pomyślałem, że może coś doradzicie w kwestii tekstur. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wiele elementów troszkę odbiega od oryginału, jest to spowodowane tym, że miałem 3 wersje szkiców :/ oraz moim początkowo małym doświadczeniem z 3D. Poza tym nie było moim zamysłem tworzenie wiernej kopii. Dlatego też, z tego względu, że już mam dość siedzenia nad tym i chciałbym to wreszcie skończyć, to nie mam raczej zamiaru robić żadnych większych zmian w modelu. Model mam zamiar umieścić w grze, dlatego niektóre szczegóły posłużą mi tylko do wypalenia tekstury na płaskiej powierzchni. Jeszcze jedno, proszę nie zjedźcie mnie za bardzo bo się zniechęcę :P Edited August 6, 200915 yr by Mr. J
August 6, 200915 yr uwazam ze w lowpoly te najmniej wazne detale powinny sie znalesc w teksturach zeby rzeczywisice wyszlo lowpoly
August 6, 200915 yr Author siatki chyba nie pokazę, bo jest hmm troszkę niezbyt optymalnie rozłożona, dzisiaj, bogatszy o doswiadczenia, zrobiłbym to inaczej, ale tak jak mówiłem, model pochodzi z początkowych etapów poznawania maxa, a przerabiać modelu już nie mam zamiaru, bo musiałbym to robić drugie tyle czasu który poswieciłem na ten model. :P:P Jak wspomniałem, część detali z dachu wieży oraz przodu i z tyłu tanka, zrobiłem tylko po to, żeby je umiescic na teksturze i tylko na niej bedą one widoczne. Tak więc jest 13 500 trisów na ten moment, najwięcej pochłonęły koła, których jest 48 + 2 napedowe + 2 napinajace, byc moze trochę je zubożę bo i tak są zakryte w większosci Więc tak przy okazji, może ktoś podpowie sposób na zrobienie fajnie wyglądającego efektu łuszczącej się farby na krawędziach, bo tylko wiedza na ten temat jest mi do szczęścia potrzebna :)
August 7, 200915 yr z tego co sie orientuje, to aby osiągnąć taki efekt musisz po prostu na krawędziach textury 'pojeździć' pędzlem w photoshopie. Widziałem gdziś niedawno tutka w necie na ten tamat... EDIT: http://www.game-artist.net/forums/spotlight-articles/42-tutorial-hard-surface-texture-painting.html to chyba to ;) Edited August 8, 200915 yr by ResonicX
August 17, 200915 yr yooo ogólnie to następnym razem daj troszkę większe rendery oraz tło jakieś np jasno szare lub białe a model ciemno szary i oświetlenie zmniejsz bo wszytko się zlewa. Co do detalu to nie wydaje mi sie przesadzony w końcu obecny sprzęt myślę, że spokojnie dałby sobie radę z takimi modelami w grach. Najwyżej ten łańcuch z tyłu wywalić i w zamian dać zagiety kawałek uformowanego boxa a na to texturke łańcucha lub coś w podobie. Reszta to dobra texturka i będzie git ;p pozdrawiam. aa i temat możesz wrzucić do działu - Game Art
August 17, 200915 yr Nastepnym razem daj jakiekolwiek podloze, bo swiatlo nie ma sie od czego odbijac, dlatego tak dziwnie przejarane wychodzi...
Create an account or sign in to comment