Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam taki oto problem:

wymodelowalem model czlowieka, zrobilem pelny rig, animacja juz prawie gotowa, ale chce uzyskac realistyczny efekt odciskania sie opuszkow palcow na obiekcie, to zaczy przy złapaniu za oiekt opuszki się spłaszczają. oraz kolejy problem: gdy palcami naciska na przedramie cialo sie wgniata.

Czy juz moze ktos spotkal sie z takim problememM

Bardzo prosze o pomoc.

Pozdr.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myśle, że najłatwiej uzyskać takie efekty przez morphing

Napisano
  • Autor

czesc.

Mysle ze przez morfing bedzie ciezko dopasowac sile nacisku dloni do odciskania sie np przedramienia.

Napisano

dobrze prawisz as.. Pixar na potrzeby ratatuja opracował taki system odkształceń bazujący na soft bodies..(opuszki szczurka zamkniętego w słoiku itp...) można by ich podpytać ;) :D

Napisano

Z serii "pomysly niesprawdzone w praktyce" - pewnie da sie to zalatwic Softimage'owym ICE. Sporo bylo przykladow wlasnie oddzialywania na siebie obiektow (kule toczace sie po sniegu itd.).

Napisano

Morfy pod ujęcie. System taki jak robili w Pixarze to z tak średnio pół roku roboty doświadczonego TD (jeśli nie więcej). No chyba że masz tyle doświadczenia i czasu. I jak zwykle zależy ile razy to wykorzystujesz, jak to widać w kamerze i takie tam standardowe pytania.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi.

Widzę, że to nie będzie taka prosta sprawa i to pewnie dla tego nie widać takiego efektu w amatorskich animacjach:). Na razie chyba morphem załatwię sprawę, będzie najprościej.

Napisano

na poczatek przyczep deformery do kazdego opuszka i podczep pod skina, zeby wystartowac powinno wystarczyc, przynajmniej zeby nie bylo takiej kichy ze obiekty sie przetna przy zetknieciu,

jak dobrze zeskalujesz gizmo zeby zamiast sfery miec sferoide (splaszczona w jednym kierunku) to efekt powinien byc zadowalajacy - co ci to daje? swiety spokoj, deformery podczep pod kosci sterujace palcami (zwykly link) beda pojawiac sie tam gdzie trzeba - a moment wywierania nacisku zanimujesz sobie juz recznie, zamiast deformera/deflectora mozesz tez dac zwykly modyfikator FFD 3x3x3 powinien wystarczyc - zrobisz zobie morpha punktu srodkowego, podepniesz pod suwak, sklonujesz dla kazdego opuszka i powinno zalatwic sprawe

 

moment zetkniecia palcow z przedramieniem czy odzieza... no coz :D mozna zalatwic podobnie, zamist symulowac ubrania czy softbodies, prosty ffd zalatwi ci sprawe - zanimujesz recznie ruch vertexa lub zrobisz sobie morpha na suwaku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.