Ferdkowaty Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 Witam, Mam taki oto problem: wymodelowalem model czlowieka, zrobilem pelny rig, animacja juz prawie gotowa, ale chce uzyskac realistyczny efekt odciskania sie opuszkow palcow na obiekcie, to zaczy przy złapaniu za oiekt opuszki się spłaszczają. oraz kolejy problem: gdy palcami naciska na przedramie cialo sie wgniata. Czy juz moze ktos spotkal sie z takim problememM Bardzo prosze o pomoc. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waza Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 Myśle, że najłatwiej uzyskać takie efekty przez morphing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferdkowaty Napisano 10 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2009 czesc. Mysle ze przez morfing bedzie ciezko dopasowac sile nacisku dloni do odciskania sie np przedramienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 Displacement :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 dobrze prawisz as.. Pixar na potrzeby ratatuja opracował taki system odkształceń bazujący na soft bodies..(opuszki szczurka zamkniętego w słoiku itp...) można by ich podpytać ;) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 Z serii "pomysly niesprawdzone w praktyce" - pewnie da sie to zalatwic Softimage'owym ICE. Sporo bylo przykladow wlasnie oddzialywania na siebie obiektow (kule toczace sie po sniegu itd.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hrydek Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 Morfy pod ujęcie. System taki jak robili w Pixarze to z tak średnio pół roku roboty doświadczonego TD (jeśli nie więcej). No chyba że masz tyle doświadczenia i czasu. I jak zwykle zależy ile razy to wykorzystujesz, jak to widać w kamerze i takie tam standardowe pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferdkowaty Napisano 10 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2009 Dzięki za odpowiedzi. Widzę, że to nie będzie taka prosta sprawa i to pewnie dla tego nie widać takiego efektu w amatorskich animacjach:). Na razie chyba morphem załatwię sprawę, będzie najprościej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 10 Sierpień 2009 Share Napisano 10 Sierpień 2009 na poczatek przyczep deformery do kazdego opuszka i podczep pod skina, zeby wystartowac powinno wystarczyc, przynajmniej zeby nie bylo takiej kichy ze obiekty sie przetna przy zetknieciu, jak dobrze zeskalujesz gizmo zeby zamiast sfery miec sferoide (splaszczona w jednym kierunku) to efekt powinien byc zadowalajacy - co ci to daje? swiety spokoj, deformery podczep pod kosci sterujace palcami (zwykly link) beda pojawiac sie tam gdzie trzeba - a moment wywierania nacisku zanimujesz sobie juz recznie, zamiast deformera/deflectora mozesz tez dac zwykly modyfikator FFD 3x3x3 powinien wystarczyc - zrobisz zobie morpha punktu srodkowego, podepniesz pod suwak, sklonujesz dla kazdego opuszka i powinno zalatwic sprawe moment zetkniecia palcow z przedramieniem czy odzieza... no coz :D mozna zalatwic podobnie, zamist symulowac ubrania czy softbodies, prosty ffd zalatwi ci sprawe - zanimujesz recznie ruch vertexa lub zrobisz sobie morpha na suwaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się