Skocz do zawartości

Sky i wyżłobienia w kolumnie


gumis

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa problemy i liczę na waszą pomoc.

 

Po pierwsze, jak stworzyć niebo w maksie. Nie chodzi mi tutaj o stworzenia panoramy, potrzebuje sferycznego nieba. Parę dni temu miałem styczność z bryce, tam było coś takiego jak SkyLab,wiecie może jak uzyskam taki efekt? Myślałem o stworzeniu nad sceną kuli, usunięcia jej wnętrza i pokryciu jej wewnętrznych polygonów teksturką. Ale jakoś mi to nie wychodzi. Jestem zielony w grafice, tak 3d jak i 2d, więc byłbym wdzięczny za pomoc ;-)

 

Teraz druga sprawa, jak zobić takie żłobienia w kolumnie?

 

k1.jpg

 

da się to jakoś szybko zrobić, raczej wiem, że można to zrobić przez przezstawianie vertexów, ale sądze, że znacie pewnie szybszy sposób.

 

Gumiś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wielkie dzięki ;-)

 

Render w standardowym maxa, to chyba mental jest, tak?

 

Dobra, mam ustawionego mentala ;-)

Tyle, że nadal nic ze sky związanego nie widzę. Możesz naprowadzić? Chyba sobie odpuszczę zabawę z grafiką :D

 

Mam coś takiego jak environment map, chyba to się sprawdzi ;-)

Edytowane przez gumis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumisiu drogi :)

zapuszczasz sie na za głębokie wody dla Ciebie :)

niebo - najprościej wrzucić mapkę HDRI w odpowiednie sloty (to już zależy od silknika)

taka mapa zapewnia ralistyczne oświetlenie IBL i odbicia w scenie + tło które jest z tym spójne

 

jak zrobić kolumnę? taki efekt można osiągnąć modelując zarys kolumny za pomocą polymodeling a potem wyrzeźbić (sculpting) w Zbrush czy Modo. można potem wygenerować mapę displace i nałożyć na model low poly. Mapa DISP załatwi te wszystkie "rzeźbienia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolumną sobie poradziłem. Efekt nie powala, ale jest odpowiedni jak na moje potrzeby.

 

Co do głębokich wód, trzy dni temu zacząłem używać bryce 5. Wczoraj stwierdziłem, że jest on bardzo ograniczony. Nie mówiąc już, że posiada bardzo znikome możliwości modelingu (jedynie operacje boolowskie). Mogłem jeszcze używać blendera, ale ten okropny interfejs mnie odrzuca. Więc wybrałem maksa. Na razie wersja próbna, za 4 tygodnie zastanowię się nad kupnem. Chyba, że wskażesz mi program pomiędzy bryce a maxem. ;-)

 

btw. dzięki za odpowiedź ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumis

żartujesz...

wiesz ile max kosztuje? Albo śpisz na grubej walizce z $$$ albo jesteś nieuświadomiony. Taki soft musi na siebie zarabiać, a umiejętności trzeba niemało żeby go opanować.

 

Co do Bryce to nie nigdy go nie używałem więc się nie wypowiem :) ale nie porzypominam sobie żebym kiedykolwiek wiedzial pracę w nim wykonaną. Najczęściej Max, Maya, Xsi, Blender.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumis

żartujesz...

wiesz ile max kosztuje? Albo śpisz na grubej walizce z $$$ albo jesteś nieuświadomiony. Taki soft musi na siebie zarabiać, a umiejętności trzeba niemało żeby go opanować.

 

Co do Bryce to nie nigdy go nie używałem więc się nie wypowiem :) ale nie porzypominam sobie żebym kiedykolwiek wiedzial pracę w nim wykonaną. Najczęściej Max, Maya, Xsi, Blender.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem uświadomiony ;-) Akurat soft zalicza się do mojego "stypendium", więc to nie problem. Zresztą nie widzę powodów, aby przedstawiać Tobie czy innym użytkownikom forum powodów dla których bawię się z maxem.

Edytowane przez gumis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności