Napisano 13 Sierpień 200915 l Mam dwa problemy i liczę na waszą pomoc. Po pierwsze, jak stworzyć niebo w maksie. Nie chodzi mi tutaj o stworzenia panoramy, potrzebuje sferycznego nieba. Parę dni temu miałem styczność z bryce, tam było coś takiego jak SkyLab,wiecie może jak uzyskam taki efekt? Myślałem o stworzeniu nad sceną kuli, usunięcia jej wnętrza i pokryciu jej wewnętrznych polygonów teksturką. Ale jakoś mi to nie wychodzi. Jestem zielony w grafice, tak 3d jak i 2d, więc byłbym wdzięczny za pomoc ;-) Teraz druga sprawa, jak zobić takie żłobienia w kolumnie? da się to jakoś szybko zrobić, raczej wiem, że można to zrobić przez przezstawianie vertexów, ale sądze, że znacie pewnie szybszy sposób. Gumiś
Napisano 13 Sierpień 200915 l Tutaj masz video tutoriala jak zrobić kolumnę - powinien pomóc: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/making_a_pillar/pillar01.php Co do reszty nie pomogę, bo sam jestem jeszcze początkującym. :)
Napisano 13 Sierpień 200915 l Zależy w czym chcesz to wyrenderować. Jednak większość rendererów posiada systemy Sun & Sky. Z tych popularniejszych na pewno Vray i MentalRay.
Napisano 13 Sierpień 200915 l Autor Wielkie dzięki ;-) Render w standardowym maxa, to chyba mental jest, tak? Dobra, mam ustawionego mentala ;-) Tyle, że nadal nic ze sky związanego nie widzę. Możesz naprowadzić? Chyba sobie odpuszczę zabawę z grafiką :D Mam coś takiego jak environment map, chyba to się sprawdzi ;-) Edytowane 13 Sierpień 200915 l przez gumis
Napisano 13 Sierpień 200915 l Standardowy jest scanline. Musisz przełączyć na mentalray'a. I ustawić go jako domyślny silnik renderujący (opcjonalnie). :) F10 -> Zakładka Common -> Assign Renderer (na dole)
Napisano 13 Sierpień 200915 l gumisiu drogi :) zapuszczasz sie na za głębokie wody dla Ciebie :) niebo - najprościej wrzucić mapkę HDRI w odpowiednie sloty (to już zależy od silknika) taka mapa zapewnia ralistyczne oświetlenie IBL i odbicia w scenie + tło które jest z tym spójne jak zrobić kolumnę? taki efekt można osiągnąć modelując zarys kolumny za pomocą polymodeling a potem wyrzeźbić (sculpting) w Zbrush czy Modo. można potem wygenerować mapę displace i nałożyć na model low poly. Mapa DISP załatwi te wszystkie "rzeźbienia"
Napisano 13 Sierpień 200915 l Autor Z kolumną sobie poradziłem. Efekt nie powala, ale jest odpowiedni jak na moje potrzeby. Co do głębokich wód, trzy dni temu zacząłem używać bryce 5. Wczoraj stwierdziłem, że jest on bardzo ograniczony. Nie mówiąc już, że posiada bardzo znikome możliwości modelingu (jedynie operacje boolowskie). Mogłem jeszcze używać blendera, ale ten okropny interfejs mnie odrzuca. Więc wybrałem maksa. Na razie wersja próbna, za 4 tygodnie zastanowię się nad kupnem. Chyba, że wskażesz mi program pomiędzy bryce a maxem. ;-) btw. dzięki za odpowiedź ;-)
Napisano 14 Sierpień 200915 l gumis żartujesz... wiesz ile max kosztuje? Albo śpisz na grubej walizce z $$$ albo jesteś nieuświadomiony. Taki soft musi na siebie zarabiać, a umiejętności trzeba niemało żeby go opanować. Co do Bryce to nie nigdy go nie używałem więc się nie wypowiem :) ale nie porzypominam sobie żebym kiedykolwiek wiedzial pracę w nim wykonaną. Najczęściej Max, Maya, Xsi, Blender.
Napisano 14 Sierpień 200915 l gumis żartujesz... wiesz ile max kosztuje? Albo śpisz na grubej walizce z $$$ albo jesteś nieuświadomiony. Taki soft musi na siebie zarabiać, a umiejętności trzeba niemało żeby go opanować. Co do Bryce to nie nigdy go nie używałem więc się nie wypowiem :) ale nie porzypominam sobie żebym kiedykolwiek wiedzial pracę w nim wykonaną. Najczęściej Max, Maya, Xsi, Blender.
Napisano 14 Sierpień 200915 l Autor Jestem uświadomiony ;-) Akurat soft zalicza się do mojego "stypendium", więc to nie problem. Zresztą nie widzę powodów, aby przedstawiać Tobie czy innym użytkownikom forum powodów dla których bawię się z maxem. Edytowane 14 Sierpień 200915 l przez gumis
Napisano 14 Sierpień 200915 l jak jesteś studentem to kupisz maxa za 1000ojro więc przy dzisiejszym kursie to troche pona 4 tysiace zł. Chyba nie tak źle.