Skocz do zawartości

Jak zrobić realistyczną teksturę twarzy?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym zrobić jakąś w miarę dobrą teksturkę twarzy i nie za bardzo wiem jak - czy w photoshopie, czy poprzez UVW Unwrap, czy może jeszcze czymś innym...

 

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Podstawowe pytanie. Umiesz narysowac twarz? Jesli tak to w Photoshopie jesli nie to zajrzyj na m2. Tam masz opisany proces robienia twarzy bazowymi mapami maxa.

Napisano

Umiem narysować, jednak brak tabletu uniemożliwia narysowanie tej twarzy na kompie! :-(

...m2??? co to jest?

Napisano

hmm dolaczasm sie do pytania co to m2 ?? a co do facjaty to trzeba pracowac na wilu warstfach obrazu jedna wzmacniasz jedno oslabiasz im wiecej takich warst tym wiekrza szczegulowosc textury ( tak mi sie wydaje )

Napisano

Spoko maciek - uwierz mi na słowo, że Photoshopa znam dużo lepiej niż maxa, a rysuję tez lepiej niż modelują tak więc gdybym miał tablet to nie byłoby z tym problemu! Niestety tabletu nie posiadam, więc czekam na odpowiedź co to jest m2?

Napisano

witam/

proponuje uzyc photoshopa.

texpoterem wyexportowac uvw i malowac.

Tablet nie jest potrzebny.Ja maluje myszka juz jakis czas i jakos idzie ..tyle ze wiecej czasu zzera.Rob textury w doozych rozdzielkach i maluj na doozym zoomie.Nie zniechecaj sie jezeli nie bedzie ci szlo..szybko nabierzesz wprawy w myszkowaniu :)

 

Powodzenia

Napisano

Żartowniś się znalazł ;-) Niemniej jednak dzięki! Z tą myszką to pomyślę, chyba sobie zdjęcie przerobię :-)

Napisano

Jeszcze jedno - ma ktoś może jakąś teksturkę oka? Chodzi mi o dobre zdjęcie... w miarę bez odbić :-)

Napisano

nie jest to moze zdjecie , tylko efekt koncowy jakiegos tutka do ps ... ale mysle ze w zupelnosci wystarczy... tylko nie potrafie ladnie zalczyc .... nicto , bedzie nieladnie

Napisano

Wielgaśne dzięki... a nie pamiętasz skąd tego tutka można ściągnąć? ałkiem ciekawie zrobione :-)

Napisano

wlasnie nie pamietam .. a szkoda ;(

 

mlody bylem jak to znalazlem .. i stwierdzilem ze bede pamietal , no i zapomnialem.. to byl link na jakiejs zagranicznej stronie .. 3d fest , albo jeszcze cos innego.. w kazdym razie jak znajde , to dam znac

Napisano

Heh, młody byłeś?!? A teraz to co, po 40-tce jesteś??? ;-))) Ale dzięki za chęci, będę wdzięczny za link, oczko wygląda miód... troszkę je zmieniłem i jest już w WIPie :-)

Gość User190
Napisano

No pewnie tak, ale nie zapominaj, że ja też do najstarszych tutaj nie należę... rzuć okiem do na luzie - tam jest topic związany z wiekiem :-))) Dzięki za link, sprzyda się! :-)

Gość User190
Napisano

Cóż staruszku - lata nie lecą w tył ;-)

Napisano

ja tak chcialem powrucic do glownego zalozenia tego postu .. a mianowicie jak zrobic ta texture ... otuz ja chcialbym zademonstrowac texture facjaty ( to moja 3 textura w rzyciu ) i zastanawi amnie co mam zrobic zeby ta textura nei wygladala tak starsznie gumowo i nie oszukujmy sie kijowo .. zastanawia mnie efekt naskurka czyli tak jagby skura miala blyszczec ale nie do konca ;D ... no nie wiem jak to nazwac .. moze wy wiecie co zroic zeby to wygladalo prawdziwie ..

moltex3.jpg

Napisano

W SKRUCIE:

MAPA KOLRU(JEZELI Z FOTKI TO USUNAC CIENIE Z TWARZY)

MAPA BUMP, NA WAGRY I ZMARSZCZKI, EW. SYFKI.

MAPA SPECULAR

MAPA ODBIC(RZADKO)

MAPA NA SCATERING

NO I JESZCZE JAKAS MAPA ALBO I NIE NA KOLOR MATERIALU W CIENIU

 

NO I NA KONIEC TO WSZYSTKO POUKLADAC I USTAWIC:)

Napisano

ok kilka mich rad :

specular: nie bedzie sie rozkladal rownomiernie konieczna jest osobna mapa , ktora wieksze natezenie bedzie miala w okolicach nosa i czola a mniejsze tam gdzie jest dozo zmarszczek itp

 

bump: w twoim wypadku to czeba bedzie popracowac nad doza iloscia zmarszczek ogladnij zdiecia starszych osob zeby zobaczyc jak sie one ukladaja

dodatkowo ludzka skora na calej swej powierzchni posiada niezliczona ilosc porw , wglebienia zgrobienia ktore rowniez wplywaja na realizm is prawiaja ze swiatlo nie odboijsa sie tak jak na plastiku.

 

 

difuze: skora twarzy szczegolnie osob starszych ma doze zroznicowanie iesli chodzi o kolor (starcze plamy , przebarwienia) nadodatek musisz brac pod owage to ile slonca lapie dziennnie dana postac (w twoim wypadku niewiele :D )

 

Skora ludzka to najtrodniejszy material do odwzorowania musisz kombinowac z tymi 3 kanalami, i metoda prob i bledow dochodzic do jak najlepszego mixu :)

Napisano

O, jak widzę teorię ci już zaaplikowano. Musisz wytrenować sobie teraz sztuczki, nie oczekuj że ktoś ci je zdradzi... Bo to jest po prostu nieetyczne, to tak samo jakby ktoś ci pożyczył żonę \"abyś się nauczył\"...

 

PS. Nie używanie \"ó\" to jakiś bunt z twojej strony?

Napisano

Swoja droga, moglby ktos z forum, kto zna Francuski, przetlumaczyc w wolnej chwili bo efekt jest bardzo przekonujacy..[yes]

Gość kwadrat
Napisano

helou. tlumaczenie moze ci zrobic stronka babelfish.altavista.com - wpisujesz adres strony i zaznaczasz z franca na angielski. potem mozesz ja przegladac jakby byla po angielsku. Nie jest to moze literackie tlumaczenie, ale do tutoriali z maxa spoko wystarczy (i tak najwazniejsze sa obrazki ;) )

 

Pozdrawiam, kwadrat.

Napisano

Aha najważniejsze jest ot żęby każdą mape robić osobno. Czyli np. robiąc diffuse tylko kolorujemy, a bumpa na czarno zaznaczamy wypukłe fragmenty.

Napisano

Szczerze mowiac nic sie z tego tematu nie dowiedzialem. Myslalem ze moze sa w sieci jakies tutki o rysowaniu teksturki twarzy w photoshopie ale narazie bladze. To chyba jest tak jak z boxmodelingiem: im wiecej robisz tym lepszy jestes. Z tym ze o tym sa tutoriale[uczeń]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności