Amor_priv Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Witam. Jak w blenderze stworzyć oddziaływanie mechaniczne między obiektami? Załózmy, że mam wał korbowy, korbowód i tłok. Jak zrobić, żeby obracanie wałem poruszało korbowód, a ten z kolei poruszał tłokiem? Nie koniecznie potrzebuję jakiegoś szczegółowego tutoriala (chociaż miło by było...;) ) Ale chociaż wskażcie mi drogę. Czego szukać? Jakich technik? Dopiero rozkręcam się z Blenderem, i nie bardzo wiem, czego szukać.
kellyq Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Najlepiej za pomocą constraint'ów, ale kości też są czasami potrzebne, a co do korbowodu, wału i tłoka będziesz musiał trochę pogłówkować (sam przez to kiedyś przechodziłem) to co kiedyś zrobiłem: http://www.youtube.com/watch?v=d-Orcztrt1Y
dac77 Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Constrain transform. Wybierasz rodzaj ruchu i czym on steruje. Trochę trzeba podłubać ale ogólnie wszystko logiczne. Ewentualnie możesz nauczyć się Pythona i napisać odpowiedni skrypt, ale na to pewnie jeszcze za wcześnie.
natas Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 Odnośnie constraints to co nieco znajdziesz na http://myinventions.pl/011/WiazaniaBGE.html
szczuro Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 cos takiego ? http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/Advanced_Tutorials/Advanced_Animation/example/_Piston,_Rod_and_Crank
Amor_priv Napisano 28 Sierpień 2009 Autor Napisano 28 Sierpień 2009 O właśnie o takie rzeczy mi chodzi. Dziękuję wszystkim :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się