Napisano 27 Sierpień 200915 l Witam. Jak w blenderze stworzyć oddziaływanie mechaniczne między obiektami? Załózmy, że mam wał korbowy, korbowód i tłok. Jak zrobić, żeby obracanie wałem poruszało korbowód, a ten z kolei poruszał tłokiem? Nie koniecznie potrzebuję jakiegoś szczegółowego tutoriala (chociaż miło by było...;) ) Ale chociaż wskażcie mi drogę. Czego szukać? Jakich technik? Dopiero rozkręcam się z Blenderem, i nie bardzo wiem, czego szukać.
Napisano 27 Sierpień 200915 l Najlepiej za pomocą constraint'ów, ale kości też są czasami potrzebne, a co do korbowodu, wału i tłoka będziesz musiał trochę pogłówkować (sam przez to kiedyś przechodziłem) to co kiedyś zrobiłem: http://www.youtube.com/watch?v=d-Orcztrt1Y
Napisano 27 Sierpień 200915 l Constrain transform. Wybierasz rodzaj ruchu i czym on steruje. Trochę trzeba podłubać ale ogólnie wszystko logiczne. Ewentualnie możesz nauczyć się Pythona i napisać odpowiedni skrypt, ale na to pewnie jeszcze za wcześnie.
Napisano 27 Sierpień 200915 l Odnośnie constraints to co nieco znajdziesz na http://myinventions.pl/011/WiazaniaBGE.html
Napisano 27 Sierpień 200915 l cos takiego ? http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_Pro/Advanced_Tutorials/Advanced_Animation/example/_Piston,_Rod_and_Crank
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto