KLIK Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 (edytowane) Witam Mój problem polega na pojawianiu sie takich plam na renderze. Co może byc powodem takich błędów? Ustawienia samego vraya są niskie. Wnętrze oswieltam vraylightem z prawej w oknie, na suficie 4 vraylighty i dodatkowo omni "ambient only". To omni wrzucam żeby rozjaśnić wnętrze, ponieważ jak daje za mocnego vraylighta w oknie to całe wnetrze mam w takich plamach. Ktoś ma jakieś propozycje? Halogeny to target lighty. Edytowane 30 Sierpień 2009 przez KLIK
Marcin Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 Targetlight'y mają vrayshadow ? pokaż ich ustawienia.
KLIK Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 (edytowane) shadow map, zmieniłem na vrayshadowmap - zobacze co wyjdzie ... lipa, nie pomaga Edytowane 30 Sierpień 2009 przez KLIK
pionix Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 A czy w tym oknie masz szybę? Schowaj jeszcze te lampki we wnękach i zrenderuj bez nich.
KLIK Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 (edytowane) nie ma szyby, za oknem jest jeszcze sun bez lampek Edytowane 30 Sierpień 2009 przez KLIK
KLIK Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 tak. dla pewności dałem "scene converter" czy jakos tak. Zastanawiam sie nad zwiększeniem Subdiv. w light cache tak do 700, może sample size jest za mały? I mam głupie pytanie - co daje, że mam różne wartości multiplier dla primary i secondary bounces?( pozostałość po ustawieniach skopiowanych gdzies tam) tutaj jest taki przypadek(6 render od dołu) - pomoglo właczenie irradiance map i ustawienie wartości subdiv. na 1000. Sprawdze, ale pewnie znacznie wydłuży mi to rendera
pionix Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 No ja tam lampki dalej widze. Nie chodziło o żódło światła tylko model. Schowaj je i zrenderuj bo to coś z ich materiałem jest chyba nie tak. Mozliwe, że jeśli masz w tych oprawach VRayLightMtl to ma on zbyt wysoką wartość. Ale to tak gdybam tylko...
KLIK Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 Brawo pionix! usunąłem model i nie ma plamek:) tylko tam nie ma vrayLightMtl a jest VrayMtl z "rgbtint" w slocie diffuse, zmniejsze wartość tego.
pionix Napisano 30 Sierpień 2009 Napisano 30 Sierpień 2009 No to wszystko jasne. Wymień VrayMtl z "rgbtint" na vrayLightMtl 1
KLIK Napisano 30 Sierpień 2009 Autor Napisano 30 Sierpień 2009 Juz samo zmniejszenie wartości tego tint pozbyło mnie problemu, ale zmienie na vraylightmtl. Świetna intuicja, wielkie dzięki, masz plusa:) dziękuje wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się