Posted August 30, 200915 yr Witam Mój problem polega na pojawianiu sie takich plam na renderze. Co może byc powodem takich błędów? Ustawienia samego vraya są niskie. Wnętrze oswieltam vraylightem z prawej w oknie, na suficie 4 vraylighty i dodatkowo omni "ambient only". To omni wrzucam żeby rozjaśnić wnętrze, ponieważ jak daje za mocnego vraylighta w oknie to całe wnetrze mam w takich plamach. Ktoś ma jakieś propozycje? Halogeny to target lighty. Edited August 30, 200915 yr by KLIK
August 30, 200915 yr Author shadow map, zmieniłem na vrayshadowmap - zobacze co wyjdzie ... lipa, nie pomaga Edited August 30, 200915 yr by KLIK
August 30, 200915 yr A czy w tym oknie masz szybę? Schowaj jeszcze te lampki we wnękach i zrenderuj bez nich.
August 30, 200915 yr Author nie ma szyby, za oknem jest jeszcze sun bez lampek Edited August 30, 200915 yr by KLIK
August 30, 200915 yr Author tak. dla pewności dałem "scene converter" czy jakos tak. Zastanawiam sie nad zwiększeniem Subdiv. w light cache tak do 700, może sample size jest za mały? I mam głupie pytanie - co daje, że mam różne wartości multiplier dla primary i secondary bounces?( pozostałość po ustawieniach skopiowanych gdzies tam) tutaj jest taki przypadek(6 render od dołu) - pomoglo właczenie irradiance map i ustawienie wartości subdiv. na 1000. Sprawdze, ale pewnie znacznie wydłuży mi to rendera
August 30, 200915 yr No ja tam lampki dalej widze. Nie chodziło o żódło światła tylko model. Schowaj je i zrenderuj bo to coś z ich materiałem jest chyba nie tak. Mozliwe, że jeśli masz w tych oprawach VRayLightMtl to ma on zbyt wysoką wartość. Ale to tak gdybam tylko...
August 30, 200915 yr Author Brawo pionix! usunąłem model i nie ma plamek:) tylko tam nie ma vrayLightMtl a jest VrayMtl z "rgbtint" w slocie diffuse, zmniejsze wartość tego.
August 30, 200915 yr Author Juz samo zmniejszenie wartości tego tint pozbyło mnie problemu, ale zmienie na vraylightmtl. Świetna intuicja, wielkie dzięki, masz plusa:) dziękuje wszystkim za pomoc
Create an account or sign in to comment