DamianRC Napisano 31 Sierpień 2009 Share Napisano 31 Sierpień 2009 Witam, mam nadzieję, że piszę w odpowiednim temacie. Jako że w miarę rozbudowy sceny w 3D maxie w końcu zaczęło mi brakować pamięci przy renderingu (komunikat w stylu "UNHANDLED EXCEPTION Memory allocation failure..."), postanowiłem wymienić pamięć ram z 2 na 4 gb, wiedziałem, że z racji iż korzystam z 32 bitowej visty wykorzysta mi ok 3 gb, (w menadżer urządzeń pokazuje dokładnie 3070 MB). Jednak po tej wymianie podczas renderingu ciągle mi się pokazuje ten błąd albo po prostu wyłącza, jedyna różnica jest taka, ze przed wymianą użycie pamięci było równe 90 -95% a teraz dochodzi tylko do 70% (70% z 3070 MB daje ok 2GB) Może napotkał się ktoś z was z taki przypadkiem, wyraźnie widać, jakby 3D max (albo bardziej v-ray) korzystał ciągle z 2 GB a nie z dostępnych teraz 3 :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 31 Sierpień 2009 Share Napisano 31 Sierpień 2009 W 32 bitach jest chyba ograniczenie przydzielenia ramu na proces Nie pamiętam ile, ale 1GB? 1,5 GB? Tego nie pamiętam, ale to na bank przez to Sysem x64 się kłania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianRC Napisano 31 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2009 tak, to ma sens, gdy w oknie renderingu wykorzystanie pamięci dochodzi do 1400 program się wyłącza. wiem, że to głupio zabrzmi ale (zawsze warto zapytać) ... nie da się zwiększyć tej wartości przydzielania ramu na proces ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 31 Sierpień 2009 Share Napisano 31 Sierpień 2009 Poczytaj o Switch 3GB Nie używałem, bo przesiadka na x64 to lepsza rozwiązanie chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 31 Sierpień 2009 Share Napisano 31 Sierpień 2009 Używam, działa, ale niektóre osoby mają z tym dziwne problemy. poszukaj w google switch /3GB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość michalandrzej Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 witam mam nadzieję że to odpowiedni wątek i ktoś będzie mógł mi pomóc. Mam w pudle 16Gb Ramu, i podczas nawet dużych scen na dużych ustawieniach max nie chce wykorzystać więcej pamięci niż 4,5 Gb. Nie robi róznicy czy scena jest duża czy mała i czy ustawienia renderingu są podkręcone czy default. Trochę mnie to gnębi, że 12Gb leży nieużywane a mogłoby trochę przyspieszyć rendering. Jest jakiś sposób żeby podnieśćilość wykorzystywanej pamięci podczas renderingu?? proc: i7 3930k 3,2Ghz graf: GTX 460 SE pamięć 16 GB 1666 płyta: GIgabyte GA-X79-UD3 system: win7 64bit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Wykorzystać można do przechowywania danych jak photon map, irradiance map o light cache, renderowania dużych obrazów w v-ray frame buffer i dzielenia geometrii do obliczeń z poziomu raycastera w celu poprawy wydajności renderingu kosztem pamięci. Do pewnego stopnia, ograniczonego programowo i sprzętowo. V-ray przetwarza geometrię na binarne partycje danych. Czasem nie ma sensu ładować i wyrzucać małych porcji danych, mieszczących się w zakresie wyznaczonego limitu wykorzystania pamięci i jeśli jest wolne miejsce - warto wykorzystać, ale nie wypełni się go, dopóki scena nie stanie się naprawdę duża. Tutaj opisane zostały parametry raycastera. http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/render_params_system.htm Swoją drogą, lepiej założyć wątek, żeby było wiadomo o czym ma być dyskusja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się