Skocz do zawartości

3d max/vray używa 2 gb, z 3 dostępnych - przyczyna?


DamianRC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam nadzieję, że piszę w odpowiednim temacie.

 

Jako że w miarę rozbudowy sceny w 3D maxie w końcu zaczęło mi brakować pamięci przy renderingu (komunikat w stylu "UNHANDLED EXCEPTION Memory allocation failure..."), postanowiłem wymienić pamięć ram z 2 na 4 gb, wiedziałem, że z racji iż korzystam z 32 bitowej visty wykorzysta mi ok 3 gb, (w menadżer urządzeń pokazuje dokładnie 3070 MB).

Jednak po tej wymianie podczas renderingu ciągle mi się pokazuje ten błąd albo po prostu wyłącza, jedyna różnica jest taka, ze przed wymianą użycie pamięci było równe 90 -95% a teraz dochodzi tylko do 70% (70% z 3070 MB daje ok 2GB)

 

Może napotkał się ktoś z was z taki przypadkiem, wyraźnie widać, jakby 3D max (albo bardziej v-ray) korzystał ciągle z 2 GB a nie z dostępnych teraz 3 :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość michalandrzej

witam

mam nadzieję że to odpowiedni wątek i ktoś będzie mógł mi pomóc. Mam w pudle 16Gb Ramu, i podczas nawet dużych scen na dużych ustawieniach max nie chce wykorzystać więcej pamięci niż 4,5 Gb. Nie robi róznicy czy scena jest duża czy mała i czy ustawienia renderingu są podkręcone czy default. Trochę mnie to gnębi, że 12Gb leży nieużywane a mogłoby trochę przyspieszyć rendering. Jest jakiś sposób żeby podnieśćilość wykorzystywanej pamięci podczas renderingu??

 

proc: i7 3930k 3,2Ghz

graf: GTX 460 SE

pamięć 16 GB 1666

płyta: GIgabyte GA-X79-UD3

system: win7 64bit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystać można do przechowywania danych jak photon map, irradiance map o light cache, renderowania dużych obrazów w v-ray frame buffer i dzielenia geometrii do obliczeń z poziomu raycastera w celu poprawy wydajności renderingu kosztem pamięci. Do pewnego stopnia, ograniczonego programowo i sprzętowo. V-ray przetwarza geometrię na binarne partycje danych. Czasem nie ma sensu ładować i wyrzucać małych porcji danych, mieszczących się w zakresie wyznaczonego limitu wykorzystania pamięci i jeśli jest wolne miejsce - warto wykorzystać, ale nie wypełni się go, dopóki scena nie stanie się naprawdę duża.

Tutaj opisane zostały parametry raycastera. http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/render_params_system.htm

 

Swoją drogą, lepiej założyć wątek, żeby było wiadomo o czym ma być dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności