Napisano 31 Sierpień 200915 l Witam, mam nadzieję, że piszę w odpowiednim temacie. Jako że w miarę rozbudowy sceny w 3D maxie w końcu zaczęło mi brakować pamięci przy renderingu (komunikat w stylu "UNHANDLED EXCEPTION Memory allocation failure..."), postanowiłem wymienić pamięć ram z 2 na 4 gb, wiedziałem, że z racji iż korzystam z 32 bitowej visty wykorzysta mi ok 3 gb, (w menadżer urządzeń pokazuje dokładnie 3070 MB). Jednak po tej wymianie podczas renderingu ciągle mi się pokazuje ten błąd albo po prostu wyłącza, jedyna różnica jest taka, ze przed wymianą użycie pamięci było równe 90 -95% a teraz dochodzi tylko do 70% (70% z 3070 MB daje ok 2GB) Może napotkał się ktoś z was z taki przypadkiem, wyraźnie widać, jakby 3D max (albo bardziej v-ray) korzystał ciągle z 2 GB a nie z dostępnych teraz 3 :|
Napisano 31 Sierpień 200915 l W 32 bitach jest chyba ograniczenie przydzielenia ramu na proces Nie pamiętam ile, ale 1GB? 1,5 GB? Tego nie pamiętam, ale to na bank przez to Sysem x64 się kłania.
Napisano 31 Sierpień 200915 l Autor tak, to ma sens, gdy w oknie renderingu wykorzystanie pamięci dochodzi do 1400 program się wyłącza. wiem, że to głupio zabrzmi ale (zawsze warto zapytać) ... nie da się zwiększyć tej wartości przydzielania ramu na proces ?
Napisano 31 Sierpień 200915 l Poczytaj o Switch 3GB Nie używałem, bo przesiadka na x64 to lepsza rozwiązanie chyba.
Napisano 31 Sierpień 200915 l Używam, działa, ale niektóre osoby mają z tym dziwne problemy. poszukaj w google switch /3GB
Napisano 31 Marzec 201213 l witam mam nadzieję że to odpowiedni wątek i ktoś będzie mógł mi pomóc. Mam w pudle 16Gb Ramu, i podczas nawet dużych scen na dużych ustawieniach max nie chce wykorzystać więcej pamięci niż 4,5 Gb. Nie robi róznicy czy scena jest duża czy mała i czy ustawienia renderingu są podkręcone czy default. Trochę mnie to gnębi, że 12Gb leży nieużywane a mogłoby trochę przyspieszyć rendering. Jest jakiś sposób żeby podnieśćilość wykorzystywanej pamięci podczas renderingu?? proc: i7 3930k 3,2Ghz graf: GTX 460 SE pamięć 16 GB 1666 płyta: GIgabyte GA-X79-UD3 system: win7 64bit
Napisano 31 Marzec 201213 l Wykorzystać można do przechowywania danych jak photon map, irradiance map o light cache, renderowania dużych obrazów w v-ray frame buffer i dzielenia geometrii do obliczeń z poziomu raycastera w celu poprawy wydajności renderingu kosztem pamięci. Do pewnego stopnia, ograniczonego programowo i sprzętowo. V-ray przetwarza geometrię na binarne partycje danych. Czasem nie ma sensu ładować i wyrzucać małych porcji danych, mieszczących się w zakresie wyznaczonego limitu wykorzystania pamięci i jeśli jest wolne miejsce - warto wykorzystać, ale nie wypełni się go, dopóki scena nie stanie się naprawdę duża. Tutaj opisane zostały parametry raycastera. http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/render_params_system.htm Swoją drogą, lepiej założyć wątek, żeby było wiadomo o czym ma być dyskusja.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto